hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder av "dårlige" hover
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Bilder av "dårlige" hover
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Bustetrollet

Skrevet - 14/04/2006 :  02:56:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har sett omtrent beinstell som det store bildet til X-tine. Sukk. :-/

Opprinnelig postet av Formosissima

Det ser rett og slett ut som den har et par store tresko på seg! Tragisk!

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  10:48:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jepp. :-/ Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  11:44:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
ser IKKE bra ut! ærsjjjjjj synes hover på hester skal være i orden! hvordan kan mennesker ha slikt hjerte at de ikke gjør noe litt før det er "ille" eller ikke noe å gjøre med... de bildene du sendte X-tine, hvis jag hadde hatt slike hover på mine hester hadde svaret blitt slakting tror jeg da slipper ivertfall hesten å pines blir sur av å se på sånnt!!!1

men men

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  21:18:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
På stallen vi sto på før var det en hest som hadde fått sprekk i hoven. Lignet på en av de bildene her.
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  21:49:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
På stallen vi sto på før var det en hest som hadde fått sprekk i hoven. Lignet på en av de bildene her.

Opprinnelig postet av oOVictoriaOo

vannrett eller loddrett?

Bustetrollet

Skrevet - 14/04/2006 :  22:08:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
^ Hvorfor lurer du på det?
Måtte spørre, iom at jeg synes høver er intressange :)

Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  22:13:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
^ Hvorfor lurer du på det?
Måtte spørre, iom at jeg synes høver er intressange :)

Opprinnelig postet av X-tine

syntes det så så ekkelt ut det bildet du sendte, det der de måtte lappe sammen hoven.. (loddrette)

hvis det likner på den hoven (loddrette sprekken), så lurer jeg på hva de gjore med den hoven oOVictoriaOo?????? slaktet de hesten? hvordan er hesten nå?

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  17:13:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
flere bilder???

f.eks. hesten din?

frkelin

Skrevet - 16/04/2006 :  09:25:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det ligger masse bilder på denne linken: www.barefoothorse.com
Klikk på Photo Gallery på venstre side så får du frem masse bilder av både gode og dårlige høver.
Denne siden viser også mange fryktelig dårlige høver.
http://www.hoofrehab.com/rehabilitations1.htm
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 16/04/2006 :  21:02:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff var mange mindre pene bilder av hover her ja Men kan noen svare meg på en ting(uten å skyte meg!): NOEN ungjenter(og voksne folk også) har DYRE fine hester til x-antall (hundre)tusen kroner og MASSE fint og dyrt utstyr til hesten men hovene? Trenger de også stell?? Pakker hesten inn i allslags ting og tang og beinbelegg/bandasjer osv men selve hoven som hesten faktisk også er avhengig av for å fungere blir "glemt"

Og dette er ikke ment som "alle under en kam"!!!

Hva skjer

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  21:27:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Uff, her var det mye skremmende bilder. Utrolig at folk lar det gå så langt?! Høvene burde jo vært behandlet lenge før bildene ble tatt!

Bilen kan man skifte dekk på, men hesten har bare ett sett med høver.. Skremmende at det finnes hesteeiere der ute med så utrolig lite kunnskap at det lar det gå så langt.. *provosert*

Stell av høvene er jo like viktig(om ikke viktigere!) som resten av hesten. Hjelper lite med den vakre hesten når bena på den tilsier at den burde ligget nede..

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  22:48:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

hvis det likner på den hoven (loddrette sprekken), så lurer jeg på hva de gjore med den hoven oOVictoriaOo?????? slaktet de hesten? hvordan er hesten nå?

Opprinnelig postet av karentuppah

Sprekken var loddrett, men ikke så veldig stor. Det festet vare en slags plate over med noen skruer, og noe inni hoven, tror jeg. Veldig lenge siden, så jeg husker ikke helt. Men hesten ble helt fin (tror jeg)

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

<3 <3 Mickro <3 <3

» VIP

Skrevet - 17/04/2006 :  23:45:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skummle bilder ja Har selv disikert hestebein på skolen, men da gikk vi litt mere på sener, leddvæske, nærver og ligamenter o.l. VELDIG spennende å se hvordan slike ting egentlig er! Men luketr vondt Beina var forholdsvis "ferske" så hvis vi presset på blodårer så sprutet blodet og slikt! *mohaha* Læreren vår og noen av oss i klassen har veldig lyst til å disikere en hel hest, men veldig vanskelig å få tak i... Noen som har en hest til overs? Nei, den ble kanskje litt stygg... For min del kan vi fint la være, men igjen så er jeg litt nysgjerrig, samt at det er veldig lærerrikt. Tror vi har veldig godt av å se slike eksempler, og skrekk eksempler for å se hvordan ting er og kan bli ved uvitenhet. (?) Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  01:21:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
å jeg skulle tatt sånn før og etter bilde av høvene til min hest oxo,men nå er dem helt jævlig igjen,fordi han har stått med sko.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  01:21:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
å jeg skulle tatt sånn før og etter bilde av høvene til min hest oxo,men nå er dem helt jævlig igjen,fordi han har stått med sko.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.