hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvilken rett har vi til å avlive friske dyr?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 hvilken rett har vi til å avlive friske dyr?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 20/03/2006 :  21:54:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte meg hest på den muntlige betingelsen at jeg aldri skulle selge den videre og det står jeg ved! Det er en STOR kaldblods og de hadde fått masse henvendelser fra unge jenter som var mer interessert i at han var 170 cm enn hvilken type hest det var. Kriteriet de hadde for å selge han var et VARIG hjem, og dermed ble jo jeg sikker på at jeg kjøpte hesten min fra snille mennesker....
Jeg har hatt mange og forskjellige dyr opp gjennom min tid, jeg har aldri solgt noen, gitt de vekk eller satt de ut. Da jeg var student på høyskolen regelrett sultet jeg en periode for å fore hunden min (malamute/rottweiler) på Eukanuba som er et bra men idiotiskt dyrt for (-: Skrapte mugg av brødet, hadde det i stekovnen for å prøve å myke det opp osv. Et dyr er en venn for livet, du skal vite hve du gir deg ut på.
Det er så mange hester som fyker rundt som kasteballer, følger man litt med annonser er det ofte ikke mer enn 6mnd før de er lagt ut på nytt. Hva slags liv er det?
Problemhester ønskes.... av jenter på 14/15 år..... blir lei meg på hestens vegne.
Hester som selges for at rytteren skal utvikle seg? Jeg er så glad i gutten min, hadde ikke klart å selge han fordi han ikke gikk godt nok på banen, men det er meg.
Uansett hvor glad jeg er i mine dyr hadde jeg heller avlivet dem enn å risikere at de skal leve som "nomader"

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 21/03/2006 :  08:31:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg synes fort at slike diskusjoner blir litt "follyfoot" (for oss som husker det...) .

Ehm... litt nysgjerrig jeg. Hva er "follyfoot"?

Opprinnelig postet av LisaFi

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  10:52:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Jeg synes fort at slike diskusjoner blir litt "follyfoot" (for oss som husker det...) .

Opprinnelig postet av tebj0

Sannsyligvis det samme som jeg kaller "Penny-faktor"
Med andre ord,så blir det for lett å male alt rosen-rødt...så glemmer man at det er mer bak enn det som man kan se med det blotte øye...
Ikke alt kan fikses på,ikke alle hester kan reddes...
Og man trenger som oftes endel erfaring for å kunne gå inn og hjelpe et dyr med store problemer,det er ikke nok at man "eeelsker hest,for hest er best...ingen protest!"

Forstod du hva jeg ville frem til?

Takker for meg. Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  10:56:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Sant nok, men i tilfeller hvor friske føll slaktes, som har hele livet foran seg.. (eieren angret seg jo ihjel selv etterpå..).. Synd at noen tar så raske avgjørelser innimellom, er sikker på at det føllet kunne ha fått et godt hjem og langt liv hvis ikke.
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 21/03/2006 :  11:37:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av tebj0

Sannsyligvis det samme som jeg kaller "Penny-faktor"
Med andre ord,så blir det for lett å male alt rosen-rødt...så glemmer man at det er mer bak enn det som man kan se med det blotte øye...
Ikke alt kan fikses på,ikke alle hester kan reddes...
Og man trenger som oftes endel erfaring for å kunne gå inn og hjelpe et dyr med store problemer,det er ikke nok at man "eeelsker hest,for hest er best...ingen protest!"

Forstod du hva jeg ville frem til?

Opprinnelig postet av Lene.

Nå forstår jeg Så sant så sant!
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  16:10:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Follyfoot er en serie bøker (og en tv-serie) fra 70 og starten av 80-tallet fra England om et "pensjonisthjem" for gamle,syke,skadede hester av alle varianter,der de kunne leve ut sine dager i relativ fred og fordragelighet.

Husker ikke lenger hvem som skrev dem,men det var nydelige bøker og en herlig serie som ga stort sett alle som så og leste den lyst til å starte sitt eget...

Om de fremdeles er å få tak i vet jeg ikke,men de er fra den gang da man ikke hadde noen "pennyklubb" eller lignende å få hestebøker fra.

Jeg elsket dem høyt og leste dem i stumper og stykker.Tror jeg slet ut samtlige av biblioteket i Larvik sine eksemplarer....

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.