hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er hesten din renslig i boksen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Er hesten din renslig i boksen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Stall..Bjørnebu

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  20:19:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall..Bjørnebu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall..Bjørnebu  Svar med kopi av melding
Jeg har to hester som er helt forskjellig når det gjelder renslighet på boks. Begge er hopper. Den ene tisser og bæsjer på et sted.
Den andre gjør i utgangspunktet det også, men så rører hun det sammen i all flisa, så når jeg møkker hos henne bruker jeg opp til en halv time. (noen ganger til å med litt lenger) Må sile all flis som regel. Det spiller ingen rolle om hun har lite eller mye flis. Hva med hestene deres?

Heidi

Wulfi

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  20:44:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Snurfen griser noe helt sykt. Jeg er selvsagt overbevist om at han gjør det med vilje.
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

€Klippa€

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  20:44:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
klippa er forsovet reinslig i boksen..hun gjør fra seg i den eine halvdelen og sover på den andre siden..(må vel nevne at boksen er ganske stor) det funker egentlig ganske greit,utenom at det gåt med ein del spøne når eg rensker... Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  20:45:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
valakken min er kjempe-renslig av seg,så flisa er alltid hvit..hoppa mi griser litt mer,men ikke så det er noe problem.eneste gangen vallakken har griset var når han sto på skole-stallen,fordi det ikke fantes rutiner der.endte med at han ble kjempestressa,men har fått han bort derfra;)
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  21:06:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Knekten møkker i et hjørne,trykker baken helt bort til veggen og gjør fra seg... Når han skal vanne,stiller han seg opp nesten nøyaktig en halv meter fra møkkhaugen.
På samme sted hver gang
Så tar meg to min å møkke,samt at det går ca tre svarte søppelsekker spon i uken
Renslig hest,med andre ord

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  21:08:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg har det på samme måte som Heidi70; en renslig og en rotete.
Den renslige tisser på midten og bæsjer i et hjørne... den rotete gjør det samme, men når han kjeder seg roter han rundt i alt, sånn at det blir ei skikkelig smørje. Bruker likevel ikke lenger tid på å måke for han, for da må jeg jo kaste alt...og da er det bare å skuffe i vei ;) Bruker toppen en halvtime (vanligvis et kvarter) på begge boksene, så kan ikke klage :)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  21:10:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg lurer noen ganger på om jeg har gris og ikke hest.. Han bæsjer overalt i boksen og tråkker alt ut etterpå. Tisse gjør han heldigvis kun midt i, men det hjelper pent lite når han finner det hysterisk morsomt (det er jeg sikker på) å tråkke alt høyet rundt om i hele boksen. Gjerne oppi bæsj og under tiss, bare sånn for å være snill.
Omtrent slik:

Nei, hesten min er ikke renslig i boksen.

Redigert av - Ragnhild E den 26/03/2006 21:16:37 Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  21:21:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Riddaren driter i kanten langs to av veggene, selvsagt der det er mest flis etter at han har rullet seg (noe han gjør hver gang han kommer inn på boksen). Han vanner midt på. Helt greit egentlig.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  22:21:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kurr gjør alt i en haug.Bygger tårn ute...
Liten er håpløs! Kun enkelt-klatter. Spredd overalt!!
Frøya er grei nok. Samler det i hvertfall rundt kantene.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  22:34:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
kan vel kalle hesten min renslig, bæsjer langs dene ene siden og tisser på midten..
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 26/03/2006 :  22:46:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
En GRIS er det jeg har!!!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  23:11:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel Lopke kan jeg nesten bestemme hvor hun skal gå. Har alltid vært renslig både urin og bæsj havner et sted og sover motsatt. (stor boks) Men jeg hengte opp en Likit stein..denne var da farlig og sånne ting kan man ikke ha hengene over seg når man gjør fra seg. Derfor ble alt gjort i sengen hennes.. flytta likiten og hun var tilbake på samme sted. Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  23:22:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Jeg har begge hestene miine på utegang, men de står da litt inne de og. Den ene hoppa kan stå lenge inne uten å gjøre noe som helst(veldig renslig det ja) eller samle alt på midten.
Den andre gjør fra seg med en gang hun kommer inn og roter det godt rundt om i boksen..

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 26/03/2006 :  23:36:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hoppa mi er veldig renslig.Hun driter og pisser i et hjørne og roter ikke rundt med flisa.Eneste gangen hun kan grise er når hun tipper vannbøtta si,enda den er spikret fast.Men det finnes langt verre hester i stallen som bruker vannbøtta si som doFrustrerende for eierne og ikke minst-hesten drikker ikke om natten. Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  23:55:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Tja. Hun er i utgangspunktet renslig. Møkk på et sted, og tiss på et sted. Men hun bestemmer seg tydeligvis hver eneste kveld for å lage seg madrass av høyet sitt, og drar det rundt HELE boksen, så jeg får en sinnsyk jobb med å ordne det dagen etter. Derfor har jeg nå bestemt meg for å gå til anskaffelse av høyhekk eller hay-bar ;)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  00:02:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Mine er reinslige. Bæsjer på ein plass, men begge må ha grovforet i høykrybbe, eller høynett ellers ligger det rundt i heile boksen etterpå.

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.