hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvor"syk"må du være for å ikke ri\trene hesten din
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 hvor"syk"må du være for å ikke ri\trene hesten din
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

HurricaneGirl

Skrevet - 01/04/2006 :  11:51:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg går i stallen uansett jeg:)
om jeg er så syk at jeg tror jeg dør (ikke bokstavelig talt da:P) så bruker jeg å ringe etter stalljentene mine og spørre om noen av de vil møkke, lage til mat, nytt vann, kose med ham og kanskje trene Tassen litt:)
Men det skal MYEEEEE til for at jeg ikke skal gå i stallen ja! Influensa eller ikke;)

Knegg fra Lizzie og Tassen<3
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 01/04/2006 :  12:42:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Jeg jobber jo på en stall hver dag og jeg skal være VELDIG syk for ikke å gå på jobb. Har hatt omgangssyke nå forrige uke, da var det to dager jeg ikke var på stallen i det hele tatt. Men så har jeg en megasnill hestepasser som ordnet med Mille. Nå blir jo hestene våre fôret til samme tid hver dag, for vi jobber jo der, så det er ingen fare. Men siden Mille er vant med å være ute to ganger om dagen blir noen nødt til å ta henne, og da har jeg Selina!! Ellers rir jeg uansett!! Har pollenallergi, VIRKELIG allergi. Må ta piller og sånn 80%av året fordi jeg er tung i hode, tett i nesen, pustevansker, MEN!!! JEG RIR!!! hehe... INGEN eller INGENTING får meg ned av den hesteryggen!!

Så folkens!! Ut å ri!!
Lykke til videre!

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

normanlic
» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  01:38:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg blir ikke syk Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  12:09:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Jeg må ikke nødvendigvis være syk for å ikke gå i stallen, det kan rett og slett bare være at "i dag gidder jeg ikke, for det andre ting jeg må få gjort."
Hesten dør ikke av den grunn, hun får komme ut og sånn uansett.

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  13:37:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Jeg er nesten alltid å se i stallen uansett, men om jeg ikke rir så er det fordi at jivi har ofte problemer med beina osv. Sist gang jeg ikke kunne gå i stallen, var ikke av sykdom, men husarrest fire dager. Det var det jævligste jeg nooensinne har vært med på! Være frisk, men være inne hele dagen, og det var nudelig vær ute. BLÆH.
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  14:19:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Helt enig med deg! Og spesielt når det gjelder ungdom fra min alder og oppover, de har faktisk en hest og man må ta ansvar for det. Og hvis de er fyllesjuke burde de ihvertfall fått ordnet det sånn at noen andre foret, slapp ut, møkka osv den dagen. Man har jo tross alt hest uansett hvilken situasjon man er i...

Jeg er så heldig(?) at jeg ikke trenger å komme tidlig hver morgen for å fore, slippe ut osv. hesten min. De står på utegang og de som bor der forer. Men er der stortsett hver dag og rir, pusser ogsånn. Hvis jeg er s y k rir moren min (hun driver med hest), ellers så få hun fri, det er veldig sjelden at jeg blir ordentlig syk da.
Men det irriterer meg at noen setter sine behov foran hestens! Grr... Men om man virkelig er syk har jo de fleste en god venn som sikkert hjelper til...?

Haoli <3 Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  18:39:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
En gang i vinter dro jeg på sprangtrening med bronkitt, ikke å anbefale :P Holt omtrent å dette av hesten..hihi..trukke det var så smart...Tror ikke trenern syns det var så god ide heller...Hørte jo ikke en shit, hosta hele tida osv.hehe...men "måtte" bare :)

mamma er ikke fan av at jeg driver å rir når jeg er hjemme fra skolen, men jeg er ALLTID istallen, pappa møkker og jeg koser og duller med ponnin...

Er også en av de med kraftige smerter imagen noen ganger i mnd, da får hun fri. Det er nesten værre enn å være forkjøla...

camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  19:10:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Jeg skal være ganske dårlig for ikke å ri..!
En gang for et par år siden dro jeg til stallen med 40 i feber, ikke helt i form dagen etter for å si det sånn.. Deiste også skikkelig av en gang *hesten tryna og jeg landa på hodet *har jeg fått hørt i ettertid.. :P*, men måtte jo oppå igjen, måtte jo skritte av hesten, selv om jeg måtte ta meg skikkelig sammen for ikke å bare 'trille' av.. hjernerystelse? Ja, det vil jeg si.. :P
Husker også etter at jeg fjærnet mandlene.. Skulle være iro i minimum 12 dager *såklart ble operasjonen lagt til vinterferien da jeg skulle ri HVER dag.. :/* Men hvem var det som var oppe i stallen allerede etter 4 dager da? (A) Blei ikke noe ridning da, men for å løp med Pilo i leietau etter o.l... Ble sengeliggende i ganske mange dager etter det, var nok ikke så lurt.. :/ Hehe..

R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  19:22:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Sjeldent jeg blir syk, og det skal ganske mye til før jeg dropper stallen. Kan hende jeg dropper å ri hvis jeg har halsbetennelse, feber o.l, men så lenge jeg klarer og holde meg oppreist drar jeg i alle fall i stallen, og steller med hesten.
Får av og til den gode ideen om å løshoppe hvis jeg ikke føler meg i form til å ri, men det er jo minst like slit det, å springe etter hesten og "jage" den i retning av hinderne, bruke stemmen høyt osv... Rir vel mest tur hvis jeg ikke er helt i form, det verste er å jobbe hardt med dressur når man føler seg "guggen":/
Om det skulle hende at jeg ikke kommer meg i stallen, lar jeg selvfølgelig andre ta hesten, ikke bare la henne stå der. Hun går jo ute hele dagen, og overlever derfor greit uten ridning et par dager. Har heldigvis enn mor som er nok hestevant til å ta hesten min.
Ellers hater jeg å overlate hesten til andre, er litt av en kontrollfrik og alt må gjøres perfekt Derfor lar jeg heller ingen andre ri henne, og jeg bekymrer meg voldsomt om jeg ikke kan gå i stallen... hehe... Tenker nok dessverre litt sånn "alle gjør feil"
Er veldig ansvarsbevisst når det gjelder hesten og kunne aldri drømt om å ikke la hesten få det den trenger bare fordi jeg har litt "vondt i hodet" eller ikke vil ut i regnværet:/ Syns en kun skal overlate ansvaret til andre om det virkelig er nødvendig.
Hadde jeg hatt steller/forrytter hadde nok terskelen for å vært hjemme og latt vedkommende ri/ta hesten de dagene du ikke føler deg helt i form, vært lavere... Ikke det at det er negativt, hesten blir gjerne behandlet like bra av steller/forrytter, men det var litt OT.

Så i likhet med mange her, skal jeg være ganske syk for å ikke gå i stallen og trene hesten min

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  20:25:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg hadde feber i går, så da red jeg ikke. Jeg føler ikke at det er noen vits i å ri når jeg er syk, for da klarer jeg aldri å yte mitt beste, dermed går det utover hesten. Er jeg sint og lei en dag, spør jeg også heller om treneren min kan ri, slik at jeg ikke rir bare for å ri. Da går det aldri veldig bra.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Emblan-min

Skrevet - 16/07/2006 :  20:56:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har på de værste tder krykket meg frem til stallen. Dette tokk meg litt over en time å jeg var gjennomsvett når jeg kom frem :p Dette var fordi jeg lenga så etter stallen å hestene, at da ble det bare slik når ingen kunne kjøre meg. Jeg er ikke i stallen hvis jeg er ordentlig syk, altså hjemme fra skolen. Men hender jeg klarer å snike meg bort til beitet en tur å hilse på emb! Men nå er jeg jo i den sitvasjonen at hun står på utegang og klarer seg fint uten meg en dag eller opp til en uke også, siden det er folk der. Men dette har vel aldri hendt heller :p Har altid kommet meg bort, siden jeg er så vanvittig glad og forelska i den lille nydelige ponni`n min! :) Hehe... Blir bare mer og mer utover nå, ettersom vi har blitt mer og mer kjent og knytta :) Da kjenner man at man ikke kan sitte hjemme bare fordi man er sjuk :p Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  22:39:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å ri når man er syk kommer alt an på hvordan man føler seg. Er man tung i kroppen, og tett i nese og hodet, så klarer man jo ikke å konsentre seg skikkelig. Om jeg er virkelig forkjølt, så er jeg litt hissig dersom jeg møter problemer. Da er det greiere for både meg og hesten om jeg longerer eller gir henne fri heller.

Heldigvis er jeg sjeldent syk da =)

Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  01:24:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Jeg er heldigvis sjelden syk :) Hesten min går ikke noen form for konkurranser, og brukes kun til turridning/kjøring. Om han får fri en dag eller to gjør ingenting. Går på utegang, og rører seg masse hele døgnet. Jeg rir ikke om jeg har feber ol. Må jo tenke litt på seg selv også. Men jeg rir selv om jeg er fyllesyk, hehe ;)
Beate & Alger Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  12:46:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
hm, det "dummeste" jeg har gjort var vel å ri mens jeg hadde lungebetennelse. Sta..... gjør ikke det igjen.
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 17/07/2006 :  13:19:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er nok den som går til stallen uansett:)
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.