hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gaute Ormåsen - Kjærlighet er mer enn forelskelse
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Gaute Ormåsen - Kjærlighet er mer enn forelskelse
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  14:08:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Noen som har hørt? Verdens største klisjesang, men klarer ikke la vær å like den fordi jeg føler meg så hjemme i alt han sier. Han kommer fra samme sted som meg og jeg kjenner veldig til han da søskenbarna mine har gått i klasse med han i alle år. Mamma har kjøpt hele cd'en hans og det var ihvertfall ingenting å skryte av, men denne sangen traff meg rett i hjerterota. Ironisk som det kan bli da jeg i utgangspunktet ikke klarer slik musikk. Men, musikk for meg er handler mye om tekstene, og jeg likte teksten og tanken bak denne sangen veldig godt.

Teksten for de som ikke har hørt, :

Kopi av melding:
Det var så mye rart som frista
Når du merka at det brista
Og du begynte å gå lei

Vi holdt sammen hele tia
Og det var så lenge sia
Det var spennende og nytt

Da du var så betatt av meg
Da jeg enda var spennende for deg

At jeg elsker vet du at jeg gjør
Det forandrer jo ingenting fra før
Det er en grunn til dæ
Kjærlighet er mer enn forelskelse
En forelskelse gir ingen garanti
Kun et håp om et liv for evig tid

Selvstendighet var det du trengte
Frihet til å kunne lengte
Etter en å dele livet med
Det var så grønt på andre siden
Vi holdt sammen hele tiden
Men du begynte å gå lei

Og du var så betatt av meg
da jeg enda var spennende for deg

Det er en grunn til det
Kjærlighet er mer enn forelskelse

Som om ingen kan erstatte det som var
Går du på en blindevei, du har noe som ingen andre har
Kom tilbake til meg

Det er en grunn til det
kjærlighet er mer enn forelskelse

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  14:37:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
De første gangene jeg høret Gaute synge norsk, og denne sangen syntes jeg ikke noenting om den i det heletatt!! Tenkte vel helst at "huff, synd han skulle tape seg på det viset da..." ettersom jeg alltid har elsket stemmen til Gaute..

Men etter og ha hørt sangen noen ganger liker jeg den bedre og bedre. Og den dialekten da *smelte*. Den er bare nyyydelig!! Minner meg om hun jeg kjøpte den ene voffsen hos, hun bor også i Brummundal :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  14:45:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Hvor i Brumundal bor hun som kjøpte valpen din Bente? :) Dialekten derimot er jeg uenig i, hihi, glad jeg snakker litt mer ¨Oslo-språk¨ enn alle andre her ;)
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  15:09:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Typisk sang jeg hører på når jeg er trist, fin sang :)
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  15:26:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Jeg tror ikke jeg har hørt den engang...
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/04/2006 :  15:28:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror ikke jeg vil høre den engang...

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  15:48:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Syntes ikke noe om den først, men nå synes jeg den er fin. Fin sang på mange måter, også teksten.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  15:58:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvor i Brumundal bor hun som kjøpte valpen din Bente? :) Dialekten derimot er jeg uenig i, hihi, glad jeg snakker litt mer ¨Oslo-språk¨ enn alle andre her ;)

Opprinnelig postet av Kristine & Ibrahim K

Hun bor i Furnes Hun driver oppdrett av Portugisisk Vannhund, kjenner du noe til henne? Hun drev med puddler før, men det er mange år siden.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  16:10:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmmm....

Nina-graver seg stille ned med Aerosmith på

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  17:29:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
på musikksiden kan man høre litt av alle sangene på albumet hans.for alle intreserte..
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 04/04/2006 :  18:15:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Min kjære kjæreste er jo også derfra, og jeg må innrømme at jeg vred meg i latterkrampe første gangen jeg overhørte en telefonsamtale mellom kjære kjæreste og svigerforeldrene mine (før jeg møtte dem).
Det er jo ikke at det dialekten er stygg (bare mindre pen ), men det var rart å høre kjære kjæreste snakke slik. Nå har jeg derimot hatt 18 mndr på meg til å venne meg til det og har selv lært å si "ælj" - sleit lenge med den

Men ja, dette ble veldig OT - back to schoolwork!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110

Redigert av - lino den 04/04/2006 18:16:38 Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  20:21:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Synes sangen var nokså suppete.. Men på samme tiden grei..
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  20:46:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
jeg likte den ikke først. synes det hørtes ut som den verste grand prix sangen.. men nå elsker jeg den :) Hører på den hver dag jeg.. skjønn sang! Og skjønn dialekt ;)
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  21:33:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå har jeg derimot hatt 18 mndr på meg til å venne meg til det og har selv lært å si "ælj" - sleit lenge med den

Men ja, dette ble veldig OT - back to schoolwork!

Opprinnelig postet av lino

Hehe, ja der er noen rare ord i dialekten syntes jeg også
Min oppdretter pratet så mye om "hæsjen" til hunden... Jeg nikket hver gang og latet som om jeg visste SÅKLART hva hun snakket om, og mente også at "hæsjen" var slik og slik på hunden.
Det viste seg og være halsen hun pratet om, hehe

LivogZara

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  21:40:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
jeg syns det var rart å høre fremend, og tenkte fremmed person , og vistnok betydde det besøk:P
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  22:28:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Er mindre stolt over dialekten her jeg bor, ja :p
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.