hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Å hjelpe meg...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Å hjelpe meg...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Kurre

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  20:41:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det har her vært snakket om at Danmark skal få sitt eget "animal police",gudene skal vite at de trenger det...
http://16422.portal.mediaintegration.dk/default.asp?show=page&id=2330

OBS enkelte av bildene i galleriet kan være sterke.

www.forum-hest.moo.no

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  20:55:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Stakkars dyr!
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 04/04/2006 :  21:12:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
usj så ekkelt... at det går an å ha det så skittent å fælt samtidig som man skal ha dyr der....fysj... også den hesten som hestehandleren skulle selge...så dere den pelsen?? stakkars... :,-(
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/04/2006 :  21:39:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
For en sjebne.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  22:04:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Oi. Mistet matlysten nå jah.. *Gi kveldsmaten til bikkja*

Huff sier jeg bare.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  22:47:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Helt sjukt, men gud så godt å se de siste bildene på den siste linken! Så fine de var blitt! Hadde jeg hatt et svært beite skulle jeg kjøpt sånne hester og latt de få gått der til de blei store og gode, hatt veterinær på dem og latt de få leve livet. Uff.. Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  22:51:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
reine animal planet.. smør det utover som underholdning...

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  23:14:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
reine animal planet.. smør det utover som underholdning...

Opprinnelig postet av Goytil

Så lenge man ikke vet at det skjer,kan det heller ikke gjøres noe ned.
Tror du noen hadde reagert på slaktetransportene til Italia/Polen/Frankrike om ikke det hadde blitt filmet og sendt på tv?

Slikt er ubehagelig å se på JA,men det skjer.
Og jo fler som ser det og som reagerer,snakker om det,blir opprørt over det jo større er mulighetene for at også dyrevernmyndigheter tar det på alvor og reagerer.

Underholdning?
Nei.
Informasjon?
Ja.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  23:43:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei nei nei nei...... som det skjærer i hjertet... Jeg forstår ikke vitsen med å ha dette som yrke og så drive slik. Langt mindre skjønner jeg de som holder liv i en slik virksomhet. Når man ser helt kynisk på det kan det virkelig lønne seg? Handler folk med denne mannen? Kunne han ikke tjent mye mer penger med velstelte fine dyr?

Det er bra det blir lagt ut, man hjelper ingen med å lukke øynene! Bli så irritert når folk "ikke tåler å se slikt for de VET at dyr blir misshandlet og da trenger de ikke se det" Jeg ser på det, triller noen tårer, blir enda mer uendelig glad i pluttisene på stallen og bruker masse energi på å hisse meg opp over slike idioter som dette her! Hjelper det? kanskje ikke men man blir seg selv veeeldig bevisst, tar seg i nakken de dagene man er lei og sier høyt i fra om man ser noe som ikke er rett.
Håper dyrepolitiet i Dannmark også blir utstyrt med pistol!

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  23:45:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kjære Gud altså, hvordan går det AN og behandle dyr på den måten?? Jeg ser ofte på Animal Planet, og undres hver gang... Eier ikke folk hjerte og følelser?...

Hadde jeg bare hatt mulighet til og kunne hjelpe slike dyr...

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  00:12:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hjertet mitt gråter for disse hestene,og for alle de andre som vi ikke får se,men som lider.
Er glad det finnes mennesker som dokumenterer tragediene,og får publisert jævelskapen.
Har feriert en del i Danmark,og må si at jeg har sett mange "turist- og campingplassponnier" som har levd under uverdige forhold. Man føler seg så maktesløs når man ikke får hjulpet dyrene.

Håper virkelig at myndighetene i Danmark reagerer,og får gjort noe nå..
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  07:43:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg vil bare pointere at dette ikke er typisk i DK.. hestemiljøet er MYE større enn Norge, ergo statistisk sikkert flere dyreværnsaker.

Dette er skrekkbilder!! dem finner du også i Norge. Det største problemet i DK og som regjeringen kanskje nå endelig tar litt seriøst er transportene sørover. Mange hester går til slakt i Italia f.eks.. turen ned er døden selv..
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  08:32:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Helt enig med deg, Lopke. Dette ser en i Norge også.. Tenk så herligt og kunne ha muligheten til og starte opp et senter som kan rehabilitere slike hester (og andre misshandlete dyr)?.. Det måtte ha vært "livet"

Men det eneste en kan gjøre er som Harneshaug skriver, bli enda mer beviss på seg selv. Og sørge for at selv om en går litt lei en dag eller to, så har hesten absolutt alt den trenger, og blir ikke forsømt på noen måte. Og det er jo positivt

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  11:07:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Håper dyrepolitiet i Dannmark også blir utstyrt med pistol!

Opprinnelig postet av Harneshaug

For å skyte lidende dyr eller duste dyreeiere?
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  11:41:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
det blir nok boltpistol.. heldigvis! Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  16:29:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg har tenkt til å utdanne meg til veterinær, og siden jeg arver en gård eller to når jeg blir voksen, har jeg veldig lyst til å starte et rehabiliteringssenter for mishandlede hester!
synes ikke bare synd på de som blir mishandla, men de helt friske hestene som blir avlivet fordi eierne ikke gidder å selge dem, eller fordi de foreks ikke fungerer til det de skulle brukes til!

noen som er med eller

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.