hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kan jeg trekke meg fra et salg?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Kan jeg trekke meg fra et salg?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Mocca21

» VIP

Skrevet - 02/04/2006 :  23:07:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg må innrømme at jeg har hatt viktor ute for salg i hele vinter og vært fast bestemt på å selge ham og hadde mange goe grunner til det....
Nå er han ute på prøve til en jente som er anntagligen fast bestemt til å kjøpe ham... jeg hadde til å med sakt hun kan få kjøpe ham om han falt i smak for henne...

Å nå angrer jeg, jeg vill ikke selge ham like vell... jeg savner ham å vet at all den tiden jeg hadde brukt på å fikse ham opp etter misshandlingen er for dyrebar til å risikere at slikt kan skje i gjenn..
jeg vet at han får d bra der men jeg klarer ikke lengere tanken på at han ikke er min....

spørsmålet er; kan jeg angre å fortelle henne at jeg vill ikke selge??
Tror dere hun vil forstå??

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  23:19:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Hvis dere ikke har kontrakt så kan du vel det?

Hun blir antakeligvis skuffet, siden hun regner med å få kjøpe han, men det er jo du som avgjør om du vil selge eller ikke.

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  23:33:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Om dere ikke har skrevet under noe kontrakt, så kan du vel trekke deg vil jeg tro.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  23:51:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff!
Hater useriøse selgere!!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 03/04/2006 :  00:32:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg hadde ikke forstått. Har selv hest på prøve nå, og hadde hun som eier sagt til meg at hun ikke vil selge hesten likevel, hadde jeg blitt rimelig sinna. Jeg hadde krevd å få tilbakebetalt alle utgifter jeg har hatt på hesten den tiden jeg har hatt henne, pluss utigftene jeg hadde med å hente henne.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 03/04/2006 :  00:56:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
ikke bli sint på meg, men til både deg lino og kurre så sjønner jeg dere veldig godt har hatt hest på prøve selv jeg å, å jeg prøver ikke å være useriøs selger..
men d er derfor jeg spørr om jeg kan gjøre d slikt...

jeg har også tenkt å betale tilbake alle utgifter hun har hatt... å d var jeg som kjørte ham dit, så den utgiften slapp hun...

jeg hadde jo mange grunner til å selge ham, men ikke nå lengere...
nå har jeg for mange grunner til å ikke selge ham...

håper på flere svar i saken, vill vite va dere mener om dette?? å prøv å ikke hiss dere opp... prøver bare å få hjelp, ikke starte 3-verdenskrig..
takk for tipsene så langt... :)

Redigert av - Mocca21 den 03/04/2006 03:32:37 Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  02:52:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Hei
Du skriver du hadde mange gode grunner til å selge han, og at du har funnet en kjøper som vil gi han et godt hjem. Hvis du er redd for at han senere skal havne hos noen som ikke bryr seg, så kan du skrive i kontrakten at du har førsterett til å kjøpe han hvis hun noen gang skal selge. Jeg synst det høres mest fornuftig ut å selge, og som du er klar over, så vil det å ombestemme seg være litt dårlig gjort mot henne som nå går og gleder seg til å få kjøpe drømme hesten. Men på en annen side så skjønner jeg godt at tanken på å selge en hest du har restaurert etter mishandling er vond Men personlig så synst jeg det er litt sent å angre nå
Gå til toppen av siden

t-gronni

» VIP

Skrevet - 03/04/2006 :  05:11:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så klart du kainn trækk dæ fra å sæll deinn vess du vil. Du hi jo itj akkurat sællt deinn einda.
Å sætt bort hæstn på prøve e jo itj de samme som å sæll deinn, de e jo opp te dæ å vurder om hu e egna te å håndter ein misshandla hæst.
De sjer du itj før hu evt. har hatt deinn på prøve ei stund så du sjer koles hu håndtere deinn.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  07:01:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
nooooorsk Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  07:39:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Jeg gjore det samme selv en gang, da jeg skulle selge dølahesten min.
Skreiv heldigvis i annonsen at han bare VURDERES solgt. Men det kom ei dame og prøvde han, og ville veldig gjerne kjøpe han, så vi avtalte salg.
To dager før han skulle dra ringte jeg henne og sa at jeg ikke greide å selge han. Hun ble lei seg, men tok det pent. Følte meg som verdens slemmeste person etterpå, men hadde jeg solgt han da, så hadde jeg nokk angra forferdelig. (selv om jeg solgte han et halvt år seinere da)

Det er din hest, og du som bestemmer!!

~Finn årsaken, Da har du løsningen~ Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  08:39:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg hadde jo mange grunner til å selge ham, men ikke nå lengere...
nå har jeg for mange grunner til å ikke selge ham

hva har endret seg?
hvordan kan du være sikker på at disse grunnene for å selge ikke kommer igjen når du har hatt hesten et år til?

for meg så er en muntlig avtale like mye verdt som en skriftlig. når du har sagt hun kan få kjøpe hesten syns jeg det er utrolig dårlig gjort av deg å trekke deg nå.
spesielt hvis det bare er fordi du ikke klarer tanken på at han ikke er din lenger.
det er ikke engang en sakelig grunn.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~

Redigert av - lucky june den 03/04/2006 12:13:04 Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 03/04/2006 :  09:17:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg trodde d var d beste forr åss begge å selge ham... men jeg tok feil....
men jeg respekterer syns punktet ditt lucky june og d er ikke som jeg har noen go sammvitighet oven for at jeg angret meg litt for sent... å viss jeg beholder ham nå, så blir han til meg til den dagen han blir gammel og grå++ d kan jeg låve deg...

Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 03/04/2006 :  11:46:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke så veldig moro for den som skal kjøpe, men så lenge det ikke er skrevet noen kontrakt, har du alltid angrerett!
Klart du føler deg lusen, forde du føler at du har "lurt" kjøperen, men jeg forstår deg - jeg hadde ALDRI klart å selge hesten min
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  11:50:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når man har hatt en hest for salg en hel vinter bør man da virkelig ha tenkt gjennom at det kan bli realitet og være forberedt på det?

Høres jo ikke akkurat ut som om det er et plutselig innfall å selge denne her.

Huff! Useriøse selgere!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  11:52:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Om jeg var kjøper av denne hesten og var bestemt på at denne hesten ville jeg ha, ville jeg nok blitt veldig skuffet om jeg ikke fikk kjøpt han allikevel.
Men jeg skjønner deg veldig godt også.
Jeg solgte en hest i fjor sommer og angrer meg no sinnsykt!
Det var en vanskelig avgjørelse men jeg følte at det var det rette å gjøre selvom jeg absolutt ikke hadde lyst til å selge henne.

Jeg har ihvertfall lært det at jeg kommer aldri til å selge en hest om jeg ikke er 100% sikker på at jeg vil gjøre det.

Redigert av - SkyggenogCo den 03/04/2006 11:53:50 Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  11:53:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Meiner også det er forseint å trekke seg no. Enig med Kurre!
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.