hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - å tenke før man snakker.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 å tenke før man snakker.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  21:27:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg er så ufordraglig sur mot mine nærmeste om dagene, og da kommer jeg med raserianfall og lager bråk utav småbagateller. Det blokker rett og slett totalt for meg, humøret mitt er nå som en jojo om dagen, enten så er det HELT nede, eller så er det helt oppe.

Noe som fører til jevnlige krangler, og det sliter på psyken i lengden, fordi jeg alltid åpner munnen min en gang for mye.

Noen som har noen gode tips om hvordan jeg kan lære å beherske sinnet mitt bedre? Å telle til ti nytter ikke, da sprekker jeg og kaster heller ting vegg imellom.. Jeg er vel i grunn ikke sint, men lei meg. Har ikke så veldig god grunn, men som sagt, så vil jeg gjerne ha tips om hvordan jeg kan lære meg å teeeenke litt mer før jeg snakker!
De eneste som jeg klarer å beherske meg blant, er hestene. Kanskje fordi de ikke kan svare tilbake med ord ;)

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  21:31:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg blir også ofte sint over ingenting! Veldig slitsomt. Man klarer liksom ikke bare å la det ligge. Går mest ut over foreldrene mine, og alt de gjør er feil. For bare skylle på hormonene

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  22:04:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Men det går litt for langt når man begynner å miste venner og når det tærer på forhold i lengden. :/ rett og slett ikke noe gøy nei..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 22/03/2006 :  22:19:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Du er iallfall klar over at du oppfører deg som en dritt, for å si det sånn, og det er jo en begynnelse. Prøv å sette deg inn i den andres situasjon og tenk på hvordan du hadde følt deg dersom noen hadde behandla deg urettferdig på samme måte.

Om det likevel skulle gå skeis går det alltids an å svelge stoltheten sin i ettertid og si unnskyld (selv om det alltid er lettere sagt enn gjort!)..

Ta deg en prat med vennene dine og fortell dem hvordan du har det, så kanskje de holder ut litt lenger med deg.

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  22:32:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
takk for svar ;).. Ja, jeg har dette med å krype tilbake om be om tilgivelse, det er jeg ikke så dårlig til igrunn! Men da er jo allerede skaden gjort, og det er jo ikke alltid lett for noen å tilgi.

Kanskje ikke så dumt og fortelle dem litt nei, bare redd for at det gjør vondt verre! Jeg er jo ellers utrolig blid og grei mot andre, men de som er skikkelig NÆRE meg, de må gjennomgå! Stakkars folk..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  00:01:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Anniken, jeg. Fortell dem hvordan du har det for tida, iallefall de som er nærmest og som det går mest utover oftest. Bedre føre var osv (selv om det ikke er noen unnskyldning for å oppføre seg som en dritt i lengden, så vet de iallefall at du ikke egentlig gjør det med vilje). Dessuten vet de dermed også at det ikke er verd å terge deg unødvendig, men at det heller kan lønne seg å trå litt varsomt. Tror ikke det gjør vondt verre å fortelle litt om hvordan du har det til de som trennger å vite noe. Vet selv at det kan være utrolig vanskelig og føles "farlig" å snakke om slike ting, men du oppnår iallefall forhåpentligvis forståelse for oppførselen din, og det kan redde vennskap/forhold.

Angående å beherske sinnet...For meg høres det ut som det ikke egentlig er små bagateller som er selve problemet, men noe annet (*leke psykolog*). Dermed er kanskje den beste løsningen å fikse det som egentlig er problemet, istedetfor å kontrollere det sinnet som egentlig bare er en konskevens av noe annet. Blir på en måte som å tro at en kan kle på seg kjeledress og bli kvitt spiseforstyrrelser.

Har slike perioder som du beskriver selv også til tider, og de går som regel over av seg selv, men dersom det ikke gjør det, er det kanskje noe som trenger profesjonell behandling...
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  10:17:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
"Å tenke før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter"

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.