hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lære hesten å knele
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Lære hesten å knele
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Torpedo

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  15:07:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Måten jeg lærte min heste det på var bare å føre en godbit mellom beina, du kan jo prøve det med denne hesten?

Synes det er lettest. Tror det er det med de fleste hester?

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 09/04/2006 :  15:36:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Åssmo: Får du hesten til å bøye det ene kneet og legge det i bakken da?
Har sett flere variasjoner hvordan hestene løser problemet med å få tak i godisen. Noen bukker bare, med strake forbein. Andre tar en fot fram og bøyer litt på det andre benet. men har ikke sett at en hest legger ene kneet i bakken helt av seg selv... men man kan jo ha flaks:)

På min er det lite vits å bruke godis. hun er ikke så matfiksert, så hvis ikke hun får tak i den med en gang så driter hun i det hehe

Heldigvis svarer hun bra for press, så det skal nok funke å lære henne litt trix. Men har ikke satt meg skikkelig inn i det enda, så har ikke prøvd så mye på det.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  19:37:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Muddy kan også dette;)
Lerte han det på samme måte som Rosita forklarte det;)
Å dette var noe jeg kom på helt selv.. Lille meg med mitt ukloke hode..
Muddy tok dette veldig fort hvertfall..

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

HurricaneGirl

Skrevet - 11/04/2006 :  00:11:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
En venninne av meg trente hesten sin opp til dette.
det begynte med at når hun red hesten, gikk hesten ned på kne i trav, og venninna mi fant ut at hun ville trene hesten til en kommando for dette.
Hun tok en godbit langt under frambena, men lot hesten lukte på den og bli fristet først.
Hesten var veldig opptatt av godbiten og gikk ned på kne med en gang!
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  00:14:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
gik hesten ned på kne i trav?

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 11/04/2006 :  07:40:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
ehm, forskjell på å gå på trynet og å knele men OK:)
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 11/04/2006 :  18:47:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har trent på alt forarbeidet i boka. OK da, noe hoppa jeg kanskje over, når jeg tenker meg om

Først så trente jeg bare ved å holde foten oppe og holde godbiten mellom føttene på henne(støtta henne litt i starten når hun ikke var vandt til det). Gjorde det et par ganger, så gikk jeg over til beinlonge og godbit. Der hesten støtta seg selv godt.
I dag kom jeg så langt at jeg kunne stå forran henne med beinlongen og først gjøre henne oppmerksom på at nå skal du ned(senket hodet litt, bare), så pressa jeg litt fremme i brystkassen hennes. Da går hun ned, både med godbit, og uten.

Hvordan lærer man hesten å løfte på beinet egentlig? Rosita er jo så stø på foten, vedder på at jeg kunne spent av henne foten, noe jeg ikke skal prøve.

Og dere som har hest som kneler, hvilken komando bruker dere?
Er det bare å si (feks.) knele så går hesten ned? Eller må man si noe for å løfte foten til hesten, så si knele?

Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  18:53:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Mange gode tips her
Hva gjør man for å lære hesten å bøye hode og løfte benet, med komando?

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  18:59:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Min kommando for å knele er 'ned'. Jeg & Miss har begynt med forarbeidet til spansk skritt, og nå kan hun (nesten) å rette ut forbeina på kommando 'fot'.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  20:55:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Min kommando for å knele er 'ned'. Jeg & Miss har begynt med forarbeidet til spansk skritt, og nå kan hun (nesten) å rette ut forbeina på kommando 'fot'.

Opprinnelig postet av Mari^_^

Stilig Men brukte du godteri for å få henne til å bøye hodet, samtidig som du sa "ned" da?

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-

Redigert av - VictoriaTh den 12/04/2006 20:56:29 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 12/04/2006 :  21:05:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rosita kneler.

Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  18:30:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Mykt underlag er viktig. Går an å løfte det ene frembenet og trekker det forsiktig bakover mens man lokker hesten ned med en godbit mellom forbeina. Har ikke fått det til selv ennå, men ble vist det av ei jente som får det til med hesten sin. Det er viktig å hjelpe hesten ved å støtte den idet den kneler helt ned. Lykke til
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.