hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - den mørke siden av hesteløp....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 den mørke siden av hesteløp....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  20:30:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
ps:dette er en sterk video... http://video.google.com/videoplay?docid=9058555370413142271&q=horse

synes dette burde være en forbudt gren.

noen formeninger her om emnet?

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  23:14:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding

det er mye som ikke skulle vært lov... dette er ikke noe av det værste.. tror de som driver innen sporten kan fortelle mye om at det ikke er så ille som det ser ut.. men det finns så klart unntak..

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  23:36:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Begynner nesten og grine når jeg ser slikt... Hvordan kan folk greie og se på slike løp? Og langt mindre stille hesten sin i slike løp? Det er noe jeg aldri kommer til og forstå...
Jeg har alltid tatt avstand fra slike løp, og kommer til og fortsette med det. Stakkars hestene som blir skadet... Hjertet mitt gråter for dem..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  23:47:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Den ene hesten jeg hadde på for hadde gått slike hekkeløp
Han har brukket både neseryggen og kjeven så den er skjev.. også er han lungebløder..
Hekkene er på 2 meter og det er en enorm vei ned fra toppen av hekken som belaster beina helt sjukt.. en hel haug bli jo tråkket i hjel også..
Vil vel sammelikne dette med revejakt.. umulig å slippe unna skader/ død.
Selvom forhesten jeg hadde hoppet 140-150 cm og gikk alt i dressur.. så har han nok store belastningskader.

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  23:49:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ærlig talt. Skulle ønske at hver ENESTE rytter hadde strøket med i disse fallene. Hadde det vært flere knekte nakker og ryttere som ble trampet til døde så hadde sporten fort blitt ulovlig. (for rytternes skyld)

Har INGEN medlidenhet med disse rytterne what so ever!!
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  00:11:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ærlig talt. Skulle ønske at hver ENESTE rytter hadde strøket med i disse fallene. Hadde det vært flere knekte nakker og ryttere som ble trampet til døde så hadde sporten fort blitt ulovlig. (for rytternes skyld)

Opprinnelig postet av Lopke

Helt enig!!

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  16:43:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
sant det finnes verre ting.ja..leste akkurat om at før i tiden jagde de hestene utenfor så de ble såpass bevegelses lammet at de kunne spise dem
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  16:54:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
øhh, er vel en ting å jage hester utfor stup for å pise de, for å få mat, en å ha like løp som dette pga penger og moro!

Gå til toppen av siden

Aquila&Ingvild

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  17:31:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAquila&Ingvild  Svar med kopi av melding
Forbudt ja, burde vel kanskje være det. Eller, om man vil beholde det, kutte ned på premiepengene så det ikke kun blir for pengenes skyld. (for de som er med pga nettopp det..)

Kom over denne videoen. Liker ikke den noe særlig.. Her kan man snakke om overdreven piskbruk.
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  18:11:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg greide ikke se den siste videoen ferdig... Fytti grisen, stakkars hester
Hvorfor kan ikke rytterne heller samarbeide med hestene istedenfor og herje som en annen idiotisk ***** tulling oppå der?? De stakkars hestene strevde jo som galne for og holde balansen riktig i galoppen og komme seg fremover. Kan ikke være heelt enkelt med slike idioter på ryggen!!

Lopke

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  19:46:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
For ikke å nevne at flere av de hestene som vandt løpet hadde rytteren IKKe brukt pisk. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  20:01:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
For ikke å nevne at flere av de hestene som vandt løpet hadde rytteren IKKe brukt pisk.

Ja, tanken slo meg også da jeg så det lille jeg greide se på videoen.. Kanskje noe de andre rytterne burde tenke over?? (eller hesteeierne som velger jockey)?

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  20:33:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Helt enig!!

Opprinnelig postet av Bente71

Me too!

Klarte ikke å se ferdig de videoene, ikke bra, ikke bra!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  21:23:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
synes det så ut som alle hestene ble piska en eller annen gang jeg..synes det skulle vært forbudt å ri med pisk i trav og andre løp for å straffe hesten for å løpe fortere.ødelegger så mange hester altså.har aldri slått hestene mine med pisk,å det kommer jeg aldri til å gjøre heller..driv med hestene deres hver dag,så slipper dere å oppdra dem hver gang dere er i stallen..

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  21:26:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
synes også at hesten skal løpe av ren glede og ikke for at vi tvinger dem..det er de som blir det beste uanset sport ridegren,dyr som menneske..
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 18/03/2006 :  21:53:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
synes det så ut som alle hestene ble piska en eller annen gang jeg..synes det skulle vært forbudt å ri med pisk i trav og andre løp for å straffe hesten for å løpe fortere.ødelegger så mange hester altså.har aldri slått hestene mine med pisk,å det kommer jeg aldri til å gjøre heller..driv med hestene deres hver dag,så slipper dere å oppdra dem hver gang dere er i stallen..

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

I Norge er det forbudt å ha pisk i løp. Heldigvis. Skulle gjerne vært internasjonalt for min del..

Renate
Gå til toppen av siden
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.