hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dekken nå utover april
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Dekken nå utover april
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Lopke

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  08:58:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har overhodet ikke brukt dekken i år.. hesten sto ute om vinteren i minus 10 uten annet en pelsen sin.. jeg er sikkert dyreplager..:) Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  09:42:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg har overhodet ikke brukt dekken i år.. hesten sto ute om vinteren i minus 10 uten annet en pelsen sin.. jeg er sikkert dyreplager..:)

Opprinnelig postet av Lopke

Åjaaa, fyyy deg Lopke

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  22:11:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he... hurra Lopke for sunn fornuft
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  22:52:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min ble levert uten pels, og står med vinterdekken enda:) Men jeg skifter vel til overgangsdekken snart, må bare få kjøpt et først.

Hege Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  22:53:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min ble levert uten pels, og står med vinterdekken enda:) Men jeg skifter vel til overgangsdekken snart, må bare få kjøpt et først.

Hege Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  00:50:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Tynt ulldekken inne, og tynt utedekken ute. Her i Bergen er det jo mildt og fint om dagen, men han kan ikke stå uten dekken ute når det er så vått, for han ruller seg hele tiden.
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

ToneK

» VIP

Skrevet - 06/04/2006 :  11:49:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke på dekken inne lenger,men Engvinn står vel og merke innerst i stallen og der blir det ganske varmt i løpet av natten. Men du må jo bare se det ann hvor kaldt det er i stallen og hvor mye akkurat din hest trenger! Er det kaldt og hesten ikke er "overopphetet" om morgenen, ser jeg ingen grunn til at du ikke kan bruke det dekkenet du gjør.

Tone og Engvinn
Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  14:11:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Mitt største problem er at jeg ikke er i stallen om morgenen selv vanligvis. Hadde utslipp tilfeldigvis på tirsdag bare.
Men nå har jeg fått satt opp hastigheten på viften samt at det er kaldere ute igjen så foreløbig bruker vi det dekkenet som vi har brukt.

I april i fjor gikk hun på utegang og det var 0 snø og masse varmegrader. I år er det 50 cm snø enda og i natt 7 minus.
Når kommer våren til Hedmark tro ?
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  14:13:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
syns det er vanskligre å velge dekken ute nå om dagen jeg. inne har jeg 6 grader hele tiden(bruker ikke innedekken), men ute varierer det veldig.
om morgnen er det - 10 grader, så kommer sola og da er det plutselig + 15 grader.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 07/04/2006 :  14:18:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vickie står med tynt stalldekken inne på natten, vi har en trekkfull stall, og er det nedbør nå utover får hun på seg regndekken Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 07/04/2006 :  14:34:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kristine og Tassen: Kan han ikke rulle seg når det er vått? Hva skjer da? Hjelp, mine hester er ute uten klær, og de ruller seg i det våte! Tar de skade av det?

Neida, seriøst; er det vanlig å pakke inn hestene for at de ikke skal bli våte hvis de ruller seg?!?!
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 10/04/2006 :  10:05:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kristine og Tassen: Kan han ikke rulle seg når det er vått? Hva skjer da? Hjelp, mine hester er ute uten klær, og de ruller seg i det våte! Tar de skade av det?

Neida, seriøst; er det vanlig å pakke inn hestene for at de ikke skal bli våte hvis de ruller seg?!?!

Opprinnelig postet av rapplilja

Det blir vel mye jobb med striglingen da, å få ut den tørre gjørma...
hester SKAL rulle seg i gjørma, det er med på å øke trivselen og det beskytter pels og hud.

Den største feilen vi mennesker gjør mot hestene våre er å ta fra de det mest naturlige. Etter min mening er det for mye "pusing" rundt om kring.
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  11:10:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Min hest står uten dekken både om dagen og natta den. Har ikke giddet å pakke henne ned inne i hele vinter, hun har stått med et dynedekken de dagene det/nettene det har vært som kaldest, men ellers ingenting. Hesten min lever i beste velgående enda, den :)

Jeg vil våge å påstå at INGEN hester fryser når gradestokken kryper over 0 grader, barbert eller ei. Nei, vi menneskeliggjør hestene våre alt for mye. Ble litt sjokkert her for en tid tilbake, da ei jeg kjenner sa at hun ikke kunne ta med seg hesten sin på trening ei uke i mai, fordi da måtte hun ha med så mange dekken, fordi hesten hennes ble så kald..Hallo..

Ute står også hesten min uten dekken om dagene, når været er greit nok. Regner/slafser/snør det, får hun på et regndekken. Det har hun gjort den siste mnd, temperaturene har variert mellom -7 - +10.

Skrev egentlig mer enn jeg hadde tenkt nå, for orker egentlig ikke enda en diskusjon om dekkenbruk.

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  11:19:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Mine hester står med teppe om det regner/sludder/snør,eller viss det er veldig kaldt.Men nå når der er sol og fint vær står de uten.Klarer seg helt fin de;)
Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Martine:o)

Skrevet - 10/04/2006 :  21:44:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min står med et tynt innedekken. skiftet for noen dager siden. var 150gram i det men kanskje rundt 110-120 gram nå. Passer perfekt til disse ustabile aprildagene. Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.