hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Veddeløpshester
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Veddeløpshester
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Musical Missile

Skrevet - 04/04/2006 :  14:18:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, vet at dette emnet skulle vært under et annet forum, men for å prøve å få flere "ridehest" mennesker interessert i galoppsporten legger jeg det her=)

Hva skal til for å få akkurat deg interessert i galoppsporten?
Kunne du noen gang tenkt deg å kjøpt en fullblodshest? For ridning og/eller løp?

Hvorfor sliter galoppsporten så voldsomt her i landet med å skaffe interesserte folk både til å arbeide med hestene, og som eiere?

Ønsker innspill og tanker rundt dette!

tebj0

Skrevet - 04/04/2006 :  14:37:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
For å være ærlig så vet jeg veldig lite om galopp-sporten, så det er vanskelig å ta stilling til om dette er noe jeg kunnet fått interessen for eller ikke. Det er ikke noen som driver med det her hvor jeg bor.
Jeg kunne nok heller ikke tenkt meg en fullblodshest. Veldig flotte hester, men litt for spinkle for min del. Liker bedre kaldblodige typer jeg da
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  14:44:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke så veldig interessert i galoppsporten, rett og slett fordi jeg ikke har så mye kjennskap til den.. Leser selvsagt litt om forskjellige veddeløpshester i TGN, men utenom det, så er jeg ikke så interessert.. Holder meg til trav jeg :)
Kunne nok ha kjøpt meg en fullblods ja.. De er flotte dyr, men veldig årvåkne og ofte nærvøs, men samtidig lettlærte.. Men sånn er en del travere også.. :)
*Bable* Ble nok ikke svar på alle spm dine.. ;)

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  14:55:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg prøver å følge med litt jeg, leser iallfall bloodhorse.com. Jeg følger mest med i USA, siden jeg føler at Norge er litt "vil så gjerne, men får ikke til" ;-) Kunne godt kjøpt en ex-galoppør, men gjerne med litt mer reell pris. Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  15:00:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg var faktisk og prøvered en fullblods da jeg skulle ha hest, men vi passet rett og slett ikke sammen, samt en meget stiv pris i forhold til det man fikk for pengene. Og jeg tror ikke jeg hadde blitt så veldig fornøyd med fullblods, for all del flotte hester, men jeg liker også bedre de kalddblodige typene ;-)
Men kjenner mange flotte fullblodshester, har en god del på stallen :-)

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  15:25:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Tror nok de fleste vet for lite om sporten, til at de engasjerer seg.
Selv har jeg en fullblods, men har aldri engasjert meg noe særlig i galoppsport. (Men jeg fant i allefall ut at hesten min er i slekt med en berømt galopphest som TIL OG MED jeg hadde hørt om!) Hehe...

Tror galoppsporten her i norge er for liten enda, men kanskje den vokser om noen år?

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Prince Barclay xx

Skrevet - 04/04/2006 :  16:20:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har aldri interessert meg noe særlig for galloppsporten da jeg ikke har noen særlig kunnskap til den. Føles at folk tenker mye på penger og at hestene brukes for hardt for tidlig kanskje..?!

Fullblodsen som rase derimot, liker jeg kjempegodt! Supre allroundhester, som lærer enormt fort. Fremskrittene kommer på rekke og rad..jeg er kjempegla i min fullblods unghest..kan ikke tenke meg nooen annen.. Han har ikke gått løp da, ble sent innridd og han er litt fersk ennå. Han er innkjørt, vi rir for dressurtrener 2-3 ganger i uka , løshopper, rir på langtur og hopper litt MED rytter=).. Han er en kjempego hest som er spennende å utvikle.
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  16:27:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
for å bli proff jocey må du veie 40kg eller noe..å da jeg har kraftig benbygning vil det si at jeg omtrent må slutte å spise for å nå matcvekta.man kan jo alltids være med på amatørløp,men alikevel har man ikke noe å strekke seg til.men hadde det vært en galoppstall i nærheten hadde jeg nok spurt om jeg kunne få jobbe der litt.

å fullblodser er kjempeflotte ridedyr:)

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  16:42:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Greit å vite hva du snakker om før du uttaler deg sigyn,brauta og rubin? Amatørryttervekten er så vidt jeg vet fra 56 - 72 kg. Ser du på Øvrevoll sin side, så ser du at ridevekten til jockeyene er på alt fra 50 - 60 kilo. Veier du for lite, vektes du opp. Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 04/04/2006 :  16:46:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det har kommet mange bra svar allerede. Jeg er med i Norsk amatørrytter klubb på Øvrevoll og en av tingene vi prøver å jobbe for er at flere "vanlige folk" skal ha glede av galoppsporten.

Mange ting innen sporten vår blir misforstått, slik som noen her nevner at for å bli proff jockey må man veie 40 kg. De aller fleste proff jockeyene veier rundt 53-54 kg, og er så i seg selv. Ei jeg jobber sammen med er proff jockey og hun rir ikke under 57 kg i løp, ergo ganske normal person. Selv er jeg amatørrytter og der er vektene fra 58 til 70 kg, nettopp for ikke å skape vekthysteri. Forskjell på amatør og proff-jockey er at vi amatører ikke får noe penger for rittene, bare gaver. Litt mindre alvor, men like moro!

Vi i NoArk prøver å tegne og forklare så godt vi kan, og er det noe som dere lurer på er dere velkomne med spørsmål og innspill. Nettsiden www.noark.info kan gi svar på mye, hvis ikke så kan jeg svare på spørsmål også hvis noen lurer på noe.

Det arrangeres ridehest/ponnigalopp i sesongen, kanskje noe for noen som vil ha avveksling fra vanlig trening med ridehestene sine?

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  17:25:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg er litt interessert, kikker litt på bilder og leser resultater. Er jo milevis til nærmeste løpsbane, er nok endel av grunnen til at jeg ikke er interessert det.

Har ridd flere fullblodser, og de er utrolig sjarmerende. Jeg kunne nok derimot aldri kjøpt meg en egen en, da det særlig er tyngre hester som interesserer meg. Om jeg skulle ha kjøpt meg en, så hadde det blitt til å ri på, ikke løp.

Har ridd ponni galopp, og det var rått Har aldri sett gamlehesten min så gira jeg, hehe :P

www.hestene.no Gå til toppen av siden

hestvika

Skrevet - 04/04/2006 :  18:42:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jobbet litt med galopphester tidligere, trente litt og sånt. Men det ble mye møkking og "drittarbeid" så jeg slutta.
De hestene jeg jobbet med der, var nesten uten unntak fantastiske!
Hadde bare hørt om fullblodser tidligere, og hadde null erfaring med rasen, ble positivt overrasket jeg. De var villige og ærlige.

Men siden jeg er en makelig anlagt person hadde det nok blitt litt mye "pes" å ha egen galopphest og trene selv
For sette bort i trening er uaktuelt, det er alt for dyrt
Og det er 600 km til nærmeste galoppbane...så det blir svinedyrt å ta en tur dit.

Så fullblodsen generelt har jeg ingenting imot, selv om det fins både det ene og det andre der også, men det gjør det vel innen de fleste raser
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  21:50:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hæ?fikk beskjed om at man måtte veie ellom 40 og 50 jeg på proff-løp!nye regler??
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 04/04/2006 :  21:52:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
En stor grunn er vel at jeg bor i Tromsø. Lite galopphester her gitt. Har litt inntrykk av at galoppsporten ofte preges av bruk og kast filosofi. Men det er nok de som driver med sporten uenig i. Har som sagt lite peil på det.

Ellers er jo fullblodser ofte ok ridehester da:)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  22:14:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
De reglene er nok gamle. Jeg har aldri for mitt bare liv hørt at en jockey må veie 40 kg. Tenk deg om da - kan man leve som 40kg tung? Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  22:35:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tenk deg om da - kan man leve som 40kg tung?

Opprinnelig postet av Formosissima

Litt OT men.. Litt av en ordlyd Formosissima.. 40 kg tung Ville vel heller kalt det 40 kg lett men, min mening ;)

Men for å svare litt på saken; Tror mye har med at Norge har (så vidt meg bekjent) en bane for galoppløp, og Norge er et laaangt land. Er ikke barebare å pende Alta - Oslo - Alta for å se et galoppløp f.eks. Litt enklere med sprang/dressur sånnsett.
Hadde sagt ja til en xgaloppør da jeg skulle kjøpe hest, men hu skada seg rett før jeg skreiv under kontrakten, så da blei det uaktuelt. Utrolig kjipt, hu var nydelig! Skulle gjerne hatt en fullblods om jeg skulle hatt ny hest (rolig vel og merke). Flotte hester!
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.