hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan skal jeg trene?..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hvordan skal jeg trene?..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

-Azze-

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  18:43:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Du sier at du ikke har helse til og leie hesten i ulent terreng.
Men står det ikke en plass at du fikk en snill hestepasser for en mnd siden da? Hvis du spør pent så kansje hun vil.
Vet ikke om det er noen som har påpekt dette før, men.

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 01/05/2006 :  16:23:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Tenkte jeg skulle fortelle hvordan dette har gått med ryggen hans og mine evindelige bekymringer
Jeg mailet en del med en som driver med travhetser i området, mine tanker var og få ham til og sjekke høver og hesten generelt. Men før vi kom dithen fortalte han meg at det kunne være tillært også.. Og at jeg burde finne ut om det var tilfelle med Etanec før vi gjorde noe mer.

Hvis jeg hadde gjentatte ganger gitt etter for press på ryggen hans hver gang han gav etter, så lært jeg hesten min at "slik skulle det være". Det var min måte og rose hesten på når han trodde han gjorde det som var riktig, nettopp og gi etter for presset til mine fingertupper..
Så da var det enkelt og greit og slutte med denne sjekkingen av ryggen. Han som lært meg dette sa også at han vil vise meg på flere måter om han har vondt i ryggen sin, men det har han jo ikke gjordt. Jeg har ikke merket noe når jeg har ridd ham eller noe.

Så nå gjør jeg det slik, at når jeg tar av/på ham dekken (står med dekken inne om natten foreløpig), kan jeg legge hele hånden lett på ryggen hans, klemme bittelitt for og se om han gir etter. Dette blir et annet trykk enn det han er vandt til.(Dette er ikke noe jeg gjør så ofte, bare en sjelden gang nå). Men han står stram og staut som den stolte karen han er, og viser ingen form for smerte i det heletatt

Så rett og slett gjetter jeg på at dette var noe jeg hadde lært ham og gjøre, uten at jeg var klar over det
Jeg er enda meget bevisst på ryggen hans, men ser nå etter andre symptomer. Så jeg vil ikke akkurat si at jeg "hviler på lauvbæra" eter og ha funnet ut dette. Men slapper mye mer av nå hvertfall
En liten tanke til andre også, om noen sliter - eller har litt problemer - med rygg o.l.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 01/05/2006 16:25:44 Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 01/05/2006 :  18:40:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke lett å ha ondt i ondten Kunne jo bli auuuuu....

har du mulighet til å ri en annen hest/ponny og ta med denne hesten ut i terrenget? Da får du jo bygget litt muskler uten å belaste noe særlig, bære sin egen vekt regner jeg med går greit

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 01/05/2006 :  19:05:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg trenger jo ikke det når han ikke har vondt??
Han er jo frisk som en fisk viser det seg, det at han gav etter i ryggen (noe jeg trodde var pga smerter) viste seg og være noe jeg uten og vite de, hadde lært ham.
Vi er ute i terreng og rir, klatrer i bakker, trener dressurøvelser og longerer så og si hver dag nå. No problemo

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.