hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Unghesttreninger – Knøttecup
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Feltritt
 Unghesttreninger – Knøttecup
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Irene A

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  14:20:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Hei

Har noen på forumet en anelse om fellestreninger i feltritt for ryttere som er nye innen feltritt eller rir unghester? Eller instruktører som er flinke på østlandsområdet?
Og hvor mange knøttecuper blir det vanligvis arrangert?

Har en feltbane i nærheten (Flatner, Gardermoen) men kan jo ikke begynne på egenhånd.

Mvh Irene Andersen

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  22:20:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Grenutvalget for feltritt arrangerer såkalte treninger for rekrutteringsgrupper. Jeg tror det er litt misforstått, for mange tror at dette er for ferske feltrittsryttere. En jeg kjenner er med her, og hun er erfaren som feltrittsrytter, men rir ferske hester. Disse treningene var visst absolutt ment for sånne som henne, så forsøk å kaste deg på her du også

Ellers har du jo treninger i ny og ne på de ulike feltrittsbanene. Ta kontakt med rideklubber som er aktive i miljøet. Skedsmo rideklubb har iallfall to staller med feltrittsbaner, og som arrangerer feltrittstreninger ofte. Ta kontakt med dem. Ellers er Gardermoen rideklubb, Ellingsrud rideklubb (de har ikke egen bane, men har miljø), Sarpsborg og omegn rideklubb (de har vel noe på Tune?) og Starum rideklubb aktive i sporten. Finnes vel også en bane på Elveli i Sørkedalen, men kjenner ikke til hvor stort miljøet for feltritt er der.

Apropo feltritt.. Driver ikke med det selv, men plukker jo opp litt. Det planlegges visst en stor feltrittsbane, med tilhørende ridenanlegg i Gjerdrum.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  23:44:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Takk for rådene ((:
Jeg trente feltritt med den tidligere hesten min, men det er mange år siden og det var strengt tatt bare å vise henne hindrene. Hun hoppet alt som var helt perfekt, og trengte ingen hjelp. Det var bare å holde seg fast. Så nå som jeg har lyst til å begynne med unghesten min, trenger jeg nok en god del tips ((:
Syns det er utrolig flott rideterreng på flatner (gardermoen), så håper å få trent en del der. Kommer ikke til å gjøre så mye med Infante før til neste år, men det er jo greit å være med på noen treninger selv, og se på andre og plukke opp tips.
Det blir jo uansett ingen storsatning da... P.R.E. er jo ikke akkurat den fødte feltrittshest ((o: Men de laveste klassene skal vi klare, bare for moro skyld.

Hilsen Irene

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 04/04/2006 :  10:59:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg er litt som deg, har prøvd før men skal få ny hest og vil da ri feltritt. Jeg har tenkt å kaste meg med på treninger, men først må jo snøen forsvinne...
Vet at de gratis treningene er beregnet på folk som ikke er så erfarne innen feltritt og de putter deg i grupper ettersom hvor du passer. Husker ikke akkurat hva de heter, men det er Kirsten Arnesen som er annsvarlig for de i grenutvalget.
Håper jeg ser deg på en knøttecup da
Mie Ulrika

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  11:47:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Hei!

Ja, kanskje vi sees på trening eller stevne! Målet er ihvertfall knøttecuper og før-debutant neste år ((o:

Hilsen Irene

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  15:36:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Sigfrid Myklebust heter treneren min! Hun tar veldig hensyn til rytters ønsker og hestens erfaring.. Hun trener på sørum f gård i lillestøm og på Son i hverfall..
FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

karoline_og_paj

» VIP

Skrevet - 22/04/2006 :  20:37:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, vi bygger feltbane på stallen(Gjerdrum) og skal ha feltrittscamp til sommeren. hvis du er interessert og har spørsmål kan du sende mail til stalleikeberg@hotmail.com.
Det blir undervisning med utdannede ridelærere med erfaring innenfor feltritt.
Lykke til, nå er det ikke lenge igjen til sesongstart. gleder meg skikkelig
Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 02/05/2006 :  12:36:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Karoline!

Ser du står på stall Eikeberg, og så er det sånn at jeg skal dit til sommeren på feltritts camp. Skal kanskje låne hest og da lurte jeg på om du vet noe om de hestene de skulle låne ut, hvordan de er og sånn... så kanskje jeg kan reservere meg mot å få en jeg ikke passer sammen med....
Vil gjerne ha kontakt med andre som skal dit i uke 29!

Lurte også på om noen her vet om drop inn treningene kan egne seg for en som har en unghest som ikke har blitt hoppet så mye. Vil gjerne hoppe inn hesten min på terreng hinder fordi jeg har fått annbefalt det. Skal visst gjøre hesten mindre tittete på andre hinder. Det er sikkert også mye greiere å få hesten til å by framover ute i terrenget (innbiller jeg meg).
Eller bør jeg avtale en egen trening med en feltrittstrener?

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.