hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lang tid tok det før hesten din respekterte deg?:)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Lang tid tok det før hesten din respekterte deg?:)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  23:26:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Det tok lang tid før Tzatziki fikk respekt for meg. Eller ivertfall før hun følte seg helt trygg da.

Vinnie har fortsatt ikke helt fått det med seg hvem som er sjefen

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  13:23:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
HEisann..

Amillion er egentlig ikke det beste eksempelet når det gjelder å stole på folk og respekt. Hesten er nemlig like kald som toppen av Mount Everest( ) og er ikke redd for en eneste ting. Du kan være helt fremmed og hoppe frem foran boksen hennes eller inn i boksen hennes mens den står/ligger å sover uten at hun reagerer. Du får bare et blikk av den som sier: "Unnskyld meg, men hvem tror du egentlig at du er..? HAr du mat kanskje.. hmm..hvor er nærmeste lomme på dette menneske" Når det gjelder respekt, blir problemet litt STØRRE!! Hun velger sine ryttere med omhu, og er du ikke god nok eller for god, for sterk psykisk eller for svak psykisk i forhold til henne, kaster hu deg av.. enkelt og greit!! Det er 5personer som har klart å bli sittende på henne emns jeg har hatt henne. MEg respekterte hun stort sett med en gang, for jeg setter foten ned er streng, men vet også at jeg må gi og ta. Jeg lærte en genial filosofi rett etter at jeg fikk henne: JEg må la hoppen tro at hun er sjefen, MEN til syvende og sist er det JEG som bestemmer...(litt innviklet med filosofien er god nok hvis man skjønner den) Hopper trenger litt lengere og friere tøyler enn andre hester, man skal ikke sette hardt mot hardt.

Hvis en hest er redd for eieren, er tillit nytteløst. Har den respekt for deg, kan gi litt og ta litt, kan den også stole på deg. Tillit er vanskeligere å bygge enn respekt...

Har hatt to andre hester også, som av en eller annen grunn også har vært kalde som fjell. BEllo hadde jeg fra den var føll til den var 4år. Vi bygde et godt og spesielt forhold over lang tid, og den hesten var noe for seg selv. Første gang vi skulle legge sal på den, stod den bare å kikket. Første gang jeg satt på den, red jeg uten sal, og den stod bare å kikket rundt seg...

Satelitt var en spesiell liten rakker. Den hadde respekt for meg, men den fant alltid på en liten rampestrek i ny og ned, eller bare 5!! Men han var en god ponni, som var veldig glad i Benedicte og Jumbo og alt snop den kunne få tak i... Han kunne stå løs ute bak huset på Skauen og spise gress, og vnår han var mett gikk han inn i boksen sin igjen og ble stående til noen kom å lukket døren igjen... GAnske smart liten sak det der. Når vi red på tur eller andre steder, kunne han bli spent for noe, men hvis jeg trykket litt til han, slappet han av igjen. "åja, mamma er jo med så er det ikke noe å være redd for"

CAtwalk er ehsten til Benedicte. De har brukt lang tid på å bli kjent med hverandre, men Benedicte har nå vunnet kampen om respekten! De har også etterhvert lært å stole på hverandre, og har nå ikke lenger problemder med flyvende dører (dører som går oppover istede for ut og inn)

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

ClaireMichelle

Sweden

Skrevet - 22/04/2006 :  22:09:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg fikk araberhoppa mi brukte jeg ca 1 år før hun stolte og respekterte meg :-) Men til gjengjeld for den lange tiden stoler hun nå fullt og helt på meg. Har hatt henne i 4-5 år.. Har aldri vært borti en slik ennmannshest, hun er utrolig tillitsfull.. Har vanskelig for å knytte seg til mennesker, men når hun først gjør det.. Gjør hun det VIRKELIG! :-)

Er vell litt forskjellig fra hest til hest.. :-) Og ikke minst eier..!

Æ e flytta til Sverige Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  18:05:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Det tok langt tid å bli kjent med Stjerneskudd. Alt var nytt for oss begge.
Brukte faktisk over 6 mnd på å bli trygg på hverandre. Holdt på å gi opp noen ganger, men er evig takknemlig for at jeg ikke gjorde det!!! Han er jo verdens beste hest!!
Har hatt han snart i 3 år nå.

Jeg har vært heldig som har hatt flinke folk rundt meg som har gitt meg gode råd, også har jeg hatt stor nytte av undervisning og diverse kurs.

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.75 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.