hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er hesten din renslig i boksen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Er hesten din renslig i boksen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 03/04/2006 :  21:53:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
shettis vallaken min er den mest renslie jeg vet om, tisser å bæsjer på samme sted
men kaldblods hoppa mi derimot! hvis jeg feks hadde lagt ut ny flis om kvelden rett før hu kommer inn, har hu klart å tråkke det til sag mugg om morgnen igjen! gjerne også blande det med tisset å bæsj`ane.. høyet roter de ikke så mye med, med mindre pappa kommer å vekker meg om morgnen å forteller at han har tatt seg av morgen stellet for meg, å det med følger jo at han har gitt en halv høyball til de hver å minst 1 liter rein komplett DA er boksene simpelthen helt umulie å måke i!
Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 04/04/2006 :  13:09:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ikke naturlig for hesten å stå stille i en boks 15 timer i døgnet. Hestene gjør ofte fra seg på et sted men så vandrer de så mye rundt i boksen at alt blir en eneste grøt. Andre roter veldig med høyet for å ha noe å gjøre. Hester som spiser opp alt høyet sitt tidlig på kvelden roter og griser ofte mest og lager "grøt" av flis og avføring. De som har mye høy roter med høyet.
Hva med å kutte en meter av et rognetre el.lign hver kveld og la det ligge i boksen. Da kan de gnage av barken og de har noe å holde på med. Jeg har gjort det endel og kvisten er alltid ugjenkjennelig neste morgen. Det er en mye mer naturlig "leke" enn plastdingser til å henge opp som hestene ofte aldri rører.
Et annet tips til veldig grisete hester er å rett og slett ha hesten ute flere timer i døgnet eller å gi mer høy. En hest på stallen hos meg griser alltid veldig men en kveld jeg kom dit sent på kvelden ca kl9 hadde han alt klart å spise opp 4 kg høy. Da er det ikke rart han roter resten av natten.
Jeg er ikke tilhenger av høynett fordi hesten får en unaturlig spisestilling. Hay Bar er nok bedre så de får spise fra bakken. Slike små ting er nok viktigere for hesten enn vi tror.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/04/2006 :  13:15:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg vil påstå det.

Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  10:39:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Stjerna, Fjording hoppa vår er så resnlig det går ann å bli. Hun har fast tisse og bæsje sted og viker veldig sjelden fra dette mønstret. Heffalompen, haflinger valakken vår derimot er en rotekopp med stor R. Ikke bare gjør han fra seg over alt og skvetter litt både her og der men han tråkker isunn all møkka og sprer den rundt. Enda en bakedel er at han spiser møkka si slik at den plir helt oppsmuldret og de små bitene er det nesten umulig å få bort med greipa. Bruker evighet på å møkke hos han og det går ofte unna med uheldig mye flis. Men ikke annet å gjøre med det enn å hive seg på møkka jobben med liv, lyst og godt humør :) Vanskelig å sortere når alt er pulverisert men skal jo ha det rent.
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

Kikki+Asterix

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  23:28:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKikki+Asterix  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKikki+Asterix  Svar med kopi av melding
Det kommer egentlig vedlig anpå. Han tisser/ bærsjer alltid på de samme stedene, men av og til hvis det har blitt masse trening kan det bli litt mer rot av en eller annen grunn. Men som oftest vedlig greit. Bruker opptil 30-60 min kan være kjempe rask og få til 15 min.
Asterix<3 Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  21:25:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Har to hester stående hos oss. De deler boks, noe de ser ut til og trives med.(det er en stor boks og de er noen småe islendinger)
Derfor er boksen ganske så normal når de står sammen.
Men når de er avskilt så ser boksen litt anderledes ut..
Hesten "min"(fôrhesten) spiser ikke så mye som den andre(den er mindre) pisser og driter ikke så mye, men han dra utover høy så ele boksen er dekket! Dette høyet nekter han og spise. Derimot den andre hesten spiser opp alt høyet som blir dratt utover, litt mer avfall, men det på faste plasser.
De ligger på driten og pisset, men det vises på hestene og ikke boksen..
Det er ikke kult hele tiden, men du må nesten flire når du møter disse søvndrukne hestene med spon og drit der de står og prøver og finne ut hvem som vekket de.

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 16/04/2006 :  01:40:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
Ja, Lita er renslig! Og takk gud for det

Ho bæsjer i det ene hjørnet på boksen og tisser i det samme hjørnet og litt på midten. Og så "støvsuger" ho alltid boksen sin for høy. Tar meg 10 min å hive ut det vesle ho gjør fra seg...

Men viss det blir mye stress og mas (som i forbindelse med stevner), kan ho finne på drite nesten over alt...

Min blogg, våre opplevelser- http://hest.no/blogg/?bid=623 Med film

Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  01:54:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
I Ibbes boks ser det ut som om det har vært full fest med nachspiel. Sånn sett er jeg heldig siden de på gården måker, men det går noe sinnsykt utover alt som heter dekken og pels ;-) Alt lukter noe sinnsykt etter at han har gnidd seg så langt nedi som overhodet mulig. Skikkelig gris med stor G!
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  20:21:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Alven er så renslig at det nesten er kjedelig.. Bæsj og tiss er på samme sted, heelt inntil et hjørne. Høyet ligger på samme plass som der vi ligger det når vi forer. Sponen er alltid ren, for han elsker å rulle seg etter tur, og han kan jo ikke risikere å ha skitten spon da, nei..
Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  18:41:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Alven høres jo ut som rene drømme hesten og ha på stallen da. Tenk så fort det skal gå med og møkke den boksen da, sukk.

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  23:16:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
hestene jeg har nå, er ute...

men når vi hadde Jovita på for i ca 2 år..:
hun hadde 4-kantet box, litt av lang. Da hadde krybba og mat i det ene hjørnet og bærsj og tiss i det hjørne lengst unna maten, hun lå å sov på midten.
vil si at hun var veldig renslig ikke problem å fli, det var et eller to tak på bærsj, å ut med litt spon i det hjørnet.

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

eva.

» VIP

Norway

Skrevet - 01/05/2006 :  11:13:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideeva.  Svar med kopi av melding
Har 2 varmblodser for tiden. Hoppa er veldig renslig, vallaken ser det ikke ut hos. Høy og alt er bare herja med. Han er bare 4,kan hende det er barnestreker at han roter så ille (håper det) Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 01/05/2006 :  14:26:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har alltid vært heldig med hestene jeg har hatt, tror faktisk alle har vært særdeles renslige. Særlig Ronja. Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  18:28:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jepp!

Bæsjen bak, tissematten i midten. Noen ganger søler han maten sin utover hele, men stort sett veldig renslig! Og det er deilig når man møkker:)

Shettisen jeg hadde da jeg var liten, var også helt ekstrem, han delte boksen sin på midten, i to like store deler, sov på den ene, og bæsjet/tisset på den andre
Gå til toppen av siden

-Birgitte-

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  20:26:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Birgitte-  Svar med kopi av melding
Hesten min, Shinga, har fått en sånn flott vane at hun gjør fra seg på et sted både ute og inne
Vern om den du er glad i, nemlig din hest:)

Shinga for alltid!<3
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.