hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Nikker med hodet... Hva skjer?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Nikker med hodet... Hva skjer?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  13:09:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Nikker fortsatt, er ikkeno med nesen det er sjekket, men virker som det er veld kjedsomhet, eller noen her nevnte tørr lutf, dyrlegen sa det kunne være allergi, men etgesom det går over (håper jeg) i alle fall pleid å gjort det, så vil jeg vente med å gi medesiner, event se hvordan det går....
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  11:55:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Samme gjør min ene hest.. Han kan også plutselig rykke kraftig på hodet og frambeinet følger med. KOmmer på våren, blir bedre på høsten og vintern.
En annen hest på stallen har samme problem, det har fått konstantert AStma... Den får i tillegg også litt pustevansker og det kan surkle i halsen....Den blir bedre med medisin da..

Jeg kan tenke meg at det også kan være en slags pollenallergi eller noe, som mange mnennesker har..

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 12/05/2006 :  13:45:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fant en side på internettet jeg som sikkert er lurt for deg og kikke litt på:

http://www.headshaking.com/

http://www.headshaking.com/
Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 12/05/2006 :  13:53:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
her er mer:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=12553579&dopt=Abstract

Har vært på en side der de solgte sånne "nose-net", men kanke huske hvor det var....
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  17:08:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
lest på linkene dere ga meg, har noen av disse symtomene, men har er det drriiit varmt og fluene surrer sp nikker a hopper messom opp med ene beinet, men om det er litt sirkulasjon i lufta er det ingen tegn til nikking i det hele tatt, ikke slapp eller noe, sett bort fra at østlandet har hatt veldig godt vær, snøfter mye på tur, men tror hun kan vere forkjøla ettersom nesen renner litt, bare blank veske.. men ettersom det går over nå så tar jeg det opp med vetrinær nestegang hun kommer....

kari anne
» VIP

Skrevet - 12/05/2006 :  20:46:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
så prøv med sånn nose-net!

tror det koster omtrent 30 kr!! sikkertt pluss litt porto og sånn for du må sikket importere, men uansett ikke dyrt for og hindre at hesten har det ubehagelig. selv om det kanskje ikke er så ille i utganspunktet.

nei, google deg frem på nose-net så finner du sikkert noe. stod jo i den der medisdin side greia at det hjalp på 75% av hestene eller no og noen av disse kan jo og ha hatt nevrologiske problemer og det vil ikke hjepe uansett.

Kanke du prøve så må du si åssen det gikk! sikkert mange som sliter med samme problem og sikkert tenker at det er ondt i bittet eller noe...
Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  21:58:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg prøvde med sånt nose-net på min hest, forandra ingen ting, red også med fluehette i tillegg..
Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  10:11:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Hesten nikket mye o gpr i gjen, men da blåste det, virket som det iriterte henne, hmm... nei er noe merksnodig men henne, høre med dyrlegen hva han tror, dom på vet høgskolen fnat ikke ut hva det var så.. 1 utdannet vet og maaaange studenter....
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.