hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder av "dårlige" hover
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Bilder av "dårlige" hover
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  15:58:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Samboeren min som er lærling fikk se et tilfelle likt det ( den treskohesten) bare mye verre, høvene var mye lengre og var kløyvet i to nederst, så ut som den hadde kukløver.
Den hadde ikke fått hovstell fra den var 5 til nå når den er 15

Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  17:17:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Uææ! Fæle bilder!

Litt interessant og se på, men gud så gira jeg ble til og passe ekstra godt på hovene nå!

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  21:24:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
Dette her er bilder av en hest som ble funnet i et ved ksjul hvor den lå og var ganske døden nær. Den hadde ikke fått for på lang tid og aldri hovstell.

sooove ja takk Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  21:30:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
er dette en norsk hest??? Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  09:15:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Huff var mange mindre pene bilder av hover her ja Men kan noen svare meg på en ting(uten å skyte meg!): NOEN ungjenter(og voksne folk også) har DYRE fine hester til x-antall (hundre)tusen kroner og MASSE fint og dyrt utstyr til hesten men hovene? Trenger de også stell?? Pakker hesten inn i allslags ting og tang og beinbelegg/bandasjer osv men selve hoven som hesten faktisk også er avhengig av for å fungere blir "glemt"

Og dette er ikke ment som "alle under en kam"!!!

Hva skjer

Opprinnelig postet av Molly

Det er ikke hos disse du finner manglende hovstell.
Når man investerer såpass i hesteholdet sitt som det du nevner her tar man selvfølgelig også vare på høvene.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  09:19:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Tahia - er det før/etterbilder du har her av de høvene?
Håper det, for det er så herligt og se dem etter at de har fått hjelpen også. Og at det har gått bra :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 21/04/2006 :  17:37:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:Huff var mange mindre pene bilder av hover her ja Men kan noen svare meg på en ting(uten å skyte meg!): NOEN ungjenter(og voksne folk også) har DYRE fine hester til x-antall (hundre)tusen kroner og MASSE fint og dyrt utstyr til hesten men hovene? Trenger de også stell?? Pakker hesten inn i allslags ting og tang og beinbelegg/bandasjer osv men selve hoven som hesten faktisk også er avhengig av for å fungere blir "glemt"

Hva skjer

Når man investerer såpass i hesteholdet sitt som det du nevner her tar man selvfølgelig også vare på høvene.

Enig med Molly, ikke med Kurre:
Jeg tror mange av de som bruker masse penger på status ting i forbindelse med hest ikke vet nok og ikke er interessert i høver. Det er en utgift, og mange vet ikke hva som er forskjellen for hesten på å sko hver 5 uke, eller bare hver gang hesten mister en sko, eller hver 10 uke.
Det er også mange som skor etter mote, for at hesten skal få et bestemt steg eller med høye hæler fordi det er vanlig innenfor noen grener. Når man skor unghesten som snart skal ris inn før man ser om den blir sårbeint med forsiktig bruk det første året synes jeg det er uvitenhet. Mange hester ville også kunne gått med sko kun på forbena og uten på bakbena - dette er veldig vanlig i andre land.
Flere bør bli bevisst på hvor mye høvene virker inn på hestens helse, prestasjoner gemytt og levealder for å nevne noe. Det går heldigvis rett vei og nå er det lett å få masse informasjon på nettet og i bøker. Ikke overlat alt til smeden uten og sette krav og spørsmål- selv om det er lettvint og fristende. Hesten er ditt ansvar - også høvene.
Gå til toppen av siden

Karoline og Funa

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  23:28:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaroline og Funa  Svar med kopi av melding
Tia-smashing:
oi, stakkars hest, men den var blitt utrolig flott på det "etter" bildet da...
så bra at alt gikk fint med hesten
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  15:42:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
(Har studert disse bildene så mye at jeg faktisk drømte om det i natt)

Det er sykt at mennesker ikke kan ta vare på hestene sine (dyrene sine for den saks skyld), tar du på deg ansvaret for et dyr bør du hvertfall klare å ta ordentlig vare på det.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  17:55:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
er dette en norsk hest???

Opprinnelig postet av Lopke

er det??

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  21:25:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:Huff var mange mindre pene bilder av hover her ja Men kan noen svare meg på en ting(uten å skyte meg!): NOEN ungjenter(og voksne folk også) har DYRE fine hester til x-antall (hundre)tusen kroner og MASSE fint og dyrt utstyr til hesten men hovene? Trenger de også stell?? Pakker hesten inn i allslags ting og tang og beinbelegg/bandasjer osv men selve hoven som hesten faktisk også er avhengig av for å fungere blir "glemt"

Hva skjer

Enig med Molly, ikke med Kurre:
Jeg tror mange av de som bruker masse penger på status ting i forbindelse med hest ikke vet nok og ikke er interessert i høver. Det er en utgift, og mange vet ikke hva som er forskjellen for hesten på å sko hver 5 uke, eller bare hver gang hesten mister en sko, eller hver 10 uke.
Det er også mange som skor etter mote, for at hesten skal få et bestemt steg eller med høye hæler fordi det er vanlig innenfor noen grener. Når man skor unghesten som snart skal ris inn før man ser om den blir sårbeint med forsiktig bruk det første året synes jeg det er uvitenhet. Mange hester ville også kunne gått med sko kun på forbena og uten på bakbena - dette er veldig vanlig i andre land.
Flere bør bli bevisst på hvor mye høvene virker inn på hestens helse, prestasjoner gemytt og levealder for å nevne noe. Det går heldigvis rett vei og nå er det lett å få masse informasjon på nettet og i bøker. Ikke overlat alt til smeden uten og sette krav og spørsmål- selv om det er lettvint og fristende. Hesten er ditt ansvar - også høvene.

Opprinnelig postet av frkelin

Siden vi står på "relativt" forskjellig linje av det som kan kalles "barfotdebatten" tror jeg ikke jeg skal kaste meg mer ut i den her.
Jeg ser ikke på det som dårlig hovstell å velge å ha hesten sin skodd uten å ha hatt den barfot til den blir sårbent,det gjør du.
Greit nok,diskusjon avsluttet!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  19:26:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Er det flere som har vært på kurs om høver?
som har bilder?

belinda1982

» VIP

Skrevet - 29/04/2006 :  11:33:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
veldig interessant tema!

synes det er mye for og imot både barfot og skodd hest..Men skal ikke lage noe diskusjon ut av det..
Kjempebra at dere legger ut litt bilder av dårlig hovstell.Kanskje folk tenker litt mer da!
Skor noe selv,men ser heldigvis ikke slike tilfeller.Kun veldig lange høver til tider(noe som kan være ille nok).Folk må bli flinkere!
Belinda

http://www.belinda1982.piczo.com Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 30/04/2006 :  11:57:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
veldig interessant tema!

synes det er mye for og imot både barfot og skodd hest..Men skal ikke lage noe diskusjon ut av det..
Kjempebra at dere legger ut litt bilder av dårlig hovstell.Kanskje folk tenker litt mer da!
Skor noe selv,men ser heldigvis ikke slike tilfeller.Kun veldig lange høver til tider(noe som kan være ille nok).Folk må bli flinkere!
Belinda

Opprinnelig postet av belinda1982

høres slik ut på mange av de som har skrevet her.

i går tok jeg av skoa til Herkula. da var det lange hover med sleng på.
filte litt tå, hæl og sleng selv, og fikk hjelp med fin puss etterpå Hun er helt fin
nå skal hun stå uten sko når vi er i Hellas, (drar 6.mai, blir borte i 10 dager).
så skal hun få på sko når vi kommer hjem

så lett er det..

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 30/04/2006 :  13:25:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
huff ikke bra bilder!

jeg har alltid ny skodd hest til stevner og lar det aldri gå mer en 5 uker mellom skoing max 6 men det er lenge!

en hest som jeg kjente fikk ødelagt gangen sin pga sløv eier som ikke orket og fikse med beina hennes!

hu går som en gyngehest i dag!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.