hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva ville dere gjort?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hva ville dere gjort?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  12:13:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Tror jeg for en god stund siden har fortalt dette, men greier ikke å få lagt det på hylla.

For vel ca 3 år siden var jeg og ei veninne ute å rei.
Vi bestemmte oss for å ri inn en veg vi aldrig hadde vært før for å se om det var noen fine turstier.
Etter å ha ridd et stykke kom vi til en gård hvor vi måtte ri gjennom gårdsrommet for å følge vegen videre.
Akkuratt i det vi passerte loven kom en gammel mann springende ut, og fortalte oss at vi hadde ingenting der å gjøre, og om at han så oss der igjen skulle han ta hagla og blåse hodet av hestene våre.
I det vi skulle til å snu oppdaga vi at det stod en hest rundt hjørnet med heller på. Vi fikk ikke studert den så veldig godt, men den så fryktelig tynn ut.

Noen dager senere, i de tidene vi anntok at bonden var i fjoset sykkla vi oppigjen til gården for å se på hesten.
Det var garantert den tynneste og "styggeste" hesten jeg noen gang har sett. Den var full av eksem og sår, og hadde mugg på hele beina.
I tillegg så det ut som om den hadde gått med hellene på seg i mange uker.

Faren til veninna mi driver med skadedyrutrydding, og han fortalte at han hadde vært oppom gården noen ganger i løpet av vinteren, og da hadde hesten stått i spillt sammen med kyrna, med dritt opp til knæra.

Seinere på sommeren dro vi igjen opp til hesten.
Da var hadde den lagt på seg og gikk på beite uten heller.
Den så fremmdeles helt grusom ut.
Tok masse biler av den som jeg enda har liggende en plass.

Jeg har spurt en noen av veterinærene her om de noen gang har sett på den hesten, men de aner ikke at det ligger en gård oppi der engang.
Vi sa aldrig fra til mattilsynet.

Som sagt, det er lenge siden nå. Jeg aner ikke om hesten fremmdeles lever engang.

Klarer bare ikke slutte å tenke på den.

Hva ville dere gjort?

Kan legge ut bilder, må bare få scanna dem inn på pc`n først..

Lopke

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  12:45:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
JEG FATTER IKKE DU IKKE RINGTE DYREVÆRNET/MATTILSYNET MED EN ENESTE GANG!!!
Herregud....
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 11/04/2006 :  12:51:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
JEG FATTER IKKE DU IKKE RINGTE DYREVÆRNET/MATTILSYNET MED EN ENESTE GANG!!!
Herregud....

Opprinnelig postet av Lopke

Men nå er jo det for sent.

Dette er vel noe du har lært av, Sassy69. Regner med om det hadde skjedd deg i dag så hadde du tilkalt dyreværnet og/eller mattilsynet med en gang.

Hva jeg hadde gjort. Hm. Først hadde jeg snakka med mamma og pappa om det, og tatt med meg naboen oppover for å se på den. Evt. snakket med mannen. Om det ikke har gjort noe med saken hadde jeg snakket med dyrlegen/mattilsynet/dyreværnet.

Og for en ekkel situasjon det måtte ha vært.

Redigert av - Bustetrollet den 11/04/2006 12:53:03 Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  13:31:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Jeg var ikke så gammel den gang, var bare 14-15 år, og når en voksen mann truer med å blåse hodet av hesten din, så er man ikke særlig høy i hatten..

Skulle meldt i fra ja, og vi planla å gjøre det, men så trakk veninna mi seg, og jeg ble stående helt alene om hele greia.
Turte ikke det den gang.

Det er derfor jeg tenker på det nå, og det plager meg at jeg aldrig gjore noe. Det er derfor jeg vil gjøre det nå, om det ikke er forseint.
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  13:50:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Du skulle nok ha sagt i fra, men gjort er gjort og spist er spist.

Om jeg hadde merket dette hadde jeg snakket med Pappa, og så tatt kontakt med Mattilsynet eller noe sånt sammen med Pappa.

Stakkar hest.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  13:59:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Du skulle nok sagt i fra. Jeg ville ha snakket med foreldrene mine og evt. en veterinær og ringt mattilsynet. Stakkars hest.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  14:26:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
er hesten der fremdeles?
ja jeg er enig i at du burde ha sagt ifra, men det er jo ikke så mye å gjøre med det nå..

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  14:44:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Det er det jeg vil finne ut, om hesten fremmdeles er der.
Men ikke en eneste av veterinærene i området har vært på den gården, og bonden er mildt sagt gal så jeg har ikke mot nok til å gå å se etter.

Men tenkte, at i og med at han har andre dyr, så når hesten ikke har/hadde det noe bra, så kan umulig de andre dyra ha det heller.

Sist gang jeg tipsa mattilsynet om en lignende sak, ble ingenting gjort.
(heldigvis ble hu som hadde hestene lei og solgte dem kort tid etter)
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  16:10:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
hm, du kan jo prøve å snike deg bort på kveldstid da, i mørke klær, du er nok ikke så lett å oppdage nå som snøen smelter, og uansett hvis bonden oppdager deg så tviler jeg på at han kommer til å gjøre stort mer enn å muligens slenge noen skjellsord etter deg, prøv å si at du er en vanlig turgåer eller lign.
eller hva med å få med en voksen?

Eller enda bedre, egen hagle

susanne

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  16:11:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
ps; hvis han mishandler hesten så har sannsynligvis ikke de andre dyrene som er der det noe bedre, så selv om hesten kanskje ikke er der enda er det sikkert godt for noe!

Kurre

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  16:34:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du,eller kan få lånt en hund,så du "tilfeldigvis" kan ta en tur oppover der?
Hundeeiere går på tur overalt,så det ville jo ikke være så "mistenkelig" som om du kom uten.
Og finn en stor hund,så den kan se skummel nok ut til å holde bondemannen litt på avstand.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  18:35:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Har faktisk 2 hunder, men ingen av dem ser særlig skummle ut

Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  18:36:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da får du lage en maske og lage ''BØ'' lyder..;-) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.09 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.