hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Useriøse selgere.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Useriøse selgere.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bustetrollet

Skrevet - 05/04/2006 :  16:19:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om dette emnet har vært oppe før.

Men det er jo en del useriøs handel.
Hører mange rare historier om folk som kjøper hester, og når den kommer til sitt nye hjem er det bare rabalder.
Eiere som kjører hesten svett, så den er matt når folk kommer og ser på den, avbryter avtaler osv.

Er det slik at eieren skryter hesten opp i skyene for å få solgt den?
Hvordan være sikker på at man ikke gjør det?

Lopke

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  16:55:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
at man har hesten på prøve.. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  16:57:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Enig. En god kontrakt og å ha hesten på prøve.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/04/2006 :  17:35:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det sier seg selv da, egentlig.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  17:44:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Eller at eieren går virkelig langt når h*n skal selge hesten, og kjøperen er overbevist om at hesten er den rette. Og da trekker selger seg. Det er ganske useriøst.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  18:29:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Finnes mange useriøse ja... Helt utrolig at folk har samvittighet til å lure folk sånn! Det gjelder ikke bare temperament, men det finnes jo også tilfeller der man prøver å lure kjøper til å tro at hesten er helt frisk. Slipper slike folk unna egentlig?

Håper hestenorge blir mer bevisst på slike lureri (kontrakt, helsjekk med rønken osv).

Anngående det med prøve: om man er usikker på om man blir lurt, kan det være greit. Men husk hvor mye en hest kan forandre seg ved miljø skifte. Har hørt mange tilfeller der kjøper mener at hesten er "dum", mens det absolutt ikke er tilfelle. Hesten trenger tid til å omstille seg! Min hest har vært i Norge i ca 1 1/2 uke nå, og har vært veldig opp og ned:)

Hege Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/04/2006 :  19:24:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Håper hestenorge blir mer bevisst på slike lureri (kontrakt, helsjekk med rønken osv).
Opprinnelig postet av Hege J

Ja, det håper jeg også!
Vet av de som har kjøpt hester uten vet.sjekk. Møte en død hest i stallen etter noen uker/mnd. pga. dårlige nyrer etc.

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  19:59:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skikkelig kontrakt,grundig vetsjekk før overtagelse...

Ang det å ha på prøve,selv har jeg sett så mye skrekkeksempler på hva folk kan finne på å gjøre med en hest,for ikke å snakke om de som gjør så godt de kan,men bare ikke "kan" at jeg ville ikke drømme om å sette ut noe på prøve.

For all del,kom hit og prøv alt du orker,eller vi møtes et annet sted om du ønsker å prøve hesten utenfor "hjemmemiljøet" men plassere den bort hos fremmede mennesker?
Aldri!

Brent hesteselger beholder hesten selv til den er solgt...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

<3 <3 Mickro <3 <3

» VIP

Skrevet - 05/04/2006 :  20:46:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har akkuratt annonsert hesten min, (i dag faktisk) og ønsker selv å være en så seriøs selger som mulig. Noe som jeg mener er veldig viktig (og mange andre regner jeg med) er at man skal være 100% ærlig fra første stund. Og det er ikke noe man burde være, man skal være det! Ikke bare for kjøpers del, men også for din egen del, jeg tror ikke jeg hadde solgt en hest med god samvittighet hvis jeg visste jeg hadde sakt noe som ikke stemte. For meg som er selger, ser jo jeg etter en egnet eier, et godt hjem, til min kjære skatt og det er viktig for meg å vite at kjøpere er ærlige. Gjensidig ærlighet og respekt er kanskje noen nøkkelord?!

Jeg har tilbudt interesserte å komme å se på hesten så mange ganger de gjerne vil. Jeg kan også bli med på å kjøre hesten til et sted kjøper vil, kanskje til seg selv, for å ri for trener (?) for at kjøper skal få ridd hesten på andre omgivelser, for å få en følelse av hvordan hesten er andre steder. Jeg vil nok ikke bli med på å sende hesten bort på prøve, man vet aldri hva man kan få tilbake. Men en annen ting er jo at man får et intrykk av hvordan hesten er over et par uker, men å virkelig bli kjent med hesten og slikt tar litt tid det...

En god kontrakt, og en ordentlig sjekk for kjøp er et must for alle parter.
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/04/2006 :  22:27:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når jeg skulle kjøpe min hest så fortalte eieren hvor vanskelig hun var osv. Mange hadde vært og prøvd henne, ingen ville kjøpe henne. Jeg derimot er evig optimist, og sa jeg ville ha henne usett og uprøvd. Eieren sa nei. Jo, sa jeg, for hesten stod over 8 timer kjøretur fra meg (Trondheim) og om hesten var vanskelig så kom den ikke til å være snillere med meg om jeg kjørte opp dit for å prøve den 1 time. Problem-hester må man bruke laaang tid på. Men eieren stod på sitt. Ikke fikk jeg ha henne på prøve heller. Neivel, sa jeg... Men etter en ukes tid sendte hun ny mail og sa jeg skulle få kjøpe henne usett, men da ville hun ha i kontrakten at det ikke fantes noen returrett. Ok, svarte jeg, og så kom hesten ned til meg på vestlandet (måtte hente den i Oslo da) Vrang? Ja! Ond? Nei, bare veldig redd. Nå har jeg hatt hesten i 8 mnd og jeg har aldri angret på at jeg kjøpte den usett. Har møtt problemer og hatt svarte dager der raseriet har løpt av med meg, men angret? Nei! Når vi ser på fremgangen hennes, så er hun verd alt!!!

Dette ble litt utenom debatten da, men jeg vil bare si at det finnes mange ærlige selgere også, som vil det beste for hestene sine, ikke bare tenker på penger.

Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  08:38:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Prøvetid, og kontrakt gir ikke nødvendigvis noen garanti. *erfart*
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  11:37:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Wulfi, nå gjorde jo også du noe spesielt (så vidt meg bekjent) ved å betale før prøvetiden. Gjør man ikke det så stiller man med ett noe sterkere mht. tilbakelevering. Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  14:59:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
så annonse på en hest for over en mnd siden, det var en hest som ikke egnet seg til nybegynner, kunne bukke, litt stri på tur etc.
hesten står fortsatt til salgs, men denne gangen som familiehest. veldig snill med barn, perfekt nybegynnerhest samtidig som den passer godt til mer øvede.
er hesten så forandret på en mnd eller er det selger som ser seg nødt til å lyve litt for å bli kvitt hesten?

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/04/2006 :  15:12:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

er hesten så forandret på en mnd eller er det selger som ser seg nødt til å lyve litt for å bli kvitt hesten?

Opprinnelig postet av lucky june

Akkurat, eierne skryter den opp til himmelen for å få solgt den. PENGER-PENGER-PENGER.

Redigert av - Bustetrollet den 06/04/2006 15:14:29 Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  16:46:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eller den har vært satt bort til tilriding og fått plukket vekk noen "nykker"?
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  20:38:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Eller den har vært satt bort til tilriding og fått plukket vekk noen "nykker"?

Opprinnelig postet av Kurre

da er det rart eier ikke skryter av at hesten nylig har vært på tilridning.
og hvis hesten har vært borte, hvorfor haster det da å få den vekk pga plassmangel?
nei, nå syns jeg du var godtroende kurre
jeg tror nok x-tine har rett.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.91 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.