hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stiv i høyresiden, trenger hjelp!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Stiv i høyresiden, trenger hjelp!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lindajeanette84

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  01:21:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLindajeanette84  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLindajeanette84  Svar med kopi av melding
Jeg har en 10 år gammel spranghest, som virker vanvittig stiv i høyresiden, og har igrunn gjort det helt siden jeg kjøpte han, altså juni 2005. Jeg har prøvd alt jeg kan å myke han opp med forskjellige øverlser, men det blir ikke særlig bedre.
Etterhvert har jeg oppdaget en del andre ting, som kan henge sammen med denne stivheten som aldri forsvinner. Han er myk og bøyelig i venstre siden, legger lett mulen inntil sjenkelen, og har ingen problemer med å stille seg mot venstre. Men på høyresiden derimot, vil han ikke bøye seg rundt sjenkel, og går nesten som en rett strek på volte på høyre hånd. (Bakparten sklir ut)
Hvis jeg prøver å samle han mye i trav/galopp på høyre hånd, så slenger han opp hodet i protest, kan virke som om det er hardt/vondt for han. Han sliter også med sjenkelvikninger på denne hånden.
Èn annen ting jeg har merket meg mer og mer, som jeg aldri har hørt om før, er at han svetter alltid MYE mer på halsen på venstre side, enn høyre. Aner ikke om dette kan ha noen sammenheng, men er verdt å nevne ihvertfall!

Er det noen som er kjennskap og erfaring med diverse equiterapeuter i Telemarkområdet? Evenetuelt kontaktinfo til disse?

På forhånd takk for svar!

Fullblod - hestens svar på Ferrari

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  01:35:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
du sier du har drevet med en rekke øvelser..hva i nnebærer dette?tror det er bra å få tak i en equiterapeut..men vet ikke om noen i telemark-området..
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Lindajeanette84

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  01:40:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLindajeanette84  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLindajeanette84  Svar med kopi av melding
Da mener jeg for det meste mye "bøy og tøy" øvelser, for å prøve å myke opp siden hans litt. Mye voltetrening, stretching av nakken fra side til side.
Fullblod - hestens svar på Ferrari Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  12:40:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Passer utstyret ditt? Ligger salen godt? Er den symmetrisk? Er sitsen din riktig? Det at du sitter skakt på hesten kan også føre til at den blir stiv på ene eller andre siden. Har hesten spenninger i nakken eller ryggen? Låsninger?

Det beste ville nok være å få tak i noen til å "knekke" han opp, evt. massere han, eller gi laserbehandling e.l. Dersom du ikke har fått sjekket opp utstyret, kan det lønne seg å få tak i en dyktig saltilpasser til å se på.

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Lindajeanette84

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  12:44:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLindajeanette84  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLindajeanette84  Svar med kopi av melding
Utstyret er ikke problemet her. Det er spesialtilpasset hesten.
Fullblod - hestens svar på Ferrari Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  14:07:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Ville anbefalt equiterapaut ja.
Men det kan hende at salen alikevel ikke passer.
Fordi salmakeren eller kanskje ikke har gjort jobben sin/ sømmene har sklidd eller han har lagt annen muskulatur. (kanskje?)
men jeg har det ganske samme problemet med hesten min. bare at det har vært de siste dagene.
Han får behandling i dag. og jeg kjenner at det sitter i ham.

Lykke til

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  22:00:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hesten min hadde også spesialtilpasset sal i sommer. Nå har han grisevondt i ryggen og har ikke blitt ridd på to uker pga. at salen ikke passer.. Om salen passet én gang vil det ikke dermed si at den gjør det nå mer. Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 06/04/2006 :  15:15:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er nok venstresiden av hesten din som er problemet, siden han ikke vil bøye seg mot høyre. Jeg vil tro at hesten din sliter med låsninger spes. i nakke, men også i bakpart. Det er derfor en kiropraktor du trenger. Det kommer jevnlig en rasende dyktig kiropraktor til Skien (hver 14. dag, mandager), hun kan nok hjelpe deg. Ta kontakt med noen på Klosterskogen Ridesenter, hun utfører behandling på endel av hestene der. De kan sette deg i kontakt med henne. En behandling koster 500,- , og vær forberedt på at han kommer til å trenge endel behandlinger. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.83 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.