hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dølehoppe
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Dølehoppe
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  01:06:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Da sier du 'de tyngre dølehestene'.

Mvh Tone Kristin - veldig nøye på Døl - og Lolita

Opprinnelig postet av kristy

Hehe, skal huske på det Men da heter det vel ikke lettdøl heller da? Men lettere dølehest?

www.hestene.no Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 13/04/2006 :  01:08:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
heter kaldblodstraver og ikke " lett døl" Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  01:09:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
heter kaldblodstraver og ikke " lett døl"

Opprinnelig postet av linki

Allright. Da har vi lært noe nytt i dag også gitt.

linki

Skrevet - 13/04/2006 :  01:10:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  02:02:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lettdøl er en betegnelse det er veldig mye rot rundt. Den blir brukt om både kaldblodstraver, blandinger mellom døl og kaldblods og lettere dølehester. Så derfor er det like greit å kaste den betegnelsen i søpla. Sist jeg sjekket så var en spade ikke mer enn en spade, og da kan man lik så godt kalle den en spade også.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Edit for å legge til at krysninger mellom døl og kaldblods er lovlig om det blir brukt kaldblodshoppe og dølehingst. Dette vil da registreres som døl. I den sammenheng skjønner jeg at ordet lettdøl blir brukt. Men mener likevel det hører hjemme i søpla.

Mvh Tone Kristin

Redigert av - ToneKristin den 13/04/2006 02:05:04 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  10:39:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk.

Har alltid gått og innbilt meg at lettdøl = lettere dølehest eller kaldblods, fordi her oppi er det ingen som sier kaldblods, men lettdøl. Jeg får vel begynne med å skille meg ut jeg da, ved å ikke si lettdøl, hehe :P

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  14:08:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Prisnivået på dølehesten ligger endel høyere enn hos fjordhesten. Men unghester 0-2år er som regel billige.

Sjekk morssiden på hoppa er det traverblod vil dette ha endel å si på prisen (nedover) Dersom det ikke er traverblod vil 15tusen være en grei pris for denne hoppa, mulig de får 20 også siden røde hester er populære i dølehestemiljøet.
Muskelmasse kan komme med alderen, dølehesten er ikke ferdig utviklet før den er minst 6år.

Det kommer også an på hvor hesten er blitt stilt og hvilke dommere som har dømt henne.
Gode bein er viktig når man skal kjøpe døl, mange dølehester sliter med dårlige bein.
Jeg ville ikke lagt så mye vekt på dommerkortet men heller tatt med en som har erfaring med dølehester for å se på hoppa.

Tebjo hvor har du sett både innkjørte og innridde dølehester med gode papirer til 18-20tusen?? En slik hest koster fra 25-35tusen kroner.

Opprinnelig postet av Brum

Har sett flere hopper i grei alder, som har ligget til rundt 18-20tusen, både her på hestemarked og tidligere på finn. Men som jeg skreiv, så har jeg ikke greie på døl, så hvor bra disse hestene er skal ikke jeg uttale meg om, for det aner jeg ikke
Her er et eksempel:

http://www.hestemarked.no/annonse.asp?kat=2&ukat=26&ID=145037

Opprinnelig postet av tebj0

Hei!
Wey!!! Slekta til Fjellvåk!!! Halvsøster! Samme far..hehe... Måtte bare skrive det...

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 13/04/2006 :  14:19:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Prisnivået på dølehesten ligger endel høyere enn hos fjordhesten. Men unghester 0-2år er som regel billige.

Sjekk morssiden på hoppa er det traverblod vil dette ha endel å si på prisen (nedover) Dersom det ikke er traverblod vil 15tusen være en grei pris for denne hoppa, mulig de får 20 også siden røde hester er populære i dølehestemiljøet.
Muskelmasse kan komme med alderen, dølehesten er ikke ferdig utviklet før den er minst 6år.

Det kommer også an på hvor hesten er blitt stilt og hvilke dommere som har dømt henne.
Gode bein er viktig når man skal kjøpe døl, mange dølehester sliter med dårlige bein.
Jeg ville ikke lagt så mye vekt på dommerkortet men heller tatt med en som har erfaring med dølehester for å se på hoppa.

Tebjo hvor har du sett både innkjørte og innridde dølehester med gode papirer til 18-20tusen?? En slik hest koster fra 25-35tusen kroner.

Opprinnelig postet av Brum

Har sett flere hopper i grei alder, som har ligget til rundt 18-20tusen, både her på hestemarked og tidligere på finn. Men som jeg skreiv, så har jeg ikke greie på døl, så hvor bra disse hestene er skal ikke jeg uttale meg om, for det aner jeg ikke
Her er et eksempel:

http://www.hestemarked.no/annonse.asp?kat=2&ukat=26&ID=145037

Opprinnelig postet av tebj0

Hei!
Wey!!! Slekta til Fjellvåk!!! Halvsøster! Samme far..hehe... Måtte bare skrive det...

Opprinnelig postet av Ida&Fjellvåk

OT: Du må legge ut noen bilder av fjellvåk så vi får se hvordan han ser ut, ida
Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  14:26:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Ja, kan spørre om eigeren kan skanne det flotte bildet eg har av han, hehe... han er rød med lang hvit man og hale, og hovskjegg da, gogutten min!!!

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  14:58:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Kordan legger eg inn bilder fra "Mine bilder" rett inn på emne? Min VIP virker ikkje så eg må legge det direkte inn her.

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  15:35:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
last opp bildet på f.eks. www.photobucket.com.

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  16:09:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Når eg har fyllt inn alle feltene, utenom det med en eller annen kode for statene og canada. Så går det framdeles ikkje!!! skreiver inn rette tall ofg bokstaver på det nederste greiene...tok bilde av bilde, så nå kan eg legge det inn.

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  16:09:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Når eg har fyllt inn alle feltene, utenom det med en eller annen kode for statene og canada. Så går det framdeles ikkje!!! skreiver inn rette tall ofg bokstaver på det nederste greiene...tok bilde av bilde, så nå kan eg legge det inn.

Bustetrollet

Skrevet - 13/04/2006 :  16:15:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Last opp bildet på http://tinypic.com/ istede du

Da trykker du bare på "Bla gjennom", velger det bildet du vil ha, trykk dermed på "Host Image". Det kan ta noen sekunder før bildet er lastet opp. Så kommer det et lite bilde(det bildet du lastet opp) rett under, og noen linker. Velg linken det står [IMG] forran. Kopier den og lim den inn her.

Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  16:27:23  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hei!

Sånn?

Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.