hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - frekke folk!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 frekke folk!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 02/04/2006 :  11:59:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
her om dagen, i går faktisk, var vi ca 30 stk på langtur i fjellet, vi skulle grille å kose oss=) vi valgte å ri en tur gjennom skog og mark for å komme til stedet vi skulle grille, og vi hadde det kjempekoselig. da vi skulle hjem igjen valgte jeg og 2 andre å ri ned gjennom byggefeltet (vi har lov å ri der) fordi hesten jeg red hadde tråkka seg og jeg ville ikke gjøre det verre med å gå ned den steinrøysa de andre skulle følge hjem.

da vi kommer ned til begynnelsen på boligfeltet står det to jenter på ca 8 år der og leker med dukkevognene sine. de spør om de kan klappe hestene, noe de får lov til. Helt tydelig at de synes det er kult med hest. Men! plutselig setter de opp et surt tryne og forteller oss at vi ikke får ri gjennom den veien, fordi hestene kanskje driter, osv. de kom med trusler om at de skulle hente pappa`n sin og sparke hestene i magen...etterhvert kom det frem at det var foreldrene som var imot hest, og de gjør alt de kan for å hindre at hestene får gå gjennom byggefeltet. det har vært enkelte tilfeller der en mann som har gått fysisk til verks for å demonstrere at han hater hester. han har blitt anmeldt minst en gang for dette.

jeg ble mildt sagt forbløffet over at to jenter på 8 år overhodet kunne komme på å gjøre sånt! stå og skjelle ut voksne folk på ridetur...ærlig talt, jeg håper ikke flertallet av dagens barn oppfører seg sånn...fristet meg å oppsøke familien å ta en lang prat med foreldrene, både om å lære ungene folkeskikk, og å få dem til å begripe at vi faktisk har kommunal tillatelse til å ri gjennom byggefeltet.

Jeg blir så utrolig sint!

Lopke

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  12:06:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
vel det var vel bare å be ungene å hente foreldrene da..
men drittunger er det nok av.. skulle hatt ris skulle de.
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  12:08:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Skjønner det godt.
Det er utrolig å se hvordan barn tar etter sine foreldre, uansett alder... Tror ikke det er så dumt å muligens ta en prat med de det gjelder og bare se om saken blir noe bedre.. Ikkeno koselig om man skal møte slike folk hver gang mna rir på et sted som faktisk er lovlig!

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  12:27:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Unger i den alderen er vel ganske lette å påvirke. Men utrolig dårlig gjort av foreldrene.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  12:35:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hadde det vært jeg som møtte de uforskammete ungene i dag, med dagens humør (jepp, har stått opp med feil fot!). Så hadde jeg slått tilbake med samme mynt; sagt til dem at om de ikke klappet den stygge munnen igjen, så skulle Bente "si" til hesten sin at den skulle rope på sin hingstepappa, og at de skulle sparke dem (ungene) i magene sine heller!

*utrooolig barnslig Bente*!!

Om jeg skal være litt mer seriøs så syntes jeg at dere kanskje kunne snakket med politiet om dette? Mener at det skal ikke gå på deres helse løs om dere velger og ri gjennom byggefeltet. Dere reknes jo som kjørende, og når der ikke står skilt om at hester er forbudt, så kan ikke de som bor der nekte dere!
Nei, jeg hadde lagt inn klage til politiet. Neste gang kan det jo være at dere opplever fysisk vold mot dere eller hestene deres..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  12:38:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
(Hadde ingen hest,så det fikk bli traktor. Samme nytta!)
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  12:47:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Det at de sier at de skal sparke hestene er jo ikke noe bra, om noen går til "angrep" på en hest igjen så kan det bli farlig, ingen vet hvordan hesten vil reagere.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 02/04/2006 :  12:57:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Maken!!
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  13:01:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Uff sier jeg bare. Noen mennesker er rett og slett dumme. De kan da ikke si sånt til barn. Barna ser opp til foreldrene, og tror på det de sier. *sukker* Samtidig kan de ikke sparke en hest. Herreguud.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  13:05:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hadde det vært jeg som møtte de uforskammete ungene i dag, med dagens humør (jepp, har stått opp med feil fot!). Så hadde jeg slått tilbake med samme mynt; sagt til dem at om de ikke klappet den stygge munnen igjen, så skulle Bente "si" til hesten sin at den skulle rope på sin hingstepappa, og at de skulle sparke dem (ungene) i magene sine heller!

*utrooolig barnslig Bente*!!

Opprinnelig postet av Bente71

he he.. jeg tenkte nok akkurat det samme.. skulle gitt dem litt med pisken fra hesterygg om de ikke flytta seg, men med fare for trusler av politisk karakter så.. men grrr... vik unna!!.. tramp tramp..
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  13:14:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Godt og høre at jeg ikke er alene om slike tanker, Lopke

Skulle sett meg i aksjon en gang da jeg var på tur meg gamlegutt og vognen hans. Noen små drittunger kom ut på veien og ropte ting som at hesten min var liten og stygg bl.a.
Endte med at hissige Bente gjorde helomvending på veien med ponnis og vogn, fullt trav tilbake (på asfalt... Huff, angrer på nettopp DET da!!)
Møtte drittungene på veien og vrælte tilbake at "min hest er hverken liten eller stygg, så hold k***. Og noe sånt som at jeg skulle ta en prat med foreldrene deres om de åpnet munnene sine en gang til!!"
Huff, det var jo veldig stygt og barnsligt gjordt av meg da, men det var vel den lille j****ungen i meg som tittet frem tenker jeg

*Bente som riser seg selv og forklarer hun må skjærpe seg og BLI VOKSEN!!"*

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 02/04/2006 13:16:17 Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  15:54:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
HEIA BENTE!!

Litt god fart (gjerne galopp) og hest som steiler på komando er ellers HERLIG effektivt mot små ekle drittunger som burde holde seg innendørs til de blir store nok til man kan anmelde dem for trusler....SKremmes skal de ,småjævlene!!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  16:37:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Hmm... med den holdninga, blir nok sikkert hele boligfeltet veldig lystne til å la dere ri gjennom der! Hvorfor ikke bare overse det?

Jada jada, jeg hadde sikkert blitt irritert jeg og...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  16:57:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Enig med Nina - Heia Bente! Synes forøvrig at jeg ikke behøver noen understrekende smilefjes her - det har allerede noen ordnet før meg

Kanskje burde man i visse tilfelle overse sånt - men ikke over lengre tid. Det klarer ihvertfall KKE jeg.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  17:35:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm...
Kan fortelle om sist jeg traff på slike små...
Jeg var ute og trente hesten med vogn,opp en rimelig bratt bakk med autovern på ene siden... Ser to unge gutter,sikkert 8-9 år stå bak autovernet,begge to med hver sin vannballong..
I det jeg kjører forbi sier jeg de ikke må skremme hesten,og omtrendt samtidig kaster de ballongene *Knurr*
Heldigvis treffer de bak hesten,som naturlig nok hopper til og reiser et par meter før jeg får stoppet ham...

Snudde,og gikk tilbake...fant guttene og kom med en tirade om hvor farlig dette var,forklarte hva som kunne skjedd om hesten hadde fått panikk og løpt ut i den trafikerte veien rett over...
Spurte strengt hvor de bodde,og sa fra om at jeg kom til å ta kontakt med foreldrene deres...og sa også at dersom jeg så eller hørte at de skremmte en hest EN gang til...så ville jeg også ta en telefon til politiet...*Fengsel,bøter til foreldre,ja,hele pakka*

Det var til slutt to svært spake gutter som ba pent om unnskyldning,og spurte pent om de kunne få komme og hilse på hestene en annen dag...

Det hører med til historien at jeg ikke trengte kontakte foreldrene...for guttene kom dagen etter opp med gulerøtter til hestene,og sa de var flaue over hva de hadde gjort...i ren panikk over hva jeg kunne finne på,hadde de selv fortalt dette hjemme...og det var foreldrene som hadde kjøpt gulerøttene med streng beskjed om å gå opp og igjen be om unnskyldning...

Så noen ganger er det beste å rett og slett oppføre seg som den voksne personen man er,og heller la dem få en real skjennepreken...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  18:08:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har møtt mange frekkiser opp igjennom årene,men synes det stort sett er hyggelig å møte unger langs veien. Har jeg hatt rolig hest,er det
koselig å la de klappe. Har jeg hatt mindre rolig hest,har de holdt seg på god avstand.

Hadde det vært voksne mennesker det hadde dreid seg om,hadde jeg skjønt reaksjonen fra rytter. Men jeg ville ikke ha latt meg hisse opp pga. unger i 8-årsalderen,så lenge de ikke hadde gjort noe fysisk mot hestene. Unger snapper opp ting,og har også livlig fantasi.

Når det gjelder å ri over byggefelt,må jeg si at jeg kan skjønne beboerne.. Men det går an å oppføre seg sivilisert.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.