hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp,hva skjedde egentlig?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Hjelp,hva skjedde egentlig?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Kurre

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  11:16:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har kjørt ei hoppe med samme problemet,men der ble det panikk når hun enten sto "trangt" eller hadde annen hest på hengeren.
Løsningen her var å ta ut innmaten i hengeren,så kun bommen fremme var igjen.
Det holdt ikke med å sette veggen til siden,det måtte ut.

Hun spaserte rett på,begynte å mumse høynett ,blid og fornøyd helt til det begynte å rulle.
Da fikk hun fullstendig panikk,lå sidelengs inni hengeren og galopperte. I flg eieren så sa eieren før henne at det ikke hadde vært noe problem før etter de hadde hatt en liten "uheldig episode" med en annen hest som hadde lagt seg på hengeren sammen med denne.

Hesten var 15 år gammel,og dette var fortsatt slik da jeg snakket m eieren 3 år senere...
men prøv å tømme hengeren. Verdt et forsøk om ikke du har gjort det alt...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  11:47:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
nå hadde jeg akkurat skrevet et ganske langt innlegg... så kom jeg borti "nullstill" knappen... *Argh*

men...

hva med at dere kjører en liten tur, prøvetur, mens du står bak i hengeren med hesten (pass på så du ikke står i fare for å bli truffet av hover på avveie eller liknende...) da kan det være at du merker noe som dere ikke legger merke til når dere står iro...
jeg får sikkert endel pepper når jeg sier du kan stå inne i hengeren sammen med hesten, noen vil nok si at det er ansvarsløst...men da har du muligheten til å merke ting du ikke merker når du sitter i bilen eller om dere står iro...

har dere sjekket dekkene? kanskje det kan være at det er mindre luft i det ene dekket, og hesten føler seg i ubalanse av den grunn?

reagerer hesten uansett hastighet? kan jo være at det kommer lyder som følge av luftmotstanden når man kjører i en viss hastighet... f.eks, en løs list som ved en viss luftmotstand begynner å lage en flaprende lyd..?

kaster bare ut av meg noen ideer jeg....

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  12:57:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Det med å ta ut skilleveggen er nok noe vi prøver neste gang ja.

Og jeg har vært på kjøretur baki henger,da uten hesten og alt virket normalt.
Og det har ikke no med farta å gjøre,for nå sist fikk vi jo kun kjørt 5m,så hun begynte rett etter hengeren bare ble i bevegelse.
Og etterpå kjørte vi bare et par meter mens jeg stod på draget å så inn vinduet,alt virket normalt helt til hengeren ble i litt bevegelse...Da bare la hun seg over sånn med en gang...

Gå til toppen av siden

Birk Mollyn

» VIP

Skrevet - 06/04/2006 :  21:02:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Har opplevd det samme med min hest også etter et løp,enda han har rest veldig mye og stått helt rolig.
Og neste gang han skulle gå løp skjedde det samme.

Men så fikk han stå på henger med en annen og etter det er han den samme rolige Birk.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.7 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.