hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva gjør jeg?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hva gjør jeg?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  22:31:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg har to haflingere. En frisk og rask... og en som brakk benet som lite føll. Han har ikke noen problemer med det nå, men er skeiv i krysset som følge av det...

Har de siste ukene tenkt litt på hva jeg skal gjøre når jeg en gang kanskje ikke har råd til å ha begge to. Diskuterte det med mamma, og hu mente at Aurello aldri skulle forlate oss i live.. at om jeg ikke skulle ha han mere, måtte vi ta livet av han.

Hva synes dere om det?

Kan legge til at han er frisk som en fisk ellers, snill som dagen er lang, og jeg ser absolutt muligheten for at han kan bli en "søndagsturhest" og kjørehest. Han har ingen smerter. Det eneste som er "feil" med han, er at han er skeiv...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no

Ullsokken

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  22:58:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg syns ikke du skal avlive hesten om han fungerer og har det bra som søndagsturhest/kjørehest.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  22:59:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Faren med en hest med skjevt kryss er jo at det over tid med bruk kan gi belastningsskader,ekstra slitage o.l.
På den andre siden er det jo ikke tenkt å ,om det da skulle skje,selge eller gi den bort som "fullverdig " brukshest,men som selskaps,lett hyggehest.

Og så lenge man er klar og ærlig på det pumktet til evt nye eiere,ser jeg ikke problematikken i at han skulle få et annet hjem.

Et alternativ (som jeg selv har brukt nå 2 ggr på hester jeg vil ha "kontroll" over men ikke kan ha selv) er å sette den ut på helfor.
Kegger man litt jobb i å finne rette folka og bruker bekjente med referanser for alt det er verdt,så kan man finne riktig drømmehjem som også er varige.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 05/04/2006 :  23:13:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Tja, først og fremst kan man jo tenke "den tid den sorg".
Klart nok kan mye endre seg for deg på kort tid, men det kan det jo også for hestene, og da kan det jo hende du ser annerledes på det om en stund. (god setning du??)

Det finnes mange mennesker som ønsker seg noe ala plenpynt, eller som Kurre skriver: selskapshest. Er han lettfôret og uten andre skavanker enn den du beskriver vil jeg jo tro at det finnes mennesker som kan ta vare på han. Man får bare være veldig nøye når man velger ut mennesker som ønsker å kjøpe en slik hest, å skrive en kontrakt som er så vanntett du klarer, og ikke minst: forsikre seg opp og ned og litt til at de faktisk har forstått at dette er en hest som ikke kan hoppe høye hinder osv.

Guro
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  16:47:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tja, først og fremst kan man jo tenke "den tid den sorg".
Klart nok kan mye endre seg for deg på kort tid, men det kan det jo også for hestene, og da kan det jo hende du ser annerledes på det om en stund. (god setning du??)

Opprinnelig postet av Guro

Den tid den sorg ja.. Jeg flytter muligens til høsten, og da er det ikke sikkert jeg har råd til å ha hest... og iallefall ikke to! Derfor er jo egentlig tiden å bekymre seg nå
Salg kommer ikke på tale med det første. Vil jo egentlig beholde de...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  00:08:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor gammel er han,og hva kan han da?
Med tanke på hel-for.....
Hadde det vært aktuelt,eller det kun salg/slakt/beholde?

*I tenkeboksen*

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  00:35:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Han har nettopp fylt 3 år. Han kan igrunnen ingenting...;) Fram til han kom til meg for et år siden, hadde han kun gått på beite. Hos meg har han fungert som selskapshest, har dessverre for lite tid til å få trena noe ordentlig med han.
Men han er snill på boks, snill ute osv. Hvem som helst kan strigle og stelle med han.. krangler litt med løfting av høvene enda, men går framover. Han har hatt hodelag på og sal, og dette fungerer greit. Jeg har sitti på han, og han bryr seg null om det. Dilter etter i leietau, sjelden noe tull med han. Han elsker å løshoppe (noe jeg misliker sterkt at han gjør, pga skaden hans), han "lager" seg nemlig egne hinder og hopper i vei. Eneste uvanen han har, er at han biter litt når vi koser med han...sånn "jeg-vil-jo-bare-kose-tilbake-bit".
Han er utrolig smart, blir helt redd når jeg ser hva han klarer å herme etter meg på...susseklumpen min er han ;)
Han er mammaen min sin store baby. Selv om hu er redd for hester, er det "noe mellom dem".

For meg er det egentlig ikke aktuelt med slakt... De jeg fikk han av, ville nok heller satt pris på å få han hjem til Danmark igjen, enn at han endte som pølse. Jeg ble bare så satt ut av mammas forslag (både fordi jeg ikke hadde tenkt tanken ennå, og fordi hu jo elsker den hesten...). Så jeg måtte bare spørre her, for å få ut litt frustrasjon. Kan han leve et ok liv et annet sted enn hos meg? Jeg vet jo at jeg kommer til å bekymre meg hver dag om de som evnt har han passer på han og tar hensyn til benet...

Helfor kunne vært aktuelt det... men finnes det folk som vil ha en hest de kun kan bruke med forsiktighet, om de i det hele tatt kan bruke han?

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  18:48:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Om hesten er lettfòret og ellers grei. Så vet jeg du vil få satt han bort eller solgt han som selskapshest. Du kan dog ikke rekne med å få noe særlig mer for han enn slaktepris.

Edit: Om du skulle solgt han nå, så tror jeg jeg vet om noen som er ute etter en selskapshest til unghesten sin.

Raving madness suits me fine

Redigert av - Ullsokken den 07/04/2006 18:51:22 Gå til toppen av siden

Dalsrud_Gaard

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  22:45:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDalsrud_Gaard  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDalsrud_Gaard  Svar med kopi av melding
Sett han bort som selskapshest. Det er jo noen som sikkert trenger det...
Livet er herlig:) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.