hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesten min er en Klumse!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Hesten min er en Klumse!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 29/08/2003 :  13:09:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Uff assa... hesten min er saa utrolig klumsete! Er saa redd han skader seg skikkelig snart... I dag snublet han skikkelig i paddocken og falt rett ned paa siden! Heldigvis gikk det bra. Han har ogsaa loopt paa noen gjerder(brune planke gjerder!) Han gaar paa tur, og greier selvfoolgelig aa traakke oppi det eneste hullet paa hele traktorveien. typisk assa... Selvfoolgelig styrer jeg han, men noen ganger er d ikke saa mye aa gjoore med det. Han er veldig klumsete. Ooyet hans har ett arr paa seg, saa dyrlegen sier at han bare har 75%syn paa det ene ooyet, men hvor mye paavirker dette hestens koordinasjon? Er litt bekymra for klumsen min;)

xxxx

Skrevet - 29/08/2003 :  14:28:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
hEISAN!

Jeg er ingen veterinær men jeg tror ikke at 25% mindre syn kan utgjøre at hesten feilberegner slik.Har hørt om hester som gjør slik når det er noe galt med sentral-nervesystemet og at de uten grunn kan snuble/falle osv.At den løper rett på et gjerde kan jo være noe annet???...Hester som går og sløver oppfører seg også som du beskriver.Jeg har hatt mange hester også som har fallt ned på siden i luftegården, men det har gjerne vært under løping og krappe svinger eller ved leking så det behøver ikke bety noe det heller. Uansett så hadde jeg bedt veterinæren se på det neste gang han har veien forbi,hvis det er noe kan det jo raskt forverre seg.
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2003 :  22:57:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Dersom hesten har en skade på øvre halvdel av øyet kan den ha en "blind flekk" i forhold til bakken. Det kan gjøre at den rett og slett ikke ser det som er på bakken rett foran seg på den siden der øyet har en skade. Forsøk å finne en måte å ta hensyn til din hests handicap på. Ta vare på den på rideturer og styr den unna ting den kan gå glipp av pga synet. En paddock bør være uten hull og andre farer...

Lykke til!

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2003 :  17:35:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann! det kan jo hende at hesten ikke ser alt, ellers så kan det hende at han går og sløver? Hadde en hest på fôr en gang somm var litt plagsom, hver gang han ble lei av feks, gå på ei volte, begynte han å snubble. Det var jo ganske plagsomt, men det er sån han er. Er hesten din veldig rolig og blir fort lei? Det kan jo hendes at han ikke ser hullet og sånt dah =) Lykke til, håper du finner det ut=)

vennlig hilsen fra -sPikE-
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.