hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Døl med dyne og dekken på dekken!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Døl med dyne og dekken på dekken!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Kaizergutten
» VIP

Skrevet - 07/04/2006 :  10:55:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
På nabogården står det en døl, den kom til jul og var full av vinterpels! Nå står den med Dyne, et flice dekken, to vinterdekken og et regn dekken... I pluss grader! Det er sol og alle våre hester står uten noe på seg.

Dette er jo ikke klokt eller er det??

carambee

Skrevet - 07/04/2006 :  10:57:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Nei det er ikke det...
Han har det nok ikke godt. Har hørt om en hest som holdt på å omkomme av overoppheting, fordi den hadde så masse dekken på
Er det erfarne hestefolk som har denne hesten? Noen bør prate med dem!!

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  11:03:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Står den seriøst med alt dette på samtidig?
Hege Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  11:05:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Står den seriøst med alt dette på samtidig?

Opprinnelig postet av Hege J

samme lurte jeg på..
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 07/04/2006 :  11:39:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hørtes litt voldsomt ut Stakkars hest i tilfelle Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  12:13:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Om du sjekket at den virkelig står med alt dette, hvorfor ikke gi eier et lite hint om at det kanskje blir en smule varmt, i stedet for å lage tråd på internett om det er klokt eller ikke - for alle vet jo at det ikke er det, håper jeg :-) Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  18:06:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hester har faktisk dødd av overoppheting i norge..
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  18:10:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
DET er du nok nødt til å bevise for meg gitt!
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 07/04/2006 :  18:16:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Har ingen problem med å tro på at det stemmer. Har sett hester med tre dekken på inne i en stall med masse hester hvor det blir godt og varmt om natta. Utrolig men sant...
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

chk

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  18:26:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidechk  Svar med kopi av melding
Huff. Rart at folk faktisk kan gjøre sånn. Altså. De vil vel bare hesten sin godt, at den ikke skal fryse, men et sted må det jo gå en grense! Når det faktisk er farlig synes jeg at noen bør si ifra... Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 07/04/2006 :  20:31:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Uvitenhet er roten til alt ondt. De vil sikkert ikke skade hesten. Men kanskje vet de ikke bedre?
Noen bør si ifra, men husk: Konstruktiv kritikk. Prøv etter beste evne å ikke høres ut som en bedreviter. Selv om det fort kan tolkes sånn. Prøv iallfall. Om de blir fornermet har dere iallefall prøvd å hjelpe

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  20:35:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har aldri vært borti noen med så mange lag, men det kan jo sikkert skje. Gi noen forsiktige hint om at dette ikke er bra. De vil sikkert det beste for hesten.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  23:53:25  Vis profil  Svar med kopi av melding

Har ingen problemer med å tro at hester står pakket inn som Michelin-menn i Norske staller,for all del.
Det jeg har problemer med er denne uttalelsen:

Kopi av melding:

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

DET har jeg ikke hørt om.
Og jeg har sett mye grotesk "klesbruk".

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 10/04/2006 :  10:00:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er nysgjerrig på tilbakemelding fra den som la ut dette innlegget. Hva skjer? Har du sagt i fra om at dette IKKE er bra? Døl trenger ikke dekken overhodet, de har det bedre uten.

Det virker på meg som om det er mange her inne som tilsynelatende ofte ser uvettig behandling av hester. Har vi ikke alle et ansvar for å gjøre noe med det vi ser?

Hvis det er riktig at denne hesten er så godt pakket inn vil jeg gå så langt som å kalle det for dyremishandling. Jeg hadde kontaktet dyrebeskyttelsen tvert.

Uvitenhet kan gjøre stor skade. Hensikten er god, men utfallet blir ikke bra...
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  11:36:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Dyrebeskyttelsen gjør dessverre ikke mye i dyreverns/mattilsynssaker. Kontakt heller mattilsynet. Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 10/04/2006 :  15:07:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Har ingen problemer med å tro at hester står pakket inn som Michelin-menn i Norske staller,for all del.
Det jeg har problemer med er denne uttalelsen:

Kopi av melding:

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

DET har jeg ikke hørt om.
Og jeg har sett mye grotesk "klesbruk".

Opprinnelig postet av Kurre

Vet en hest som var nær døden da de kom en morgen til stallen pga overoppheting. Så da er det nærliggende å tro at en hest kan ha omkommet i norge pga at den ble oppdaget for sent.

Se for deg ulldekken, to bobledekken, hest i en stall med over 20 grader

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.01 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.