hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kaldblodshingstene 2006
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 kaldblodshingstene 2006
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Stall..Bjørnebu

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  21:41:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall..Bjørnebu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall..Bjørnebu  Svar med kopi av melding
Ja jeg har nå valgt en hingst til hoppa mi: Rigonica
Det blir Steinsvad Eld.
Hva syns dere?
Jeg har veid for og imot den ene og den andre, men hoppa mi har trang benføring bak, så jeg satser på en hingst som er av det motsatte der.

Kom gjerne med gode råd. Er ganske fersk ennå

Heidi

linki

Skrevet - 07/04/2006 :  23:47:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han hadde ikke jeg brukt da. For dårlige prestasjoner. Har ikke tenkt på han engang.
Men du vet at du linjeavler her? 3 ledd (samme på begge sider) jeg vet ikke om du skal ha traver el "ridehest". De blandingene sies å være entaktet. (det er også mer innavl bak, nilen osv)

Redigert av - linki den 07/04/2006 23:55:29 Gå til toppen av siden

*Varg*

» VIP

Norway

Skrevet - 08/04/2006 :  12:44:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Varg*  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Varg*  Svar med kopi av melding
Hva er planene dine med avkommet?
Hvis du har tenkt å selge det som traver, er det nok ikke så lurt å bruke steinsvad eld, tror du vil få problemer med å få solgt det.
Har du tenkt å ha den selv så kan du jo kanskje vurdere han, han har jo bra stamme og jeg syns det er minst like viktig som egenprestasjonene, men det er kanskje ikke så lurt å linjeavle på alm rigel.
Har du tenkt å bruke avkommet som ridehest er jo steinsvad eld et bra og rimelig alternativ.

www.soyset.com
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 08/04/2006 :  23:22:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Steinsvald Eld er en meget vakker hingst som kan rette opp det meste av "feil". Han har også et meget godt lynne.
Han har ikke vært startet så mye, men har gjort noen storløp. I tillegg har han mange gode travere i slekta.
Ikke noe dumt valg. (Jeg har både sett ham og håndtert ham.)
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 08/04/2006 :  23:27:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor har han ikke startet så ofte.. ? sikkert enn grunn til det gitt...... Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 08/04/2006 :  23:40:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hørt han var mye borte for avl, men hva vet en ''gammal'' traver som meg?:P Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 08/04/2006 :  23:46:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er nok ikke grunnen... Gå til toppen av siden

Stall..Bjørnebu

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  04:17:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall..Bjørnebu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall..Bjørnebu  Svar med kopi av melding
Hva er grunnen da?
Nei jeg er veldig glad for deres meninger uansett jeg. Jeg hadde egentlig bestemt meg for Lome kongen. Hingsteholderen bor en halvtime fra meg. Vet at kanskje det hadde vært et bra valg, men fikk høre at det hadde kankje blitt et bra resultat og linje avle på Alm Rigel. Steinsvad eld er en flott hingst, men det er jo lome kongen også. De er jo 3 kvart brødre eller no sånnt.
Planene mine er vel i utgangspunktet å få noen til å trene og starte den for meg, men hvis ikke det blir noe av da? Hva kan jeg få for avkommet da?

Heidi

Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 09/04/2006 :  11:15:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Husker ikke om det var noe med bentøyet hans. Jeg tror det var noe der.
Men han har uansett ikke vært god nok.
I fjor og i år er han VELDIG dårlig på banen. (han er jo ikke så veldig gml heller)
Og igjen linjeavl på 3 ledd sies å være entaktet. (har ikke extra gir)
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  11:34:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
Lome Kongen kjenner jeg til ja;) står for tiden på stallen til venninna mi til behandling.
kjempeflott hingst og bra gemytt!
står en hingst ved siden av han og når de lukter på hverandre kommer det ikke en lyd altså;)

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  11:42:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Lome Kongen er en ung og spennende gutt. Ei her i nærheten venter føll etter ham i år. Spennende.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  00:00:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
digger den hingsten:)jobba hos eier tidligere..

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  13:00:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
ja han er utrolig flott..venninna mi har også bedekt hoppa si med han, har termin om noen få uker, så nå er vi spente=P vi håper veldig på hingst=P
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  00:20:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Prisforskjellene på kaldblodshingster synes jeg er såpass lave at når man først skal bedekke kan man likegjerne slenge i et par tusen til å velge på øverste eller nest øverste hylle. Gemyttet på kaldblodsen nå er javnt over såpass bra at det dreier seg heller om å styre unna visse linjer og individer enn å finne de få som er snille nok. Og helt ærlig, skal man ha traver må det være litt tæl i de, ellers flyr de ikke.

+ og - blir ikke nødvendigvis +. Selv om merra er sånn og hingsten er motsatt så er det ikke sikkert man får en mellomting engang. Men tanken er god, man velger jo liksom ikke en hingst med alle de samme feilene som hoppen. Om man skal avle for salg eller ha selv har jo og noe å si med tanke på valg av hingst og salgbarhet
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.24 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.