hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Høy under transport?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 Høy under transport?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mari^_^

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  21:08:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vi skal ut og kjøre med en traver til helgen. Han er hissig og liker ikke å kjøre henger. Men han roer seg om han har litt høy å sysle med, men nå sa en av de andre som har traver på stallen at man aldri må gi høy under transport fordi hesten lettere satte det i halsen osv.

Kan vi fremdeles gi han høy under transport?

www.hestene.no

lino

» VIP

Skrevet - 29/03/2006 :  21:47:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Har aldri hørt at det har skjedd. Jeg gir alltid høy på transport.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 29/03/2006 :  21:56:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min traver har reist hyppig i 14 år,og har alltid hatt høynett i hengeren.Det har aldri skjedd noe og hesten står helt rolig når hun har noe å spise på.Men skal dere reise langt anbefaler jeg at dere tar med vann hjemmefra.Hester drikker mindre når vannet smaker "fremmed" og ved lange turer må du tilby drikke. Gå til toppen av siden

Guro!!
» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  22:30:58  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingGuro!!  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGuro!!  Svar med kopi av melding
hvordan kan man ta med vann hjemmenfra? kommer det ikke bare til og grise veldig i svinger og sånt?:S '

Guro<3 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  22:33:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Ta med vann i flasker/store beholdere (10 litersdunker), og en bøtte. Du stopper, fyller opp bøtta og lar hesten drikke. Tømmer ut det som ikke blir drukket. Enkelt og greit og ikke noe søl

Evt. prøv og lær hesten å drikke av sugerør..?
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  22:51:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Om man er plaget av at hesten sluker i seg høyet for fort, og er redd for at de skal sette høy i halsen (aldri hørt om dette jeg heller), så finnes det høynett som gjør at det kreves ekstra masse napping, for at hesten i det hele tatt skal få ut noe høy. Et slikt høynett vil gjøre at hesten ikke får spist så mye høy..
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  23:30:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min erfaring er at det ikke alltid er like lett å få hestene til å drikke når de står på hengeren. På varme dager vanner jeg høyet,slik at de får i seg litt væske. Ellers passer jeg på at de drikker godt før og etter transport. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  07:48:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk for svar.

Ang. vann: Vi enten vanner høyet eller lar hesten drikke utenfor transporten med jevne mellomrom når den luftes.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 30/03/2006 :  14:38:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har med 25 liters dunker og 10 liters dunker,alt ettersom hvor vi er på tur.Og bøtte selvsagt.Hesten min drikker mer av vannet hjemmefra enn om jeg stopper på en bensinstasjon eller ved en elv.

Er ikke meningen hesten skal ha den vannbøtta inni hengeren mens man kjører da.
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  00:16:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
har det ikke akkurat vært en tråd om emnet??
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  22:32:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vet ikke om det har vært noen tråd før.

Traveren oppførte seg ok. Litt stress ble det, men han roet seg med høyet sitt. Vi tok pauser ofte, og lot han drikke når han var ute-

Edit: skriveleif

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 02/04/2006 22:33:23 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 02/04/2006 :  23:02:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestemarked.no --> Søk --> http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=11104

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  23:10:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hestemarked.no --> Søk --> http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=11104

Opprinnelig postet av X-tine

Takk.

www.hestene.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.