hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - latt hesten bli bortskjemt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 latt hesten bli bortskjemt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  21:25:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei..
jeg vet jo at hesten var bortskjemt da han kom og han fikk av det jeg ikke likte..men nå har jeg gjort han bortskjemt på andre vis..

han er veldig flink til å holde seg bak når vi går, og stopper pent..
der er jeg veldig streng, blir sur om han går på meg..

ellet gå ut av boksen, der er han blitt flink..

men, han klyper på alle..

jeg trodde først han ville kose og tenke ikke stort over det, men tror faktisk ikke han gjør det..men er ikke sikker..

men jeg misliker den klypingen hans, han har aldri betet, men småklyper i ny og ne..

han klyper veldig fort når jeg hekter på leietauet...

ja jeg innrømmer det, han har ikke 100% respekt, er småfrekk til tider..
og har fått viljen sin litt for mye da han var liten..
han har en veldig jeg driter i det holdning...

jeg når aldri helt igjennom i det nøtteskallet hans..
er fullstendig kalr over at det mangler respekt og tilitt her...

og søker derfor litt hjelp?

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 30/03/2006 :  23:52:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
HVORDAN klyper han?
Sånn litt fort og så bort igjen, eller kan det være at han prøver å "klø manke" med deg, sånn som hester som er gode venner gjør?

Hvis han bare er "frekk", så må du faktisk "ta igjen", ved at du klyper igjen - lynraskt og øyeblikkelig. Det ville nemlig en annen hest gjøre hvis han bare gjør det for å vise - eller prøve seg - på å dominrere. En hest forstår "hestespråk", så hvis du svarer med samme mynt til han, vil han raskt forstå at uønsket adferd ikke aksepteres.

Eventuelt kan du prøve deg med et "triks" som virker på de fleste hester som prøver å bite, nemlig å vise ham en knyttet neve. De fire fingrene på hånden ser for hesten ut som "truende gule tenner", og den vil "gi seg". Men - dette er et "sterkt" middel, som ikke må brukes uten grunn, bare så det er sagt.

Men altså hvis han med sin napping prøver å være "vennlig" og vil "klø deg", så må du IKKE true eller avvise ham.

Hvis du kjenner hesten din godt, så vil du kunne "se" på øynene hans hva han mener. Hvis han har et "skøyeraktig" blikk, kan du regne med at han vil erte deg og "prøve deg ut". Hvis han har et "mildt" blikk, så vil han faktisk kose med deg.

Prøv å finne ut av dette, så kan du gå videre derfra.

Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  17:40:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
jeg er faktisk ikke helt sikker, han kan jo slikke hånden min lenge..
han prøver å ta tak i meg når jeg driver i panna hans, og da tar han alltid sikte på brystet..han virker jo ikke sur, men han er en liten skøyer, og vil helst smake på alle..

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.