hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Veddeløpshester
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Veddeløpshester
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/04/2006 :  23:36:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En stor grunn er vel at jeg bor i Tromsø. Lite galopphester her gitt.
Opprinnelig postet av carambee

Er vel den største grunnen til at så få mennesker kjenner til sporten. Så vidt jeg vet finnes det vel bare en gallopp-bane i norge (eller er det flere?), og den ligger på østlandet. Ergo hjelper ikke det oss mye som bor på vestlandet, eller som carambee i tromsø.

Personlig er jeg ikke så glad i fullblodser, men derimot har jeg et stort ønske om å få prøve en hest på en skikkelig gallopp-bane. Tenk den følelsen da dere!!! ÅHHHH!!! Men så sant ikke noen av dere lesere her på forumet som har kontakter i miljøet, har lyst å overaske meg på bursdagen eller noe slikt, så blir vel det bare en drøm....

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/04/2006 :  23:40:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Tenk deg om da - kan man leve som 40kg tung?

Opprinnelig postet av Formosissima

Litt OT men.. Litt av en ordlyd Formosissima.. 40 kg tung Ville vel heller kalt det 40 kg lett men, min mening ;)

Men for å svare litt på saken; Tror mye har med at Norge har (så vidt meg bekjent) en bane for galoppløp, og Norge er et laaangt land. Er ikke barebare å pende Alta - Oslo - Alta for å se et galoppløp f.eks. Litt enklere med sprang/dressur sånnsett.
Hadde sagt ja til en xgaloppør da jeg skulle kjøpe hest, men hu skada seg rett før jeg skreiv under kontrakten, så da blei det uaktuelt. Utrolig kjipt, hu var nydelig! Skulle gjerne hatt en fullblods om jeg skulle hatt ny hest (rolig vel og merke). Flotte hester!

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Oooppsss... såg ikke at Ragnhild hadde skrevet det samme som jeg skrev nå ovenfor... Beklager....

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 05/04/2006 :  00:14:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Enig Torhild!
Å få testa en galoppbane hadde vært noe det. Det er få steder her i området hvor Matilda kan få strekke skikkelig ut. Og det har både hun og jeg lyst til noen ganger. Men eneste sted det er rett fram, uten steiner og skumle greiner er en vei det kjører biler på... Så nei..

Fullblodser kan være veldig ok. Stelte en exgaloppør en gang. Han var værdens snilleste. Noe ivrig innimellom menmen... Og han kunne flyyyy

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

CamillaB

Skrevet - 05/04/2006 :  10:34:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hæ?fikk beskjed om at man måtte veie ellom 40 og 50 jeg på proff-løp!nye regler??

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Hei!

Vet ikke hvem som har sagt mellom 40 og 50, men det er ihvertfall feil!
Det er heller ikke nye regler for vekt.

For amatørryttere er vektene mellom 56 og 72, og for proff KAN det gå ned til 50, men det er IKKE mange jockeyer som kan ri 50 kg. Hva vekten blir i et løp avhenger av hvilken type løp det er og hvor god hesten er. I de såkalt "klassiske" løpene (storløpene) er vekten 58 kg.

Og vedr. bane - Ja, det er dessverre bare en bane i Norge - den ligger i Bærum utenfor Oslo se www.ovrevoll.no. Til tross for dette står det faktisk galopphester på store deler av Østlandet.

Det har noen ganger vært avholdt galoppløp på noen travbaner, helt opp til Trondheim faktisk, men dessverre er travbaner egentlig altfor harde til å avholde galoppløp på derfor gjøres det ikke så ofte.

For å spre kunnskap om galopp har NoARK avholdt noen ponnitreninger på travbaner rundt omkring. Er dere en gjeng som har en bane å trene på så si fra da vel, kanskje det kan la seg ordne med en trening nettopp hos dere
Gå til toppen av siden

Jollypopp

Skrevet - 05/04/2006 :  15:05:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJollypopp  Svar med kopi av melding
Synes galloppløp er spennende å se på. Fullblodser som hester har jeg absolutt ingenting imot, kjempefine dyr!, selv om jeg selv foretrekker de som er litt kaldere.

Har faktisk ridd galopp på Øvrevoll, selv om det ikke var løp... Og det var morsomt Gikk kjempefort det, gitt, hesten fikk virkelig løpt fra seg...

Ett menneske uten ironi er et menneske uten sjel. Et menneske uten sjel er et tomt menneske. Kan et tomt menneske kalles et menneske? Gå til toppen av siden

Amor_Faks

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  19:12:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmor_Faks  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmor_Faks  Svar med kopi av melding
Som Carambee sier så bor jeg åsså i Tromsø, å det er som sagt dårli med galoppbaner her.. Kunne gjerne tenkt meg en løpshest om jeg hadde bodd sørpå.. Har en fullblods som ridehest, å er strålende fornøyd me han.. Rasen er allsidig og kan brukes til det meste.. Rir han på fjellet om sommeren.. Super hest.. Han er 100% trafikksikker.. Tom mer trafikksikker en enkelte av fjordingene og lyngsene her.. Rir han etter E8 uten att han brys seg. Selvfølgeli kan han også ha sine dårlige dager der han er heit i hodet og alt er skummelt.. Men de dagene er skjeldene.. Er gla i alle raser, men de er de tynne pinglete som ligger mitt hjerte nærmest.
Helene og gullan

Det går fort å miste noe kjært, selv om det du har kjært er det du passer best på....

Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  20:06:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe.. Jeg er av de heldige som har fått prøvd meg på løp på Øvrevoll..:) vel og merke ridehestløp da.. Men frøkna skjønte fort hva oppgaven var denne dagen og da gikk det unna gitt - både hest og rytter storkosa seg! Så er noe som frister til gjentagelse ja! Anbefalses!
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 12/04/2006 :  00:57:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
Jeg synes at gallopp høres ut som en spennende sport, desverre hvet jeg ikke så mye om den.
Det hadde hvert gøy med en galloppbane her i området også, for det blir litt for langt å kjøre helt til Øvrevoll.

Ponnigallopp høres kjempe morsom ut Har selv en liten rask en, med max konkurranseinstingt!

Min blogg, våre opplevelser- http://hest.no/blogg/?bid=623 Med film

Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 12/04/2006 :  21:50:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dessverre kan vi ikke gjøre noe med den geografiske plasseringen til landets eneste galoppbane... Og siden det nesten ikke er nok hester til å arrangere løp på Øvrevoll, blir nok ikke en ny galoppbane på en annen kant av landet første prioritet, dessverre.

Men for dere som er interesserte i galopp, er det ikke noe i veien for å melde seg inn i NoArk (www.noark.info) for å få mer informasjon, eventuellt være med på arrangementer i regi av klubben. Det koster ikke mye, og det er mange arrangementer/kurser som er artige å være med på. De fleste av disse foregår i helgene så det burde være mulighet for folk utenfra og være med også!
Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  19:31:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Vet ikke mye om galoppsporten, men sier ikke nei til og få et innblikk nei=)
Synds det er synd at det er et så lite miljø her i norge og skulle ønske at det endret seg.

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  20:48:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
en ting til,når vi på hestelinja har spurt om vi kan få et lite innblikk i andre sporter en sprang og dressur,så blir det nei..hadde jo vært kjempegøy å besøkt øvrevoll i hvert fall:))
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 18/04/2006 :  14:25:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi som driver med galopp i Norge ønsker et aktiv galoppmiljø som alle og enhver kan ta del i. Så om du og vennene dine først tar turen til Øvrevoll så si ifra. Vi kan hjelpe dere med å forstå galoppens fantastiske verden ved å svare på spørmål og kanskje vise dere rundt. Det holder å sende en mail til NoArk hvis du/dere lurer på noe (www.noark@noark.info" target="_blank">www.noark@noark.info)

Er dere mange på et sted som er interessert reiser vi også rundt (innen rimelighetens grenser fra Oslo) og "foredrar"

For tiden jobbes det med å legge ut svar på mange av de spørsmålene folk utenfor galoppmiljøet lurer på, disse vil bli lagt ut på websiden vår så fort de er klare! Følg med! www.noark.info
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  14:28:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil bli treningsrytter, men hva hjelper det når jeg bor på andre siden av jordkloden?
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 18/04/2006 :  14:54:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dessverre er det lite å gjøre med hvor Øvrevoll ligger....Og da det ikke er så mange galopphester i trening her i landet, kommer en ny bane litt lenger nord i landet nok ikke til å skje på 100 år enda, med mindre det blir en eksplosjon i antall galopphester.

Men er jo fullt mulig for folk å spørre om å å ha sommerjobb i galoppstall. Sommeren er jo også vanligvis den travleste tiden på treningsstaller. Liste over trenere finnes på www.ovrevoll.no
Vet det finnes galopphester så langt nord som i Trondheim
Gå til toppen av siden

CamillaB

Skrevet - 02/05/2006 :  15:46:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
en ting til,når vi på hestelinja har spurt om vi kan få et lite innblikk i andre sporter en sprang og dressur,så blir det nei..hadde jo vært kjempegøy å besøkt øvrevoll i hvert fall:))

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Hei!

Vet at det er flere hestelinjer som har vært på besøk på Øvrevoll og der representanter fra Norsk Jockeyklubb har vært på forskjellige skoler.
Det er bare å spørre så lar det seg ordne.

Og som Musical Missile sier - er det en gjeng et eller annet sted som er interessert er det bare å si fra til NoARK eller Jockeyklubben.

mvh
Camilla
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.