hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Enda en bekymret bestemor
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Enda en bekymret bestemor
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

-mona-

» VIP

Skrevet - 10/04/2006 :  10:25:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blir mer og mer nervøs for hver dag som går jeg! =)

i går da jeg var å sjekket henne så jeg at det var kommet blanke dråper på tuppen av spenene. jeg melket ut litt og det var grå/hvit.
i dag tidlig var det samboeren min som slapp ut hestene og han sa at de nå var kommet hvitedråper på spenene. mest sansynlig vokspropper eller? har ikke sett det selv så jeg kan ikke si sikkert hva det er. han melket ut litt og det var grå/hvit men endel seigere enn i går.

jeg er bortreist til i morgen og sitter 1 1/2 timer kjøring unna og vet ikke hva jeg skal gjøre. =/
vi vet ikke når hun har termin, er desverre en liten ulykke som snart ser dagen lys! =)

kjøpte henne for 4 måneder siden og la merke til at hun hadde så "rar" mage. og fikk beskjed fra eierne om at det var en liten sjangse for at hun var drektig. fikk dyrlege til å sjekke, og han kunne fastslå at det lå en liten krabat der inne.

hun har spist opp all maten sin som hun fikk i går kveld, og var ikke noe spesielt med oppførselen hennes i dag tidlig. litt vimsete, men det er hun til vanlig og. =)

håper så inderlig hun holder krabaten inne til jeg kommer meg hjem.

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  15:52:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Så spennende! :-) Hva slags rase er føllet blanding av?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

-mona-

» VIP

Skrevet - 10/04/2006 :  16:19:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
det blir blanding av varmblods, kaldblods og welsh tror jeg. faren er pinto farget så jeg er KJEMPE spent! =)

har fått tydelige vokspropper nå, så jeg lurer på om det hvor lenge det er til føllet ser dagens lys. hun spiser ennå da.

dette er et domt spørsmål men hvilken farge er råmelken til hest? den er litt grå/hvit og litt "seig" nå..
da vi skulle skjekke idag dryppet det litt av juret, og voksproppene er våte på tuppen.

sitter bare her å venter nå. vet ikke helt hva jeg skal gjøre. noen som vet om det er noen flere tegn jeg kan se etter? vet liksom ikke om jeg skal belage meg på en natt i stallen. =/

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  16:58:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Åh, for en herlig blanding :-D

Ønsker dere lykke til!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  18:51:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg også vil ønske lykke til!:-D Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 10/04/2006 :  20:27:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Siden jeg har hatt 9 føllinger her nå de siste 3 årene så kan jeg si at mine hopper har spist til rett før de har følla.
I fjor hadde jeg havre halm og da spiste de hamsene på halmen helt til følla kom til syne.

Lykke til
Gå til toppen av siden

-mona-

» VIP

Skrevet - 10/04/2006 :  21:59:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
kanskje det er lurt å belage seg på en natt i stallen da. =) Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  12:29:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Har de vokspropper er det som regel under et døgn til følling..

Gå til toppen av siden

-mona-

» VIP

Skrevet - 11/04/2006 :  12:38:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
har ikke blitt noe føll ennå.. =/ da blir det kanskje ennå en våken natt da.. stakkar, hun har stått å løftet halen og byttet vekta på bakføttene i hele natt. hun har spist godt da, men hun har ikke sovet noe. var ute å luftet henne entur nå.
Håper alt går bra.
tror hun er klar for følling, ser hvertfall sånn ut. magen har sunket ned, og hun er løs bak, og jurene er kjempestore med vokspropper. =)

*kjempe spent*
Gå til toppen av siden

Stinem

» VIP

Skrevet - 11/04/2006 :  13:06:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStinem  Svar med kopi av melding
Så spennede!:-) jeg hadde nok fulgt med i dag og kommende natt, de føller som regel innen et døgn når voksproppene er der.
Gammelhesten min hadde sånn seig melk du beskriver ca. to dager før fødsel, og kvelden før Ylla kom til verden var den blitt klar.
Den lille krabaten er nok rett rundt hjørnet så masse lykke til!!

Gå til toppen av siden

-mona-

» VIP

Skrevet - 12/04/2006 :  22:02:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
I natt ble det født en nydelig hingst som fikk navnet Zimon Suprise. han ble pinto farget, og var et stort og sterkt føll. =) Alt bra med mor og barn, så alle mine bekjymringer var forgjeves. Hvertfall ennå.. =) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  22:29:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
I natt ble det født en nydelig hingst som fikk navnet Zimon Suprise. han ble pinto farget, og var et stort og sterkt føll. =) Alt bra med mor og barn, så alle mine bekjymringer var forgjeves. Hvertfall ennå.. =)

Opprinnelig postet av -mona-

Gratulerer som bestemor!!

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 12/04/2006 22:33:00 Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  22:31:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, gratulerer! :-D Kjempespennende !
Vis oss bilder når den tid kommer!

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

-mona-

» VIP

Skrevet - 12/04/2006 :  23:09:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
jobber med bilden men det er noe kluss med hestemarked. no så jeg får ikke lagt de inn. =/ men han er kjempe fin! =) Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  23:23:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Spennende! Hva med å bruke photoshop? Har veldig lyst til å se bilde som de fleste andre

Edit: Photobucket(.com), ikke photoshop

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-

Redigert av - VictoriaTh den 12/04/2006 23:52:24 Gå til toppen av siden

-mona-

» VIP

Skrevet - 12/04/2006 :  23:26:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
kommer feil melding når jeg prøver å legge inn bildet! =/ Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.98 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.