hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Et lite problem..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Et lite problem..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  22:04:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg er på god vei til få egen pånnis nå, har fixet stallplass og nå mangler egentlig bare selve hesten, hehe.

Da dukker problemet mitt opp:

Jeg har i 3 år vært hestepasser for en ponni, som jeg selv har ridd inn og kjørt inn (ihvertfall delvis kjørt inn ), og jeg vet det at når jeg får den nye hesten, må det meste av energi og ikke minst penger brukes på den. Jeg vet at eierne til Miss går i tankene om å selge henne/slakte henne, og jeg er svært redd for at det siste skal skje.

Miss er veldig liten i størrelse, så om jeg kjøper henne vil jeg kun få brukt henne i avl + litt kjøring.

Burde jeg følge hjertet eller hjernen her? Kjøpe Miss og ha en altfor liten ponni som bare kan kjøres med, eller la det gå som det går med Miss, og kjøpe meg en islending jeg kan utvikle meg videre på?

Edit: leif

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 03/04/2006 22:05:01

carambee

Skrevet - 03/04/2006 :  22:10:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Jeg ville kjøpt en større hest, og kanskje engasjert meg litt for å hjelpe eierne til Miss å finne et passende hjem til henne
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  22:12:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg ville kjøpt en større hest, og kanskje engasjert meg litt for å hjelpe eierne til Miss å finne et passende hjem til henne

Opprinnelig postet av carambee

Tenkt samme tanken, men man vet aldri.. Når de snakker åpent om at de vil slakte henne, da blir jeg litt redd..

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  22:14:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Men hvorfor slakte hvis det i grunnen ikke er noe galt med henne?
Kan du ikke snakke med eierne om å prøve å bare selge henne til et godt hjem,eller om du kan ha henne på halvfor hvis du har tid/råd til det.

Ellers er det jo egentlig hva du innteresserer deg for,hvis du feks bare liker å kjøre så er det vel greit men om du vil komme deg videre er jo en hest som du kan ri på det beste...

Selv hadde jeg nok valgt å få meg en større til å ri på,så man får utviklet seg litt oxo...
Men sef det er nok ikke lett når du har blitt så glad i lille Miss...

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  22:18:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Det går helt fint om de skal SELGE henne, for da skal jeg be om at det i kontrakten blir nevnt at jeg skal ha førsterett på henne senere. Men jeg er redd for at de gir opp, og bare kvitter seg med henne..

Guro
» VIP

Skrevet - 03/04/2006 :  22:42:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Vel, for å være litt slem, hvis de skulle finne på å slakte henne er det jo bare å si at du tar henne da, og gir dem det antallet penger de ville fått i slaktesum, som jo ikke er stort om dagen.
Så kan du jo selge videre selv:-)

Følg hjernen: det er islandshest du egentlig vil ha (evt pelsdott om du vil;-)) så da syns jeg du skal gå for det, finnes så mange fine ulldotter rundtomkring, og finnes også mange ponni-interesserte sjeler, så Miss får helt sikkert en flott ny eier :-)

Guro
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  22:57:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Guro: Der kom du med løsningen på alt der gitt. :P Godt forslag. Takk!

Vel, vi skal ha henne på fòr frem til etter sommeren, så om jeg føler at jeg har tid og penger, så skal hun fremdeles være her. Lillesøster vil gjerne ha henne videre på fòr (overta etter meg), og det bedrer situasjonen litt...

Ullsokken

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  13:22:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Hvor gammel er Miss? (Jeg er for lat til å sjekke vip, sjø!)
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  14:32:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Ina er ikke lat ;)

Hun er født i -99 så hun er da 7 år gammel. Ganske ungt altså, jeg vil tro det går an å få en fin slump penger for henne ;)

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  14:39:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Syns Guro kom med en fin løsning ;-)

Håper du finner en fin islending :-)

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  15:51:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvor gammel er Miss? (Jeg er for lat til å sjekke vip, sjø!)

Opprinnelig postet av Ullsokken

Hun er 7 år. Hun har god stamme, er innridd/innkjørt (delvis innkjørt :P) og er vist på uoffisiell utstilling med gode poeng. Hun skulle selges her for en stund siden, og det kom inn bud på 27.000, men så tråkket hun over og skadet en sene, og da ble kjøper og selger enige om å ikke gjøre noe mer med det kjøpet.

Kurre

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  16:03:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Guro hadde fin løsning hun.
Tror nok dette vil løse seg selv etterhvert. Ikke nødvendig å stresse eller bekymre deg unødig.

Dessuten skal dere jo til fjells til sommeren? Eller? (Linda har sladret...)

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  17:00:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Nina: Ja, jeg synes den løsningen var fin!

Er ikke sikkert vi kommer oss avsted nå da.. Bedekkingen koster 4500, og eierne er blitt i tvil, siden de helst vil kvitte seg med henne. Utrolig trist, jeg som skulle være med henne og all ting.. Kunne jobbet enormt mye for å få det til, men er jo ikke min hest, dermed har jeg ikke mye jeg skulle ha sagt gitt..

Kurre

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  20:06:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
HMF!
De må da skjønne at ponni blir mye mer verdt om hun er bedekket med en slik liten stjerne!
Er ettertraktet de føllene hans.

Ellers får du passe på at du kjøper deg dame-lavagjeit og komme allikevel,så får vi lage sånn istedet da?
Vi har jo sånn hingst også!

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  20:26:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hehe Skal prøve å godprate med dem. Om det blir for vrangt skal jeg vurdere å betale bedekkingen jeg, og deretter eie halvparten av det eventuelle føllet.. Og om jeg får meg en pelsdott-hoppe sier nok ikke hun nei takk til Kurre

Kurre

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  20:53:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Smile pent,vifte med øyevippene og ta med bilder og info om hingsten.
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.