hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvor"syk"må du være for å ikke ri\trene hesten din
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 hvor"syk"må du være for å ikke ri\trene hesten din
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  21:17:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg skal nok også være rimlig syk for å ikke gå i stallen å stelle hestene. Det vil si; det skjer ALDRI at jeg ikke er i stallen grunnet sykdom. Er jeg i dårlig form en dag, så dropper jeg rideturen, men hesten skal inn for å børstes og sjekkes uansett. Får helt noia hvis jeg ikke får vært i stallen en dag, hehe..

Er livredd for at jeg skal overse noe med hesten min, hadde fått sinnsykt dårlig samvittighet hvis hesten min hadde vært utrolig dårlig en dag, og det var min feil, fordi jeg hadde oversett et eller annet symptom på at noe var på ferde.. Nei, sykdom ingen hindring! Okei, hadde jeg liggi halvt besavimt, 41 i feber, og nesten i koma, så ville jeg nok holdt meg inne, men det håper jeg at aldri skjer

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  21:36:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Hesten min går ute hele dagen så verdenen går ikke under om han ikke blir trenet en dag eller to.

Hvor syk må jeg være for ikke å trene han? Det er nok at jeg føler at jeg ikke kommer til å klare å være rettferdig, rolig og forståelsesfull. Da blir det ingen trening eventuelt blir det en redusert eller alternativ trening, men stell og fòring blir det alltid.
Om jeg er syk, men vil trene så trener vi.

Kopi av melding:
oxo mange på på min alder(går på vidregående)som de stakkers hestene til ikke kommer ut eller får frokost før kl 2 på dagen fordi eiern\hestepasseren er fyllesjuk!

Skal man på fylla og man er rimelig sikker på at man blir fyllesyk dagen etterpå så er det ikke værre enn at man på forhånd allierer seg med noen så de slipper ut hesten?

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  22:35:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
mange flotte innlegg.mente bare mensen som eksempel,mange som bruker det som unnskylding.det synes jeg er latterlig,når oss som faktisk har skikkelig smerter,ikke har kjangs til å bevege oss omtrent.
til dere som har forskjellige langtidsykdommer,hjelper det på å drive på med hest?
håper noen skjønte spørsmålet mitt...

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  23:07:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg har hestene mine her hjemme, stall og sommerbeite rett utenfor døren. Om jeg er dårlig og som flere skriver her; og vet jeg ikke kan være rettferdig overfor hesten lar jeg heller hesten få fri eller longerer evnt.
Jeg har latt hestene mine få fri i en lang periode nå i vinter, men tror ikke de har hatt det så veldig fælt av den grunn. De har fått alt det de har trengt av både mat, stell og omtanke.
Men nå har jeg endelig tatt mot til meg og funnet meg en steller og trener til araberen min, så nå får både jeg hjelp og hesten trening :o) (Og forhåpentligvis blir de og se i distanseløypene utover sommeren *håpe, håpe*)

Jeg har en langtidssykdom og syntes det er litt vanskeligt og svare deg på om det hjelper og drive med hest... I mitt tilfelle er det bra og holde på med hest, og ri, om sommeren eller når jeg har gode perioder. Men når vinteren setter inn for fullt og kulden kommer, er det ikke kjekt nei.. Har mang en gang revudert hele hesteholdet i vinter, har vært redd for ikke og kunne gi hestene mine det de har trengt av kjærlighet og omtanke.
Men takket være en fantastisk mann har det gått fint :o)

Så får jeg bare vente og se. Blir sykdommene værre må jeg vurdere på nytt, men foreløpig er jeg overlykkelig for at jeg får holde på med slike fantastiske dyr :o) Og at jeg er så heldig og får så mye hjelp fra mannen min og stelleren, uten dem hadde det ikke vært lett.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 20/03/2006 :  08:39:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Jeg rir ikke hvis jeg ikke orker å ri. Det er ikke ofte, men det hender.

Har stallplass på samme stall som søsteren min, så om en av oss er syk, tar vi hesten for hverandre. Ellers så hjelper sambo til :)

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/03/2006 :  11:39:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke egen hest, men har jo oppgjennom årene hatt med en del av dem å gjøre. Jeg rir ikke dersom det ikke føles ansvarlig mot min egen kropp; jeg har veldig dårlig immunforsvar og lett for å dra på meg mer alvorlige greier når jeg først er i gang. Jeg holder meg inne dersom jeg har influensa o.l. Dersom det "bare" er en forkjølelse så drar jeg i stallen.

Ser heller ikke poenget med å ri med magesmerter (=mensen) selv om det ikke er av typen hvor man vil legge seg ned å grine. Å ri anspent er ikke noe jeg støtter. :-)
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 20/03/2006 :  13:32:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg rei med gips&brekt tå.. Ikke så veldig smart,men.

Opprinnelig postet av karen&irpill

Måtte smile litt nå, jeg

Mamma sier alltid når jeg er syk, at jeg ikke får gå i stallen, og da kommer jeg alltid med "men jeg føler meg såå mye bedre nå" også er jeg helt pumpa når jeg kommer hjem! Er for syk for skolen, men aldri for stallen

Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 20/03/2006 :  14:18:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Skal være ganske dårlig før jeg ikke drar i stallen ja! Jeg er en av dem som tror at ingen kan ta vare på hesten min.... Vet jo at de egentlig kan det da, men liker å gjøre ting selv

Men noen ganger må man lytte til sin egen kropp, og det beste er å holde seg hjemme noen ganger. Jeg har ingen problemer med å gi hesten min fri en dag. Det setter han bare pris på. Han får uansett en fridag fast i uka.

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 20/03/2006 :  16:08:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er også slik som tror ingen kan stelle min hest like godt som meg,og innrømmer det er slitsomt å tenke slik.Tenk hvor godt det er med hestefritt i blant og uten bekymringer for om stellet er bra nok?Tenkte å være hestefri i påsken*kremt* og nyte graviditet og bare de 2,5 månedene som er igjen.

Jeg er i stallen og steller dyret mitt hver dag uansett vær og form,men er jeg dårlig eller syk har jeg med meg min samboer som er en enorm støtte for meg.I blant tar han kveldstellet alene og da vet jeg hun får like god pleie som jeg kan leve med.Ellers lytter jeg til kroppen min,og hesten har gradvis fått redusert treningsmengde og formengde så hun tåler godt å stå uten å bli trent.

Men vet om noen som er syk eller har kjæresten på besøk,og da driter de helt i hesten sin.Ikke før man spør på melding om det stakkars dyret ska bli ute natten når de andre taes inn at man får forspørsel om vi gidder og ta h*n!Kjmpestas og møkke boks kl 23 en lørdagskveld f.eks,noe som skulle være en snartur og ta inn hesten og alt var klart til din egen hest.Har skjedd noen ganger for å si det slik..
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  19:09:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
Rir ikke viss jeg er syk jeg. Syns ikke det er så mye vits å gjøre det, for når du ikke er i form, går d somregel ganske dårlig. Hvertfall for meg. Da kan hesten bare bli longert ellers rir hestepasseren min han på tur.
Er det sprangtrening/bakketrening, rir jeg hvis jeg orker. Altså, har jeg litt vondt i halsen så skader ikke det, men rir ikke med influensa eller noe liksom.
Uansett har foreldrene mine en "regel" som sier att hvis jeg ikke er på skolen, da skal jeg ikke i stallen heller( så lenge jeg finner noen til å ta han ). Da tar hestepasseren min han.

Syns det er helt greit å ikke ri når du er syk jeg, men hesten skal ut av boksen ogmøkkes hos UANSETT hvor syk du er. Har sett hester som står inne hele dagen pga eieren er syk og ikke fikk tid til å finne noen. Det er det dummeste jeg ser, det skal ikke gå ut over hesten att du er syk.
Men ellers er det ikke krise om en hest ikke blir ridd en dag, så lenge den kommer seg ut litt:)

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  14:21:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Jeg får ikke låv av mamme å dra til stallen når jeg er syk jeg

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  15:30:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg må være helt bedøvet og nærmest i koma for at jeg ikke skal omgås hestene. Rett etter den siste kneoperasjonen min skulle jeg ligges stille i en uke. Klarte Mari det? Nope. Jeg snek meg ut, med gipset kne, krykker og masse smertestillende innabords. Men jeg var ihvertfall sammen med dem

Når det gjelder trening/ridning , så er jeg hindret enda. Kan tømmekjøre, kjøre, longere osv., men ikke ri.

Når det gjelder sykdom så må det nok endel til for at jeg ikke ordner hesten selv, men om jeg er skikkelig syk så får den en dag ute på beitet isteden. Jeg har ikke egen hest, men fòrhest.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  09:43:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det jeg mente er de som brukr dette som unnskyldning,ikke de som har det vondt!
tror heller ikke hestene våre vil at vi skal ri dem når vi er syke,for de fleste av oss har vel litt mindre krefter da og blir lettere irritert.lar hesten min få fri når jeg er syk,med god samvittighet

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Martine:o)

Skrevet - 29/03/2006 :  16:27:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjente før nå jeg var på en større stall de som ikke gadd å komme fordi de evt hadde bedre ting å gjøre eller hadde bittelitt vondt i hodet. Selv er jeg i stallen uansett. Hesten min bli faktisk litt sur hvis jeg er lenge borte;) Ellers så får jeg ikke dårlig samvittighet av å gi hesten en fridag hvis det blir møkket og stellt for den :) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  17:26:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
det jeg mente er de som brukr dette som unnskyldning,ikke de som har det vondt!
tror heller ikke hestene våre vil at vi skal ri dem når vi er syke,for de fleste av oss har vel litt mindre krefter da og blir lettere irritert.lar hesten min få fri når jeg er syk,med god samvittighet

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

usj ja, har vært borti noen av de som alltid er "syke" og bruker det som unnskyldning.. Hvorfor har de hest?

www.hestene.no Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.86 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.