hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ungdom og deltidsjobb:/
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 ungdom og deltidsjobb:/
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

susanne

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  10:35:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg har nå prøvd å skaffe meg en deltidsjobb som jeg kan ha etter skolen nå i ja, gud vet hvor lenge, men det er jo mye vanskeligere enn det man skulle trodd!
alle som har ledige jobber vil jo bare ha folk over 18 med erfaring:|
jeg er jo ikke akkurat kravstor heller da(tror jeg)
har bare to krav til jobb og det er ikke telefonsalg og ikke dørsalg.
noen som vet om måter jeg kan skaffe meg jobb på?
har allerede lagt meg ut på aetat..
er forresten 16 om en uke...

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=)
Redigert av - susanne den 05/04/2006 16:39:56

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  12:21:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er som du sier: at "alle" ønsker folk med erfaring, og helst over 18år. Derfor er den enkleste (og i mange tilfeller den eneste) måten å få seg jobb for første gang på, å gå gjennom venner/bekjente/foreldre/slekt. Deretter har man erfaring, og kan få andre jobber senere. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 04/04/2006 :  12:48:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg tror faktisk du heller burde lempe litt på kravene dine og søke jobb som telefonselger - det er sannsynligvis en drittjobb, men om du jobber en stund som det, viser du fremtidige arbeidesgivere at du har litt stå-på-vilje og ikke er kresen på jobb. Jeg kjenner omtrent ingen under 18-år som har fått jobb som annet enn selgere, og de som har det har fått gjennom foreldre/slekt.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Aina_og_Herjutora

» VIP

Skrevet - 04/04/2006 :  13:00:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å få seg en deltidsjobb mens du enda går på skolen kan nok være litt vanskelig. Du kan jo høre med forskjellige matbutikker, vasking på eldresenter etc. Så kan du jo søke deg sommerjobb, som du kanskje kan fortsette med utover høsten. Snakk med kommunen, de kan kanskje hjelpe deg. Tekninsketat- klipping av plener o.l. Kanskje hjelpe eldre med vårrydding av hager, maling etc. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  13:02:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det er ikke mye jobb å få når du er under 18, jeg foreslår at du lemper på kravene og søker en telefonjobb. Det er iallfall et pluss i margen for fremtidige arbeidsgivere :-) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/04/2006 :  13:19:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet av mange som er under(14 oppover) 18 år som jobber på butikken(bunnpris, mix) og butikkinnrednings-fabrikken her på bygda. Men her i bygda(og nabobygda) er det et opplegg som er sånn at vi kan få jobb.
Ingen erfaringer eller egenskaper trengs. Får en ukes opplæring.

Redigert av - Bustetrollet den 04/04/2006 13:20:34 Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  14:32:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Vet om mange som jobber i butikk jeg også, rydder i hyller osv. De har ikke hatt store problemer med å få seg jobb. Allikevel er det nok lettest å få seg jobb gjennom bekjente ja.
Gå med avisen da?

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  15:10:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
mac d?? Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  15:22:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Men hvorfor vil du ikke ha telefonjobb eller dørsalg?
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  15:59:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har jobb enkelte kvelder/helger i turistsesongen (utenom sommerferien). Da er det mye stillesitting, siden turistene ikke er så ivrige her om våren/på høsten, men jeg får da betaling. Samtidig jobber jeg litt en stall her innimellom.

susanne: ta det du kan få!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  16:55:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
lag en annonse på daten og sett ut på butikker/oppslagstavler rundt om der du bor.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 04/04/2006 :  17:58:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Og vis intiativ, gå rundt på butikker o.l og spør om de behøver hjelp. Ta med deg CV og søknad og vis stå-på-vilje, da får man lettere jobb :)
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  10:42:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
grunnen til at jeg ikke vil ha noen telefonsalgsjobb er at jeg vet selv hvor utrolig irritert jeg blir hver gang noen ringer for å selge noe.
jeg har prøvd å gå med avisen før, men etter å ha tråkka rundt i 4 timer hver søndag og bare ha fått solgt 10 aviser fordi ingen ville kjøpe var ikke særlig attraktivt siden jeg fikk betalt per avis jeg solgte.

har også en venninne på 17 som har spurt i hver eneste butikk i byen etter jobb selv og alt var opptatt, alle butikkene og kioskene i nærheten har faktisk endel ungdommer på vent allerede(er faktisk noe jeg kunne tenkt meg)

også har jeg ikke noe slekt i det hele tatt her nede da:S bortsett fra pappa og mamma, men de vet ikke om noen:S
kanskje jeg rett og slett bare må ta en telefonjobb.
har hørt så utrolig mye useriøst om det også da, var en jeg kjente som samla inn penger til en barneby..viste seg at arbeidsgiver aldri hadde tenkt til å sende pengene i det hele tatt

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  14:25:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Du vil ikke gå med avisen da?

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  15:14:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

jeg har prøvd å gå med avisen før, men etter å ha tråkka rundt i 4 timer hver søndag og bare ha fått solgt 10 aviser fordi ingen ville kjøpe var ikke særlig attraktivt siden jeg fikk betalt per avis jeg solgte.

Opprinnelig postet av susanne

vil ikke gå med avisen mer

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  15:56:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

vil ikke gå med avisen mer

Ok, skjønner, gikk visst litt fort i svingene for meg der ;-)

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.