hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Folk som ikke aner hva de prater om
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Folk som ikke aner hva de prater om
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

amadeus+

» VIP

Skrevet - 19/03/2006 :  21:57:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alle har vel møtt på en eller flere av dem; folk som kommer med uttalelser som "Ridning er jo slettes ikke noen sport!" og "Det er jo hesten som gjør all jobben!"

Sånne venner og bekjente har jeg mange av. Så jeg lurer på: Hva sier man for å overbevise sånne folk? Jeg trenger litt hjelp. (!!!!)

(Tidligere Line Kristine)

badminton
» VIP

Skrevet - 19/03/2006 :  21:58:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
det har jeg å,,,
sett de på hesten så de får prøve selv
det er den eneste måten jeg har fått de til å forstå det på

Le godt så lenge du lever, for du lever godt så lenge du ler... Gå til toppen av siden

Skipe

Skrevet - 19/03/2006 :  21:58:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Slenger meg på den. Har så mange trangsynte venner og bekjente som tror det bare er å sette seg opp på hesten, og som ikke gidder å lytte når jeg prøver å forklare at det ikke bare handler om å sette seg opp og ri. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  22:00:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
det har jeg å,,,
sett de på hesten så de får prøve selv
det er den eneste måten jeg har fått de til å forstå det på

Opprinnelig postet av badminton

Jupp, that's it. Sett dem på en hest i en time, og la dem ri skikkelig dressur. Sjekk hva de har å si etterpå

www.hestene.no Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  22:07:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg sa jeg hadde biletter til monty roberts. ( som de selfølgelig ikke viste hvem var)Jeg forklarte at han forstod hester og kunne få hester til å stole på han osv. Da mente de at det bare var juks å at han brukte rolige hester som var trent til å stæile osv.

Også mange som ikke tror man blir sliten av å ri. Det er så feil så feil!

Gå til toppen av siden

amadeus+

» VIP

Skrevet - 19/03/2006 :  22:11:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og så utrolig irriterende Vet liksom aldri hva jeg skal si :S

Alle tror liksom at fotball er så utolig mye mer slitsomt. Trengs vel mye mer trening for å ri en hest enn å sparke en ball vel! Og dette sier jeg, selv om jeg synes at fotball er supergøy..

At noen kan være så trangsynte :(

(Tidligere Line Kristine) Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  22:34:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Tja, det sier jo litt når skitrenerene mine sa at jeg ikke skulle gå på ski de dagene jeg hadde ridd "hardt"... Kunne da etter hvert bli overtrent pga av dobbel dose...
Det at ridning ikke er sport er bare tullball.. Vi hadde 2 timers ridetur på skisamling, da kan jeg love at det var flere enn gutta som måtte bite i seg flere kommentarer ang late ryttere ;) hehe

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  22:39:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
*Grøss*, sånne er det mange av i klassa mi! Eg og eine guten sitt og "diskuterer", høglydt.. Eine gongen var me kunn 4 stk igjen på klasserommet, og naborommet som hadde prøve den timen høyrde heile kranglinga. hehe. (eg vann)
Det er utruleg irriterande. To gongar har eg tatt med meg hesten på ridebana, når klassekameratar har hatt fotball-trening. Og eg har tilbudt dei å ride, men dei har feiga ut. Det er rett og slett pysar som trur dei er tøffe når dei slenger drit om andre..

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  22:57:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til deres info er formel 1 også hard trening, kanskje disse tjukke huene forstår dette bedre? siden det må være "åpenlyst" at å kjøre bil ikke er noen sport.. Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  23:21:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg blir irritert når folk mener at det å ha hest ikke er no jobb. Det er lissom ikke slitsomt.
Kan tenke meg de som mener det hadde vært helt daue etter ei uke i en stall!
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  23:22:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Vel, når jeg trener hesten min ER det faktisk for at jeg skal slippe å jobbe så mye selv, det er hesten som skal bære seg selv, det er den som skal gjøre øvelsene når jeg gir små signaler med sete, blir ikke akkurat sliten etter en dressurøkt med hesten min (hesten MIN vel og merke, andres hester blir jeg dødssliten av å ri, spes de som er vant til å bli båret rundt av rytter). Men kan ikke si jeg blir irritert over de som mener ridning ikke er noen sport, dem om det, kunne ikke brydd meg mindre.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 20/03/2006 :  07:32:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg er døden nær etter en time, men det er mye pga jeg må drive så mye...hadde jeg hatt en hest som gikk av seg selv hadde livet vært mye enklere=) Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 20/03/2006 :  08:10:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Jeg har heldigvis ikke slike venner. Jeg tror ikke jeg hadde giddet å diskutere det engang, jeg hadde bare ledd av dem, og latt dem tro hva f*** de ville. (Og i mitt stille sinn så hadde jeg vel tenkt at de var bra blåst i hue...) Hehe...
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 20/03/2006 :  13:34:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke slike venner jeg, men hadde jeg hatt, ja da hadde jeg jaga dem opp i stallen og satt dem på den mest uvillige hesten. Da skulle de fått smakt! Synd med slike trangsynte folk, åhh, provoserende!

edit: skriveleif

Isabel og Perla for alltid <3
Redigert av - Isabel och Perla den 20/03/2006 13:35:56 Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 20/03/2006 :  16:31:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Henger meg på! Har en slik en i klassa som mener at han kan ri, ja! Erfaren rytter ( *rister på hodet*) åjada. Har innvitert han flere ganger til å prøve hoppa mi, heit for ukjente ryttere, kjempesterk, utspekulerte knep. Han har sagt ja, så nå må vi bare få han oppå
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 20/03/2006 :  16:46:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
ja det er jo lurt og lure folk til og ri hester som krever erfarne ryttere bare fordi de er store i kjeften.... kjempe...

hvis folk tror ridning er så enkelt så la dem tro det da, ta dem i håndbak i stedet.. he he.. små svake hestejenter vet dere!

og at folk som ikke vet noe om hester tror monty roberts holder på med trente hester, ja det kan jeg også tenke det!! ikke nødvendigvis om han.. men om enkelte ting.. jeg er skeptisk av meg..

mvh Mia..... Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.