hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er hesten din renslig i boksen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Er hesten din renslig i boksen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Løkki

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  00:35:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Løkki bæsjar langs to av veggane..sann ca i to haugar. Men ho må sjølvsagt trykke rompa heilt opp i veggen slik at både veggen og halen blir skitten. Ho tissar på ein av haugane med bæsj..

Belinda gjer frå seg alt i eine enden av boksa, slik at det er reint og fint å sove i den andre enden. Der ho stod før hadde ho to boksar ho kunne gå fritt i mellom, da brukte ho den eine boksa som bad og den andre som soverom

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  01:50:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
holdt på å le meg i hjel når jeg leste innlegget ditt,ragnild e..hester er hester
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  21:28:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Miss er knallrenslig på beite, der driter hun bare på bestemte steder.

I boksen/på spiltet derimot... Tja, en liten ponnigris tror jeg vi kaller det. Hun tror visst at det er om å gjøre og kline alt mest mulig utover og inn i fòret.. Og etterpå ser hun sååå uskyldig ut.. Tar en evighet å møkke jo.. Slem pånnis..

www.hestene.no Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  23:36:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg lurer noen ganger på om jeg har gris og ikke hest.. Han bæsjer overalt i boksen og tråkker alt ut etterpå. Tisse gjør han heldigvis kun midt i, men det hjelper pent lite når han finner det hysterisk morsomt (det er jeg sikker på) å tråkke alt høyet rundt om i hele boksen. Gjerne oppi bæsj og under tiss, bare sånn for å være snill.
Omtrent slik:

Nei, hesten min er ikke renslig i boksen.

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Den boksen der lignet mistenkelig på hesten min sin boks. Av og til ser det ut som hun har hatt en skikkelig fest i boksen sin. Er utrolig irriterendes og ha alt høyet blandet inn i flisa. Og stalleieren kommenterer ofte at det er så mye svinn og spør om hun ikke kan få mindre til kvelds. Men det hjelper ikke så mye, har hun bestemt seg for å grise er det det samme om det er 1 kilo der eller om det er 10 kilo!

Huh, et lite hjertesukk fra meg... Men hun griser ikke så ofte nå som hun har fri tilgang på for om dagen. Egentlig rart men... :S

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  12:09:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Min hest er veldig renslig, han tisser lengst bak i boksen på ene siden, og bæsjer i midten bak i boksen.
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  19:41:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
for dere som sliter med at hestene bæsjer litt overalt kan det hjelpe og la noe være igjen i boksen så putter dere det i hjørnet. som et hint om at, der skal det være. hvis dere gjør dette en stund vil hesten (hvis dere er heldige) forstå at do er i hjørnet. Jeg hadde en kjempe grisete fjording som faktisk, bæsja på veggen overalt i boksen og bare for å smøre på litt ekstra oppi forkrybba si, og jeg vet ikke hvordan han kom oppi der. men ås begynte jeg med det og da ble han mye mer renslig! :)
sooove ja takk
Redigert av - TahiaPiken den 29/03/2006 19:44:08 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  19:54:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Tia-Smashing: Det er prøvd her, det hjalp ikke.. Har fortsatt en stor liten ponnigris.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 29/03/2006 :  20:50:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dunjar er definitivt ikke renslig... eller han driter sånn ca midt mellom de bakre hjørnene i boksen, men pisser midt i, med det resultat at hver morgen jeg kommer inn å møkker, likner han ikke særlig på en lys og fin fjording nei..for der har han rullet seg i sin egen dritt og piss... rare dyr:) værste er at det ser ut som han nyter det at jeg må stå leeenge å vaske/ stelle han for å få det bort... trur han har lært av hoppa i nabo boksen, for hun er akkurat likeens... hehe
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  20:52:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Renslig hest?

Ja, driter i en haug i enden av boksen, og tisser alltid på samme sted.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

HannaogHelge

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  23:39:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHannaogHelge  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHannaogHelge  Svar med kopi av melding
Nei.. Har IKKE renslige hester...
Irjas store hobby er å spre det hele rundt og tråkke all dritten i småbiter.. Lage masse jobb for mor! Sikker på at hun står og ler av meg...
Freyja er grei nok.. Men sprer det gjerne hun også...
Irja er til tider ekstrem med å tråkke høyet utover hele boksen.. Det er særlig ille om høsten når jeg tar inn fra beitet, da stresser hun gjerne litt på boks de første dagene.. Jeg gjør kort prosess da, fôrer med høynett i 4-5 dager, og da er det greit igjen, da kan hun få høy på gulvet, som vanlig, uten å grise med et..
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  09:07:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Holter har alltid vært renslig, men når hun synes maten kommer litt for tregt, står hun og graver, og typisk i det hjørnet hun driter; så vips - bæsj overalt!
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  09:49:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Stjerneskudd har to bæsje-hjørner og en tisseplass, så ja han er renslig på boksen
Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  09:07:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
Linndi skal absolutt bæsje OVER ALT!! Tisser som regel på en fast plass, og har to steder der ho bæsjer mest, men så er der "fullt" (trur ho) og da MÅ ho bæsje alle andre plassar. Har prøvd å legge litt bak i et hjørne, men d hjalp ikkje... Så Linndi er ikkje reinslig på boksen... :(

Gå til toppen av siden

KineChristin

» VIP

Skrevet - 31/03/2006 :  14:28:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min hest bæsja å tissa i hele boksen sin når jeg fikk henne... å rota rundt i hele boksen å rota skikkelig... :-)

Så fikk jeg tips av ei venninne om å legge igjen en aldri så liten haug med bæsj i ett hjørne...
Dette gjorde jeg i ett par uker.. å VIPS.. nå gjør hun bare fra seg i hjørnene.. (hun roter ennå hvis hun får for mye høy da,,, men det er jo bare min egen feil)

Venninna mi sa at hun hadde gjort det med sin gamle hest... men det tok nesten ett år... Men det funka til slutt :-)

Kjærringråd altså :-)
Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 31/03/2006 :  16:20:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
renslig? njaaa.. alt tisset er på samme plass, men han bæsjer litt rundt omkring..
Men hesten min har litt IQ. Hver fredag får nemlig alle i stallen 1 spønesekk inkludert i stalleia,og den har vi i boksen. men med èn gang han syns det er litt skittent, river han opp hele spønesekken og bruker opp alt det rene som skal holde ut uka! x(

- Kathrine & ECL-Ranissimo<3 Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.