hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kjøp av utdanna hest eller lære selv?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 kjøp av utdanna hest eller lære selv?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  15:47:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hver sin smak..

Robothester er tydligvis de hestene som de fleste av oss streber mot å få fatt i. Lydighet er iallfall noe av det viktigste for meg. Godt det er så mye mer enn lydighet som gjør en hest spennende, sprudlende, energisk, gir den personlighet og karakter, gjør at nettopp du og jeg liker hesten som er vår yngligshest.

Å sammenlikne lydighet med mishandling, blir å skrive svart på hvit at man overhode ikke har peil på hest, og mangler en god dose erfaring. Innridning og utdanning av hest dreier seg for de færreste om å banke vettet inn i skallen på dyret man sitter på.

Om en hest har til vane å sette seg ned i stallgangen eller når man rir den på tur, ville jeg undersøkt den. At hester legger seg ned/setter seg ned på denne måten kan tyde på at hesten er syk. Det første som vil slå meg er kanskje noe mageproblemer. Eventuelt er hesten svært dårlig oppdratt.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 27/03/2006 15:49:36 Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  16:32:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
altså det som skjedde var at hesten min sto sammen med en flokk andre barfothester,tipper rundt 20 hester til sammen.dette er en svær gård med en del katter også.så hadde noen av kattene gått inn på beite,så begynte en og en hest å gå forsiktig bort,så til slutt sto det en liten flokk av hester og katter og snuste på hverandre midt i bakken,veldig søtt syn egentlig..

men som sagt er hesten min veldig brautete(derav navnet?) å han likte tydligvis ikke den lille sammenkomsten,å "tok sats" fra øverste del av bakken,men det var visst litt glatt,så hesten min deisa rett innn i flokken så katter og hester fløy"veggi mellom"..så va det en del av hestene inkludert min,som ble sittende å kjøre nedover på rumpa resten av bakken.å ferden endte i en myk snøfond.

trodde bare sånnt sjedde på tegnefilm jeg.jeg lo så jeg gråt.de så ut som hester på rund-akebrett(ufo) der de satt i en haug nedover.sklle gjerne ha tatt de opp på film,for tviler at jeg kommer til å se et sånnt syn igjen. kan nevne at alle hestene er hardføre,så ikke noe fare for bein-brekking eller noe...

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  16:37:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
så da var det et uhell da. Hesten din gled på isen, den akte ikke fordi den synes det var gøy?? Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  16:43:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
slik jeg skjønte det så var den akingen ufrivillig fra hesten sin side, og ikke planglagt moro?
hardføre eller ikke, en slik ulykke kan gå galt, så du burde være glad du ikke opplever slik hver dag.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  16:47:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
kan nevne at alle hestene er hardføre,så ikke noe fare for bein-brekking eller noe...

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Jammen synd ingen sa at den var av en hardfør rase da islandshoppa til noen venner av meg gled på isen i luftegården (barbent) og brakk benet..

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  17:00:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
bare å slippe lopke og sigyn sammen det,så skal du få høre elg

også enig i at hester som krever mye jobbing er best

prøv å lese litt mellom linjene da.
jeg mener at hester kan vær lydige selv om de gjør litt gærne ting.
men for siste gang,det jeg mener md robot hester er hester som har blitt straffet å til slutt hr gitt seg,å du ser at de er triste på hele seg.håper ikke det er dette hestenorge streber etter!!lydighet kan man faktisk få frem på en grei måte uansett hest,i stede for å banke det inn!!

å selv om hesten min gjør litt sprell i blandt betyr det ikke at han ikke er lydig!en lydig og lykkelig hest får man frem ved å trene masse.man får sikkert fram en lydig hest ved å slå den hver gang den ikke forstår oxo,men lykkelig?neppe..dette som er forskellen på robot-hester og vanlige hester ette min mning..

hvor har jeg sammenliknet lydighet og mishandling????????

men det sjer,å det er det jeg mener med robothester.ikke de vanlig hestene som de fleste av oss har.

sette seg ned på stallgangen gjør han når hovslageren kommer,fordi han har blitt mishandla.er hans måte å si i fra lissom.å oppdragelsen på hesten min er det ingenting galt med!!
er dette klart nå????

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  17:06:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
bare å slippe lopke og sigyn sammen det,så skal du få høre elg

også enig i at hester som krever mye jobbing er best

prøv å lese litt mellom linjene da.
jeg mener at hester kan vær lydige selv om de gjør litt gærne ting.
men for siste gang,det jeg mener md robot hester er hester som har blitt straffet å til slutt hr gitt seg,å du ser at de er triste på hele seg.håper ikke det er dette hestenorge streber etter!!lydighet kan man faktisk få frem på en grei måte uansett hest,i stede for å banke det inn!!

å selv om hesten min gjør litt sprell i blandt betyr det ikke at han ikke er lydig!en lydig og lykkelig hest får man frem ved å trene masse.man får sikkert fram en lydig hest ved å slå den hver gang den ikke forstår oxo,men lykkelig?neppe..dette som er forskellen på robot-hester og vanlige hester ette min mning..

hvor har jeg sammenliknet lydighet og mishandling????????

men det sjer,å det er det jeg mener med robothester.ikke de vanlig hestene som de fleste av oss har.

sette seg ned på stallgangen gjør han når hovslageren kommer,fordi han har blitt mishandla.er hans måte å si i fra lissom.å oppdragelsen på hesten min er det ingenting galt med!!
er dette klart nå????

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  17:21:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
er visst ikke helt med jeg...
men du er tydligvis fornøyd med hesten din og at han gjør ting som ikke er normalt, eks sette seg ned på stallgangen eller ake nedover en bakke på gøy.
da syns jeg det er synd å lese at akingen var en ulykke og at han setter seg i stallgangen pga han har blitt mishandlet

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  17:45:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
ville bare fortelle om første gangen det sjedde,tror han ble bitt av basillen dahan har gjort det senere også av fri vilje,så tror han liker det jeg da..
men da var det bare han.

trist å høre om hesten din kurre,ordla meg litt galt.det jeg mente var at dise hestene har vær barfot lenge,å det var ikke bratt.å så ikke ut som noen av hestne var redde.

skjønn hva jeg mener da:nå har jeg prøvd for n`te gang å fortelle hva jeg mener med at hesten min er litt sprø.,med eksempler.å at dette ikke har noe med oppdragelse å gjøre.men er jo ikke akkurat hans feil at han har blitt mishandla,å gidder ikke lage pølse av han fordi han ikke er perfekt i deres øyne.......

*maria er veeldig oppgitt*

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  21:04:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke min hest.Avlshoppe,har nok vært barfot det meste av livet gitt...de er ofte det.(avlshopper altså)

Kjære,er da ingen som har sagt hverken at hesten din ikke er perfekteller at du skal "slå den ihjel",vi bare tok tak i det du sa,dro litt i det,plukket det fra hverandre og analyserte det grundig,for deretter å kverulere litt over motsigelser og unøyaktigheter i fremstillilngen.

Det er det vi gjør her det. Ellers blir det lite moro!!

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  21:20:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hva med å kalle det kverulant-marked og ikke hestemarked?
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  21:26:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei!
Helt fint med Hestemarked...eller bare MIXn.

Ullsokken

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  21:56:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Blablabla.

Ro, ro til fiskeskjer...

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  22:28:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ville bare fortelle om første gangen det sjedde,tror han ble bitt av basillen dahan har gjort det senere også av fri vilje,så tror han liker det jeg da..
men da var det bare han.

hvis han gjør det rett som det er så kan du få tatt bilde eller filmet da
jeg vil gjerne se! har enda til gode å se en hest ake.

Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  22:54:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Hehe,ja jeg skulle oxo likt å sett denne hesten i akebakken ass.
Den kan vel ikke gå på ski oxo?

Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.