hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fullblods=)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Fullblods=)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

-karolinegh-

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  09:19:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-karolinegh-  Send %s1% en ICQ melding-karolinegh-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-karolinegh-  Svar med kopi av melding
hei=) Lurer på hva folk syntes om fullblodsen=) Jeg syntes den er den peneste rasen! Er så allsidig oxo=) Brukes til dressur, sprang, galopp og feltritt er den jo helt suuuper!
Også er de så pene! Og jeg elsker hester med futt i, de har jo det!! Og de er utrolig lærevillige hester - men jeg liker masse andre raser oxo da! Men har alltid hatt en forkjærlighet til fullblodsen:)

You got me deeper than deep..

Korumdalen_Frieserstall

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  16:30:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKorumdalen_Frieserstall  Svar med kopi av melding
flotte hester, det er det ingen tvil om. vakre er de også. men personelig er jeg mer begeistret for hester som er mer "kalde" i hodet. Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 27/03/2006 :  18:08:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes ofte de blir litt for "pinglete". Foretrekker heller litt kraftigere ridehester som Oldenburger, Hannoveraner, Norsk/Dansk/Hollandsk Varmblods (vet det ofte er fullblods blandet inn i disse også, men de er likevel kraftigere) osv. Og alle disse rasene er like vakre og like flinke som fullblodsen (om faktisk ikke enda bedre???)
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  18:33:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Flotte allroundhester med mye personlighet er min erfaring.
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  18:56:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Synes ofte de blir litt for "pinglete".
er litt enig der..

men har ikke møtt så mange av dem, men de jeg har møtt har vært pinglete, men ellers greie..

har av oppfatning at de tåler lite i forhold til andre mer hardøfre hester, men jeg kan ta feil..
ikke en hesterase jeg ville valgt, men sikkert en grei hesterase for de som vil ha det..

Gå til toppen av siden

Pemiro

» VIP

Skrevet - 29/03/2006 :  00:24:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fullblodser er veldig bra hester.
Mange mener de er for pinglete hester, men der er jeg uenig! Har selv en fullblods og det er absolutt ingen porselenshest!

Men de kan jo være litt heite og skvetne da, så man kan ikke være pinglete om man vil holde på med fullblods.

Fullblodsen passer meg bra ettersom jeg driver med feltritt. Fullblodsen er jo både rask og spenstig Dessuten liker jeg godt å ri sprang på de ettersom de er lette å svinge rask i forhold til mange tyngre hestraser.

Syns det er veldig synd at fullblodsen har fått rykte på seg for å være "gale". Det er de ikke! Men det er futt i dem! Men det er jo bare bra ikke sant

Men hver rase til hvert sitt bruk. Jeg setter ikke gamle bestemor opp på hesten min, men så var det vel ikke derfor jeg kjøpte meg hest heller hehe..
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  10:08:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
et lite spørsmål: hvilke raser ligger i fullblodsen?? Dansk Varmblod kan jo både være Trakhener og hannoveraner osv.. er fullbloden en lik Rase"betegnelse" eller er den renavlet slik som eks. fjordingen? Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 29/03/2006 :  10:16:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fullblod ( for meg iallefall ) er den Engelske Fullblodsen - felles for alle disse at de alle har sine aner fra de tre araberhingstene The Godolphin Arabian, The Burley Turk og The Darley Arabian som ble importert til UK på 16-1700 tallet og dannet grunnlaget for rasen.

>Er veldig begeistret for fullblodsen. Våkne, intelligente og lærevillige (stort sett...)

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  11:32:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Fullblod er "fullblod" ja, ikke en herlig mix der ;) Liker også godt fullblods, selv om jeg er enig med at de noen ganger kan se litt pinglete ut i forhold til kraftige varm/halvblodser. Men det spørs veldig på individet, en fin, muskuløs fullblods kan se minst like imponerende ut som hester med mer kaldt blod i årene.

Gå til toppen av siden

-Toril-

» VIP

Skrevet - 30/03/2006 :  14:23:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
har bestandig sett på fullblods som "pinglette å små gal" for å sette det på spissen... men etter å ha møtt mange koseli fullblodser endte jeg opp med en selv! det hadde jeg aldri trodd, men er super fornøyd.

min er snill som dagen er lang, ikke stressa eller noe sånt, selv om han var gallopp hest til han var 6 (tror jeg det var...)
han kan være litt pingle til tider da ;) små sår ol. som fører til føtter tjukke som tømmerstokker! men er iallfall veldig fornøyd med min fullblods da :D
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  15:30:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Synes fullblods er flotte hester jeg. Jeg red en fullblods på rideleir, og jeg syntes han var nyydelig. Lett og fin, med masse energi. han var skikkelig tøff, ikke noen spesielt pinglete hest, men jeg syntes han var litt "skjør" i forhold til de tyngre hestene, men aboslutt en flott gutt!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  17:36:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Fullblodser er kloke og vakre dyr.
Noen er litt for puslete for meg, som liker litt kraftige varmblodser.
Fikk til bud om å ha en på fôr for evt kjøp.
Han hadde ett øye, en forferdelig manke. Men den kaldeste fullblodsen du kommer borti unntatt at han har skrekk for folk som skal behandle ham! (pga øyet)
Etter 2 år med ridning etter endt karriere som hekkeløper kunne den hesten alt:D
Hoppe 150 ( kanskje 160 vet ikke jeg)
Enerbytter
Økninger
La + mer

Og snur på en femtiøring:D

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  23:57:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
sinnsykt raske i hvert fall;)
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  23:57:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
sinnsykt raske i hvert fall;)
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 31/03/2006 :  00:02:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, men det er det desverre ikke så ofte vi har bruk for. Nytter ikke løpe i 60 km i timen over hinderne....
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  12:27:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
.

>Er veldig begeistret for fullblodsen. Våkne, intelligente og lærevillige

Opprinnelig postet av Opal

Skriver under her jeg.
Fantastisk spennende,modige,utfordrende,morsomme hester som stort sett gir lite rom for feil og uvettig behandling.

Uheldigvis med en smule tendenser til å bli "veldig" syke av relativt små sår o.l.
(og siden jeg nå er omvendt,et par gangarter for lite )

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.