hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tidlig Kastrering
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Tidlig Kastrering
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  21:51:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Hesten min ble kastrert da han var ett og et halvt år. Uheldighvis,
Noen som vet hva slags følger dette kan ha?

Har hørt at de vokser saktere, og kan bli lett puslete
Noen som vet?

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får!

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  22:12:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Tror ikke det blir unormale av det, men de som kastreres senere blir vel noe "større" og får mer hingstepreg. Har vært borti valakker kastrert tidlig som blir mer hingstete enn hingster, tror dette er veldig individuelt. Men er hingsten litt puslete i utgangspunktet, så kan det kanskje hjelpe på at den får være hingst bittelitt lengre.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  23:11:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt de vokser saktere, men i følge noen eksperter stemmer ikke dette. Ikke lett å vite hva man skal tro. Men jeg velger å tro at de utvikler seg normalt. Jo yngre hestene er når de blir kastrert - jo mindre hingstefakter blir det på de i ettertid.

Min hest fant jeg nylig ut at ble kastrert veldig seint!! Men han har ikke vært noe hingstete på stallen for det, verken napper eller gjør noe gale. Så det finnes unntak.

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  00:23:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel, 1,5 år er jo ikke spest tidlig det?
Relativt normalt.

Nå har jeg alltid hørt at om man kastrerer tidlig blir de gjerne større.
Greit,du får ikke den gratis "hingstenakken",men ellers blir de gjerne både høyere og grovere.
En av de mer kjente islandshestoppdretterne her i landet gjør t.o.med dette bevisst for å få større hester å selge.(Er jo populært med så store isiser som mulig)

Så han kastrerer alt som ikke er spest spennende å beholde som hingster med tanke på visning/avl så tidlig som mulig (ett års alder) for at de skal vokse mer.

Hingstene er jo gjerne smalere over bekken/hoftepartiet også,så når de da skjæres før,så utvikler de mer "damete" / bredere hofter.Dette i flg en tidl trener av meg.(På stor hest,ikke et isisfenomen altså)

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  08:52:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Haflinger valakken min ble kastrert da han var 3 år og han er nå 5. Helt frem til da gikk han som eneste hingst i en hoppe flokk og har av den grunn flere avkom etter seg. Han er ganske kraftig og kan være veldig hingstete av seg. Det største aberet er at han vil "drepe" andre hingster men ellers er han veldig grei Etter hva jeg har hørt så vil de fleste hingster miste mye av hingste nakken sin når de kastreres. Hingster er jo oftest mye kraftigere enn valakker, men etter hva jeg har lært så er det visst best å kastrere dem så tidlig som mulig. Om man kastrerer for sent er det ikke alltid at hingste nykkene forsvinner. Om det er for tidlig å kastrere en så ung hest som du har tror jeg nok ikke så lenge begge stenene har kommet ned i pungen. Om det har noe å si på utviklingen som vil være uheldig vet jeg ikke men det tror jeg nok ikke
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.