hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Nå er jeg frelst!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Nå er jeg frelst!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  21:52:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ah! Idag red jeg en ekte islending for første gang (var forresten første gang jeg har ridd siden september.. ulovlig seff, but so what!?)

Og jeg bare må si det:

FOR EN FØLELSE!! Herremin, det føltes som å fly når dyret dro til med sine herlige gangearter (ikke spør meg hvilken gangeart det var, men herlig var det!)

Nå er jeg seriøs med tanke på å lære meg mer her asså *Hvorfor har jeg ikke oppdaget disse pelsdottene før??!*

www.hestene.no

maane

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  22:01:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gratulerer, du har skjønt det!! Hjertelig velkommen i klanen skal du være! :D Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  22:06:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Gratulerer, du har skjønt det!! Hjertelig velkommen i klanen skal du være! :D

Opprinnelig postet av maane

Takk, men jeg er helt fersk, så forbered dere på mange dumme spørsmål fremover

www.hestene.no Gå til toppen av siden

HannaogHelge

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  22:19:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHannaogHelge  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHannaogHelge  Svar med kopi av melding
Velkommen i gjengen!! Det er nydelige hester! Rett og slett... Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  22:44:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Gratulerer, du har skjønt det!! Hjertelig velkommen i klanen skal du være! :D

Takk, men jeg er helt fersk, så forbered dere på mange dumme spørsmål fremover

Opprinnelig postet av Mari^_^

Bare kom med de, dumme spørsmål er til for å svares på. Og ingenting er morsommere å svare på en favorittemnet islandshest!

Bare vent, om noen år sitter du der med tre-fire islendinger (de har en tendens til å bli flere ), og kan slike ord som "gædingakeppni", "rulling" og "10mm fram".
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  22:59:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
....

og kan slike ord som "gædingakeppni", "rulling" og "10mm fram".

Hæ..?

Har lyst på en islending på fòr i sommer jeg.. Om jeg ikke får lov til å ri, så skal jeg ihvertfall sitte å se på den hver dag.

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  23:00:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Jammen Mari, dette var jo gode nyheter
Ække vanskelig å bli frelst av de dyra der altså! hehe
Får låne Blida for sommeren du da, tølter og greier

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  23:16:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
....

og kan slike ord som "gædingakeppni", "rulling" og "10mm fram".

Hæ..?

Har lyst på en islending på fòr i sommer jeg.. Om jeg ikke får lov til å ri, så skal jeg ihvertfall sitte å se på den hver dag.

Opprinnelig postet av Mari^_^

Hehe. Vi har et eget språk.

Nå vet jeg ikke hvordan denne skaden din er. Kneskade, var det ikke? Kan godt hende det kan være gunstig å ri islandshest for deg (uten at jeg skal kalle meg fysioterapeut). De har myke bevegelser, det er en fordel å ri med litt lange stigbøyler på de, slik at kneet ikke bøyes for mye, og du bruker gjerne ikke så mye undersjenkel og kne, men heller oversjenkel når du rir. Bare en tanke, jeg har som sagt ikke peiling på verken skader eller fysiologi.

Håper du finner deg en koselig islending i sommer. Det hadde vært stas.
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  23:19:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe.

En gang islending, alltid islending
Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  23:58:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Så bra da
Islandshestnorge har ikke vondt av å bli større

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  00:54:54  Vis profil  Svar med kopi av melding

Velkommen Mari!
Du vet,bedre sent enn aldri.Vi er noen som bruker litt lenger tid på å "se lyset" enn andre.

Tenk så morsomt når du kan slenge deg på og diskutere passaktige hester,T1 eller T2,vinkelkitt eller såler?!
Detta var jo koselig da.

Kan nok ikke skaffe deg Islandshest på sommerstid,men om du vil ha på vinteren...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  01:22:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Følte meg litt uttafor jeg nå

Hjelper det at traveren min går passgang i nedoverbakker til tider....eller ikke..... kanskje..... nei....

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  04:05:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Hjelper det at traveren min går passgang i nedoverbakker til tider....eller ikke..... kanskje..... nei....

Opprinnelig postet av Horton & Renate

Enig.. Hva med at spranghesten min har veldig mye pels på beina? Ikke det heller? Nei..?
*skal snike seg innom hos Kurre og tyvlåne pånniser så jeg og får prøvd!*
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  10:58:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hehe.

Har allerede begynt letingen etter en pelsdott jeg kan ha i sommer. Hesten til veninna mi skal på beite, så han er uaktuell, dessverre.

Om sommeren er det rideleir her (fjellturer), og de bruker bare islendinger *skamme seg over at jeg aldri har prøvd en av dem før*, men de er altså i bruk om sommeren. Håper at jeg kommer over en rolig og snill islending med mye tålmodighet

Mari^_^

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  11:08:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
maane: Det kan faktisk stemme det du sier der. Jeg har som sagt rideforbud (sånn egentlig) frem til sommeren, men jeg merket ingenting da jeg red isisgutten. Jeg red med de stigbøylene som var innstilt fra før (ganske lange) og jeg satt veldig behagelig :-) Litt rart at jeg ikke merket noe, fordi jeg klarer nesten ikke å gå ned en trapp engang. Men terapiridning er ikke oppfunnet for ingenting!!

Kurre

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  12:47:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Horton & Renate

Enig.. Hva med at spranghesten min har veldig mye pels på beina? Ikke det heller? Nei..?
*skal snike seg innom hos Kurre og tyvlåne pånniser så jeg og får prøvd!*

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Trenger ikke tyvlåne engang!
Vi er her vi.
(Har nå forresten snakket m Tjømefolket og booket beiteplass bare det blir litt mer somrete,skulle visstnok igang m timer igjen også,så da skal du se jeg plutselig sniker rundt dørene deres en dag...)

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.