hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dekken nå utover april
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Dekken nå utover april
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  16:05:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Hva slags dekken har dere på hestene deres nå og utover før det blir skikkelig vår ?

Det begynner å bli varmere men det er uaktuelt å ha min hest uten dekken om natten inne på en god stund enda da hun ikke tåler å bli kald over ryggen.
Har foreløbig et Horseware Amigo med 300 grams for og jeg kjennte idag da jeg hadde utslipp at dette begynner å bli vel varmt nå. Hesten svetter ikke med det på da det puster veldig godt men det er liksom unødvendig varmt og må erstattes med noe lettere ganske fort...

Wulfi

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  16:09:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Min har et fleecedekken om natten, og det er nok for han.
Hvis han er ute i solen så har han ikke dekken på, men hvis det regner har jeg et Thermo master som jeg pleier bruke.

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  17:18:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Fleece, om det aboslutt er nødvendig. Nå snør det, og hestene vasser i snø..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  18:52:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Ulldekken er et bra alternativ, da greier hesten fint å regulere varmen sjølv!
Bruker ikkje dekken inne no da, kun regndekken ute om det regnar eller snør.

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  19:21:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
han står med vinterdekken fremdeles, men tar det av når sola skinner... det har regnet og snødd en del i det siste, så da får han stå med dekkenet på seg..bytter til regndekken om ikke lenge...
Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  20:44:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
ojsann, ser jeg ikke har presisert at det er snakk om INNEdekken
Utedekken er ikke like vanskelig.

Fleece blir hun statisk av og ull gnager
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  21:16:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Holter har ikke dekken inne lenger (med mindre hun er veldig svett eller det plutselig er blitt minusgrader igjen, isåfall er det et tynt bobledekken), og ute har hun nå et tynt vinterdekken, går snart over til regndekken, før det endelig blir dekkenfri
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/04/2006 :  21:18:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skiftet ut pessoadekkenet mitt nå før helgen mot et helt tynt stalldekken. Utvasket, så det er blitt enda tynne, men tror det var 180 gram for i det. Planen er å bruke dette noen uker, så gå over til fleese i slutten på april, og så slutte helt i begynnelsen på mai. Slik er iallefall tanken, men om været blir kaldere/varmere, så forrandrer jeg jo planen etter hvert.
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  21:31:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
da så..han står faktisk med ullteppet sitt faktisk..
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  22:27:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Ibbus står uten dekken inne han.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  22:40:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Cisco står med et ganske tykt dekken inne nå, men det er like kaldt inne som ute, så blir fort litt kaldt om natta. Han stod med to dekken fram til i dag, men fant ut at det blir for varmt fremover nå, så nå stripper vi. Er så DEILIG at de begynner å slippe pels! Selvom han var veldig søt som bamse også da.. Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  23:51:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen få minusgrader står Scarlett med fleecedekken inne, og thermomaster ute. Ellers går hun uten. Hun er ny for meg, og ikke vant til å bruke så mye dekken. Hun er temmelig raggete nå, og elsker å rulle seg i snøen. Synes ikke noe om overdrivent dekkenbruk uansett.. En gylden regel er jo å kjenne på ryggen om de er kalde. Er de ikke det har de det bra. Sant?

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  00:03:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ingen dekken her
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  07:59:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Bjerge står også uten dekken inne nå.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  08:08:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Tempraturen hos oss nå er ned mot noen minus om natten, ute altså. Stallen er kald når hestene kommer inn og det er vifte på. Men de varmer jo opp i løpet av natten (5 hester)
Min hest kan ikke stå uten dekken før det er merkbart varmere, pga rygg/hofteproblemer. Eller, hun kunne sikkert stått uten men da hadde jeg verken fått trent eller noe pga hun blir øm og stiv. Stallen er varmere enn i vinter men det er fortsatt ikke varmt liksom.

Er kaldere i dag så hun får ha på Amigoen litt til iallefall.
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  08:46:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg har sluttet me enn mindre med dekken ute på dem, men om Etanec skal trenes senere på dagen og det regner, legger jeg på ham et tynt regndekken. Men siden været her borte er ganske ok, litt sol og vindstille, så slipper de dekkenene ute :o)
Og så er det ganske herligt at de kan rulle seg uten dekken, da ligger der kjempemye hvit pels igjen på hver eneste rulleplass :o) Da er det såå mye kjekkere og enklere og strigle dem senere.

Om natten står de med ulldekken. Stallen er like kald som ute ettersom jeg ikke lukker stalldøren (den står på vid gap).
Men nå gleder jeg meg virkelig til og kunne slippe dem ut på sommerbeite i mai =D Ikke for at det blir herligt og slippe møkke ut og slike ting, men tenk noe så herligt og kunne se - og høre - dem tygge godt grønt gress. DET blir herligt det :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.