hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dølehoppe
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Dølehoppe
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  13:49:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Søskenbarnet mitt skal som sagt kjøpe seg hest, og vi har vært og prøvd en welsh, men den hesten hadde feil beinstilling. Derfor har hun sett litt på en dølehoppe på 2 år. Hun var og så på den nå i helgen, og likte den ganske godt.

Den er 2 år, registrert og har fått sløyfe på unghestskue. Jeg tror den fikk poengene 8-6-6-7-6. Er ikke sikker på den egentlige rekkefølgen i karakterene, men jeg er rimelig sikker på at helhetsintrykket var 6, og beinkarakteren var 8. Ifølge kjøper, så var hoppa utrent og hadde ikke så særlig med muskulatur, noe som kan ordnes på. Jeg har sett bilde/video av hoppa, og hun hadde gode bevegelser, men jeg vil ikke si mer, da jeg ikke har sett henne i virkeligheten-

Hoppa er tømmekjørt og mye håndtert. Ikke skodd. Fulgt opp med tannrasp, vaksine, hovpleie osv.

Selger ba søskenbarnet mitt om å komme med et forslag til hva hun ville betale. Hva synes dere? 20.000?

www.hestene.no

carambee

Skrevet - 11/04/2006 :  14:16:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
er ikke så flink til sånt. Helhet 6 er jo ikke allverden. Gode stamme?

ville ikke sagt mer enn 10-15 tusen. Vanskelig å gi pris, man vil jo ikke fornerme, men vil jo ikke gi mer enn eier har planer om.

Best å være litt forsiktig, gå lavt først. Så finner man fort ut om eier er fornøyd, eller ikke.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  14:25:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hun fikk 7 på bevegelser om jeg ikke husker feil. og da er den siste 6'eren for kroppsbygning tror jeg.

Hun har svært god stamme. Eneste som trakk henne ned til 6 i helhet, var at hun var svært muskelfattig.

Kanskje hun skal foreslå 12.000 eller noe da?

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  14:28:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Er jo omtrent helt blank på dette området, men jeg ville gitt ca 15.000 for denne hesten.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  14:33:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Pappa syntes 12.500 var en bra pris han :-)

lucky june

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  14:36:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
begynn iallfall lavere enn det hun er villig til å gi.
hvis det bare var musklene som trakk ned så er jo ikke det verste å gjøre noe med da.
er ikke så inn i dette, men syns 20.000 hørtes mye ut.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  14:41:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
lucky june: Ja, det var nok litt for mye det, når dere sier det. Vi prøver ca. 12.000. Jeg sitter og ser på video av henne nå, og hun er utrolig flott med nydelige bevegelser, men man kan lett se at hun er noe uferdig og har for lite muskulatur.

Ullsokken

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  18:28:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
En plass imellom 10-15.000,- er vel greit? Dølen ligger omtrent på samme prisnivå som fjordingen tror jeg.

Se litt på annonsesidene så får du en pekepinn.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  18:39:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ullsokken: Jepp, har tittet litt. Tror vi kommer til å foreslå 12.000.

tebj0

Skrevet - 11/04/2006 :  19:05:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror nok 12tusen kan høres ut som en fornuftig sum, men jeg er ikke noen ekspert på døl!!
20tusen er nok alt for dyrt. Har sett flere dølehopper med bra papirer, som er både innridd og kjørt, til rundt 18-20tusen!
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  19:18:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
tebj0: mhm, du har rett. 12.000 blir prisen om vi får det som vi vil, hehe :P

Kurre

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  20:13:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var litt av en overgang...fra Welsh til Døl...
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  20:34:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det var litt av en overgang...fra Welsh til Døl...

Opprinnelig postet av Kurre

Det tenkte jeg litt på også, men det er jo hun som skal ha hest, ikke jeg :-)

HannaogHelge

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  22:03:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHannaogHelge  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHannaogHelge  Svar med kopi av melding
6 er ikke noen bra karakter på helhet.. Når en 2 åring får det ville jeg hatt betenkeligheter jeg.. Spørs jo hva den skal brukes til? Skal den avles på? Mål om å få den premiert? Da er det jo kjipt om du ikke får mer enn godkjent f.eks.. De pleier jo ikke å være så strenge på unghestskuer som når de blir eldre... Sjekk opp den poengrekke skikkelig og legg den ut her! Gjerne kommentarene fra dommerne og, den kan si en del...
Pris? Tja.. 10.000?
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  22:10:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg skal lete opp karakterene + kommentarer.

Jeg troor hun er e. Vårdølen, men er ikke sikker. Hun er rød m. lang lys man. Hun skal brukes som kjørehest først og fremst visstnok.

Edit:

Her er riktige karakterer + kommentarer.

Rasetype og preg: Lettbygd, middels stor hoppe 6
Kroppsbygning og musklatur: Snau muskelsetning, mangler mye masse 6
Bein: Gode, velstilte bein 8
Bevegelser: Korte og lette bevgelser med god beinaksjon 7
Helhetsintrykk: God, lettbygd hoppe som mangler noe masse på kroppen. Svært gode bein og gode bevegelser. 6

Det var litt mange 6'ere her ja, men jeg mener at det kanskje kan 'rettes' litt på, i.o.m. at både bein og bevegelser er gode.

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 11/04/2006 22:26:50 Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 11/04/2006 :  22:32:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Under 15000 Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.