hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tittete hest på tur
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Tittete hest på tur
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

amadeus+

» VIP

Skrevet - 28/03/2006 :  23:20:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forhesten min har i det siste blitt ganske tittete når vi er ute på tur.
Han har pga manglende sko her og der, ikke blitt ridd regelmessig på en god stund, men nå som vi har kommet igang igjen virker det som at det har åpnet seg en ny verden: Han ser seg rundt, skal seee på hver minste lille ting før han går forbi og ikke minst ser han konstant bakover på meg hvis jeg ikke oppmuntrer han til å gå videre (støtter med sjenkel, roser han)... Hvis jeg ikke gjør dette stopper han eller går noe enormt sakte.

Han har alltid vært ganske nervøs og litt skvetten, men jeg synes ikke det virker som at han gjør dette nye "opplegget" fordi han er redd.
Han er også mye bedre i trav og galopp, og det virker som at han "glemmer seg" litt og tar livet med ro :p

Hva kan jeg gjøre for å få han til å ikke være så bekymret? Han ser jo bak på meg så ofte, og stopper hvis jeg er ukonsentrert et lite øyeblikk.. Så det er jo ikke noe som er gøy i lengden..
Merkelige er de, disse dyra våre

(Tidligere Line Kristine)

Lopke

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  09:59:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei det er helt normalt at en hest er oppmerksom og var i nye områder.. tegn på en frisk hest synes jeg. Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  10:18:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Også er det jo litt vår i luften allerede, merker i alle fall det på min egen hest i form av "gyngehesttendenser"
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  13:17:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
He he hesten min er slik hele tiden han.. slitsomt men ikke så mye jeg kan gjøre med det. Men når han er sliten kikker han mye mindre..
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 29/03/2006 :  23:07:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det elg og rådyr i området?
Noen hester er veldig vàre for vilt-lukt.
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  10:33:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Tassen titter hele tiden, og av og til er det utrolig plagsomt. Han er så vimsete, at jeg hele tiden må "vekke han"!
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.