hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dølehoppe
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Dølehoppe
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

carambee

Skrevet - 12/04/2006 :  08:00:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Synes dere bør foreslå 10 000, så kan dere evt "jobbe" dere opp mot 12-13000
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 12/04/2006 :  09:17:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Prisnivået på dølehesten ligger endel høyere enn hos fjordhesten. Men unghester 0-2år er som regel billige.

Sjekk morssiden på hoppa er det traverblod vil dette ha endel å si på prisen (nedover) Dersom det ikke er traverblod vil 15tusen være en grei pris for denne hoppa, mulig de får 20 også siden røde hester er populære i dølehestemiljøet.
Muskelmasse kan komme med alderen, dølehesten er ikke ferdig utviklet før den er minst 6år.

Det kommer også an på hvor hesten er blitt stilt og hvilke dommere som har dømt henne.
Gode bein er viktig når man skal kjøpe døl, mange dølehester sliter med dårlige bein.
Jeg ville ikke lagt så mye vekt på dommerkortet men heller tatt med en som har erfaring med dølehester for å se på hoppa.

Tebjo hvor har du sett både innkjørte og innridde dølehester med gode papirer til 18-20tusen?? En slik hest koster fra 25-35tusen kroner.

http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  10:08:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hun har ikke traverblod, ikke på noen av sidene. Har sjekket 5-6 ledd tilbake, og de fleste hestene bakover er tyngredølehester.

Vi kan jo begynne med å foreslå 10.000, ikke vet jeg.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 12/04/2006 :  11:05:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Skader ikke å prøve:)
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  11:20:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skader ikke å prøve:)

Opprinnelig postet av Brum

Jeg holder litt på å prøve med 12.tusen først, men vi får se. Er ikke jeg som skal ta den endelige avgjørelsen likevel :-)

HannaogHelge

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  11:59:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHannaogHelge  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHannaogHelge  Svar med kopi av melding
Ok, bedømminga så ikke så ille ut som jeg forestilte meg! Hun fikk jo greie karakterer på både bein og bevegelser, og det så ut som det var muskler som var mangelen her.
Begynn med å by 10.000, se hva eieren sier.. Dere kan strekke dere til 12-15.000 hvertfall..
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  12:11:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jepp. Kjøper har bestemt seg for å dra tilbake med veterinær og se nøye på henne en gang til.

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  16:08:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det spørs vel egentlig hva hun skal brukes til..da det virker som på karakterene og dømme at hun ikke helt har den typiske døla"looken"
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  16:11:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hun skal som før skrevet her, bli brukt som kjørehest først og fremst.

Jeg har tro på dyret jeg, at om hun bare får tid til å utvikle seg + å bygge muskler, så tror jeg ihvertfall vi har en stor og kraftig kjørehest!

tebj0

Skrevet - 12/04/2006 :  19:17:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Prisnivået på dølehesten ligger endel høyere enn hos fjordhesten. Men unghester 0-2år er som regel billige.

Sjekk morssiden på hoppa er det traverblod vil dette ha endel å si på prisen (nedover) Dersom det ikke er traverblod vil 15tusen være en grei pris for denne hoppa, mulig de får 20 også siden røde hester er populære i dølehestemiljøet.
Muskelmasse kan komme med alderen, dølehesten er ikke ferdig utviklet før den er minst 6år.

Det kommer også an på hvor hesten er blitt stilt og hvilke dommere som har dømt henne.
Gode bein er viktig når man skal kjøpe døl, mange dølehester sliter med dårlige bein.
Jeg ville ikke lagt så mye vekt på dommerkortet men heller tatt med en som har erfaring med dølehester for å se på hoppa.

Tebjo hvor har du sett både innkjørte og innridde dølehester med gode papirer til 18-20tusen?? En slik hest koster fra 25-35tusen kroner.

Opprinnelig postet av Brum

Har sett flere hopper i grei alder, som har ligget til rundt 18-20tusen, både her på hestemarked og tidligere på finn. Men som jeg skreiv, så har jeg ikke greie på døl, så hvor bra disse hestene er skal ikke jeg uttale meg om, for det aner jeg ikke
Her er et eksempel:

http://www.hestemarked.no/annonse.asp?kat=2&ukat=26&ID=145037
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 13/04/2006 :  00:35:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
OT: egentlig så er Døl noen flotte hester!
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  00:44:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
OT: egentlig så er Døl noen flotte hester!

Opprinnelig postet av carambee

Ja, særlig tungdøl :-)

linki

Skrevet - 13/04/2006 :  00:47:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
heter egentlig ikke tungdøl, bare døl Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  00:54:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
heter egentlig ikke tungdøl, bare døl

Opprinnelig postet av linki

Jepp, Dølehest ;-) Men jeg betegner de litt tyngre tungdøl.

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  01:04:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da sier du 'de tyngre dølehestene'.

Mvh Tone Kristin - veldig nøye på Døl - og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.