hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - snur seg bakover
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 snur seg bakover
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/04/2006 :  23:03:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
vi sier det:))
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 01/04/2006 :  23:05:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Når man blir sinna /voldelig mot han i en situasjon som han er usikker på så går han deg rett ned.. Untatt når han vet han har gjort noe galt.
Opprinnelig postet av hestefreek

hender det ofte? måtte bare spørre...

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  01:17:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
ofte grunnen til at hester gjør gale ting er fordi de ikke vet hva vi forlanger.så vil ikke si det hender ofte.tror hesten min vet når han har gjort noe galt,for da går han å stiller hode sitt i veggen å kryper inntil den.sånn at han viser med hele seg at han er lei seg.men som sagt,det hender sjelden.sånn som han vet det er galt å bite,men er jo bare hans måte å si at han er ukomfortabel med noe.men om han får tak i meg,så ser det ut som han angrer..

Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  01:35:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Sånn gjorde også gamlehesten min og hesten jeg har nå har også begynt med det.
Men det er bare hver gang jeg skal gå opp i salen...
Snur hodet helt inntil meg når jeg skal til å gå opp akkurat som "jeg vil ha kos"
Så da må det bare bli litt kos først,klarer ikke la være;)

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  01:52:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
s,b og r:) fikk ikke med meg at det var hesten din jeg
du sier det hender sjelden, dvs at det hender en gang i blant...men hvorfor er du voldelig mot hesten din i det hele tatt? og i en situasjon der hesten er usikker fra før??
hva godt kan det gjøre? ikke no vil jeg tro.

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  18:59:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jeg voldelig??har aldri slått noe dyr i hele mitt liv!!!
mente det hendte sjelden at hesten visste selv at det den gjorde var galt,men da angrer han jo alerede,så hvorfor slå det hele tatt??sorry,litt dårlig til å ordlegge meg.beklager:)
det samme som du sier prøver jeg oxo å få frem.at man ikke skal slå en engstelig hest,da sjønner den i hvert fall ingen ting..bruker kun pisk til en ting,¨det er å hjelpe meg når jeg skal lære hestene mine nye øvelser.da jeg ikke har 2meter med armer..

Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  10:31:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Voldelig og voldelig da. det er sjeldent d forekommer.. Men han er i litt av en trassalder kan man si.
Eksempel: Heste min er stooor og blir veldig sterk innimellom. Så når jeg tar ham inn og skal ha ham på gangen hender det rett og slett at han ikke stopper (Og dette har vi øvd på, tro meg)
Så prøver vi igjen og igjen.. Så til slutt begynner han å gå fort rundt (Ikkenoe særlig stresset)
Så stiller jeg meg foran han og dytter ham på bogen slik han er lært til å rygger og risler litt i tauet.. Og hva skjer? Jo hesten går meg rett ned.. Da må jeg klart fremheve meg sterkere. Uten å slå elns. Snakker høyt. dunker han litt ekstra på brystet etc. Det nytter ikke bli voldelig som sagt for da blir det bare værre..
Men han vet jo så forferdelig godt at dette ikke er lov.

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  18:29:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
ang det med voldelig spurte jeg bare på grunnlag av dette utsagnet.
Kopi av melding:
Når man blir sinna /voldelig mot han i en situasjon som han er usikker på så går han deg rett ned.. Untatt når han vet han har gjort noe galt.

jeg sier ikke at noen av dere er voldelige mot hestene deres, bare slik at dere ikke skal tro jeg mener det.

Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  14:05:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Jaja:P men jg er forferdelig flink til å formulere meg tungvint og lite fordypende
Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.