hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Starte høyt..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Starte høyt..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Lopke

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  15:20:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det lov å starte med hvilken klasse man vil? altså la oss si jeg aldri har startet et eneste stevne før, men hesten kan la oss si MB, kan man bare starte det da, som det første,eller må man liksom jobbe seg opp?

<3 <3 Mickro <3 <3

» VIP

Skrevet - 10/04/2006 :  16:00:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis jeg ikke husker feil fra sist jeg leste KR, så må ekvipasjen ha oppnådd minst 55% i klassenivået under 2 ganger på minst D-stevne for å kunne starte.

Så man må på en måte jobbe seg opp.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  16:05:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
MB var bare et eksempel, så om jeg f eks da vil starte LA, så må jeg ha 55% to ganger i LB?
LE eller LD er noe jeg MÅ starte på?
Gå til toppen av siden

CamillaSE

» VIP

Skrevet - 10/04/2006 :  16:07:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan starte MB på d-stevne uten å ha kvalifisert deg eller startet på noen måte før. Men hvis du vil starte E-stevne må du som "Mickro" sa, ha oppnådd 55 % 2 ganger i klassenivået under på minst d-stevne. Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  16:10:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jeg har aldri startet LE eller LD(dressur), gikk rett på LC og startet LB neste gang jeg startet (fikk godkjent begge programmene). Tror ikke det har så mye og si i de lette klassene ihvertfall. For å starte Middels regner jeg med at du må ha ridd godkjent i Lett klasse.

edit: noen med mer vett enn meg kom meg i forkjøpet, så never mind ;)

Redigert av - Eva V den 10/04/2006 16:21:31 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  16:15:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du kan starte MB på d-stevne uten å ha kvalifisert deg eller startet på noen måte før.

Men hvis du vil starte E-stevne må du som "Mickro" sa, ha oppnådd 55 % 2 ganger i klassenivået under på minst d-stevne.

Opprinnelig postet av *Arissa&Wilas*

dette forsto jeg lite av.
hva er MB på D stevne uten å ha kvalifisert før?

hva er E og D stevne?? mener du LE og LD? for da forstår jeg ikke din siste kommentar. LE kommer vel før LD?
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  16:20:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
E-stevne er Elite stevne. D-stevne er distriktsstevne. Altså kan du starte MB på distriktstevne uten å ha startet LA før, men skal du starte MB på elitestevne må du ha ridd godkjent LA to ganger først.

LE og LD er veldig lette klasser i dressur, jeg tror jeg kan trygt si at ditt nivå ligger langt over disse ;)

Gå til toppen av siden

<3 <3 Mickro <3 <3

» VIP

Skrevet - 10/04/2006 :  16:24:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
sorry min feil skal lese igjennom Kr neste gang jeg svarer på noe jeg ikke husker så godt...

D-stevne = Distriktsstevne
E-stevne = Elitestevne

Som jeg først skrev, bare litt rettet på, så blir det slik:
Hvis man skal starte MB på E-stevne må man først ha oppnådd 55% i klassenivået under. Hvis du vil starte MB på D-stevne kan du gjøre dette uten å noen gang ha startet før.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  16:49:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
E-stevne er Elite stevne. D-stevne er distriktsstevne. Altså kan du starte MB på distriktstevne uten å ha startet LA før, men skal du starte MB på elitestevne må du ha ridd godkjent LA to ganger først.

LE og LD er veldig lette klasser i dressur, jeg tror jeg kan trygt si at ditt nivå ligger langt over disse ;)

Opprinnelig postet av Eva V

Ikke hestens.. den kan jo så vidt ris på :)3åring

Men for å ta et eksempel som kan bli relevant om en gang?
Jeg starter LB på hesten. Må jeg ha LE eller LD først? og hva er forskjellen på elitestevne og dirstriktsstevne??
*maange år siden marianne pugget dansk rideforbunds regler*
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  17:22:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
LE??? Det visste jeg ikke at fantes jeg...
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  17:49:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
LE er det laveste vi har i DK.. men så LX skrevet engang, tror det var på en norsk side.. hva er det?? Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  17:50:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg starter LB på hesten. Må jeg ha LE eller LD først? og hva er forskjellen på elitestevne og dirstriktsstevne??

Nei, du trenger ikke å ha ridd hverken LE eller LD. Disse er ment som utdanningsklasser for å verve unge ryttere inn i sporten. Jeg har som sagt startet både LC og LB uten å ha startet LE eller LD. Jeg visste ikke en gang at LE fantes.. :P Man trenger ikke å kvalifisere seg til å starte i en klasse, ihvertfall ikke de lette klassene på distriksnivå. I høyere klasser på elite nivå må du nok ha ridd godkjent i lavere klasse for å kunne starte, men dette vet jeg lite om. Du kan sikkert finne ut mer på KR for dressur på rytter.no

Elitestevner er større enn distriksstevner, med høyere/vanskeligere klasser. Det kreves Elitelisens for å starte E-stevner.

Distriksstevner har klasser opp til MB og krever bare grunn/hovedlisens.

Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 10/04/2006 :  18:17:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
LE er vel for funksjonshemmede?
Renate
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  18:19:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
LE er vel for funksjonshemmede?

Opprinnelig postet av Ildfuglen

HA HA HA HA.. kanskje det i Norge, men i DK er det laveste dressur.. finnes også en LE sprangklasse på 30 cm.. har selv starta de i tidenes morgen
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  18:25:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Hva inneholder LE da?
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  18:39:30  Vis profil  Svar med kopi av melding

http://www.hesselrod-rideklub.dk/akt/2005/LE-program_10-29.htm
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.