hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvor mye kraftfor?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 hvor mye kraftfor?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 27/08/2003 :  18:46:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
tusen takk hundseth er bare tre kvarter unna ca, så d ble mye nermere. har også tenkt på dette med frakt da, koster dette noe? foreldrene mine har ikke så mye ekstra å rutte med 7h, og da nekter de å betale mer enn nødvendig...

mvh lille meg

Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 27/08/2003 :  21:45:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Ta kontakt med noen av filialene rundt deg og hør hva slags ordning de kan tilby... mulig de allerede har en slags løsning.

Og off-topic... bor du langt i fra et sted som heter Beitstad? Skulle ligge ved Steinkjer et sted. Vi solgte en hest dit i fjor.

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 28/08/2003 :  10:46:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
beistad er et kvarter, halltime kjøring unna... kjenner en del som bor der da. hvilken hest var det? hva heter den?

mvh lille meg

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 28/08/2003 :  11:53:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

Hvis hesten din er gira så er Champion Komplett et veldig bra alternativ!Har brukt det på forskjellige hester og alle har holdt seg på bakken..
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2003 :  19:01:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg vil ikke gi henne champion komplett, har hørt at det er veldig mye havre i det, og vil ikke gi henne noe som minner om havre engang... skal kanskje prøve norgesfôr nå, håper det går bra... takk for gode råd da

mvh lile meg

Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 31/08/2003 :  20:48:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Ei kaldblodshoppe som heter Damm Lygna, brun - fikk føll i vår... tror de som kjøpte henne heter Stamnes, eller bodde på en gård som heter det - eller noe sånn.

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2003 :  23:13:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
vixi:

heter gården Homnes? i så fall vet jeg hvor det er, det er rett ved siden av den gamle rideskolen (de flytta ut i sommer/høst). den gamle ridelæreren min bor der (hun er med i robinson i år: rigmor hustad)... men, beistad er stort, så hvis det ikke er Homnes så vet jeg ikke...

mvh lille meg

***hest er livet, ikke kast det bort***
Gå til toppen av siden

shadow-fax

Skrevet - 07/09/2003 :  18:25:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!

Jeg har også en dølahest. Hun er 10 år og veier ca 600 kg.
Dette forer jeg med.
Morgen : 1/2 ltr komplett høy

Kveld : 1/2 ltr kli, 1/2 ltr komplett og 3 dl graspellets.

Dette funker veldig bra for hesten min.
Har aldri hatt problemer med komplett.
Venlig hilsen ingrid og pia:)
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 07/09/2003 :  19:37:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Bedre sent enn aldri, jeg vil ikke delta i diskusjon om hva du skal fôre med, men jeg tenkte bare på en ting med frakt:
Bor du i Steinkjer så må det da være en rideskole der, (Overrein el noe sånt ikke sant!?) Kanskje disse kan hjelpe deg også. Hvis de selv fôrer med Norgesfôr eller lignende får de det sikkert brakt til seg, eller de henter det.
Altså kan det jo hende det blir billigere å få det sånn enn å bestille på annen måte!?

Bare et forslag!!

Guro

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2003 :  21:01:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
overein har sluttet med rideskole, det har begynt på lø istede. jeg vil ikke inngå noe avtale med de folka, vil holde meg så langt unna dem som mulig! jeg liker ikke de folka, av forskjellige grunner... en venninne av meg har familie på namdalseide (ved hundseth) så vi skal få til noe ordning med dem. hun skal fore med norgesfôr hun også... tror de på lø forer med champion de også, så da er jeg like langt... takk for rådet da

mvh lille meg

Redigert av kristy den 11/10/2003 17:40:33
Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 13/09/2003 :  12:39:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesters energibehov er svært individuelt.Hesten skal ha passe hold og kunne utføre det arbeidet du krever av den.
Men gi ikke hesten mindre enn 1 kg høy pr 100 kg kropsvekt pr døgn.husk at hestens sjelett er under stadig nedbryting og oppbygging og hesten bør være sikret tilstrekkelig mineraltilførsel.
Kraftfor kommer ann på aktivitetsnivå.
Mine hester som er aktive dressur hester får 1 1/2 kg høy pr 100 kg kroppsvekt,og 8 liter kraftfor,og 3 kg gulerøtter pr døgn.Jeg forer 4 ganger pr døgn,men det vanligste er 3.
Gå til toppen av siden

Jorunn

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2003 :  12:17:31  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingJorunn  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJorunn  Svar med kopi av melding
Hei!
Det er faktisk en grunn til at hesteför er laget for hester og kuför til kuer! Ikke finn på å bruk dette til hesten din,hesten har en mye mer ømfintlig mage enn hva ei ku har og det kan lett oppstå komplikasjoner! Ikke til å anbefale!!

Trenger du virkelig kraftför til henne da? Hvis du ikke skal konkurrere med henne da? Er hun ikke spesielt tynn eller noe så behøver du egentlig ikke det! Alternativet er jo Champion Komplett for hobbyhester,men det er jo strengt tatt ikke nødvendig!
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2003 :  16:39:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg trenger kraftfôr til henne ja, ellers blir hun for tynn (om vinteren altså, om sommeren så står de kun på gress). hun blir ridd ganske hardt selv om hun er turhest, hun er søkkvåt av svette hver gang vi kommer tilbake og full av humør. skal gå over til sport da, så hun ikke trener få så mye for å få i seg vitaminer.

liker ikke champion, det stinker og jeg synes ikke noe om at de bruker fiskebeinsmel i det. dyrt er det og. betalte 130 kr for ein sækk m 35kg fra champion, mens for 40kg norgesfôr betaler jeg ca 148 kr (uten moms)...

jeg visste rett og slett ikke at det var så mye forskjell på fôr til hest og ku. vet bedre nå da, har fått banket det inn... prøver å si det til de på stallen som fôrer med kufôr, men de vil ikke høre...

mvh lille meg

Redigert av kristy den 10/10/2003 17:01:24
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 10/10/2003 :  23:42:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Jorunn...

Selvfølgelig trenger en hest kraftfor, det er noe som heter VEDLIKEHOLDS-FORING...Det er det hesten skal ha bare "for å stå på beina".Du får for lite vitaminer,mineraler osv,om du kun gir høy.Ikke en gang et klasse 1 høy inneholder nok av det den trenger....
Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 11/10/2003 :  10:58:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Hei!

Er du helt sikker på at det er på grunn av Champion Komplett-fòret de hestene fikk kolikk???
Jeg bare spør...jeg har en hoppe som fikk kolikk i vinter (hun går på Champion Komplett), og jeg tviler på at det er på grunn av dette fòret hun fikk det.
Dyrlegen sa ingenting om hvordan hun kunne ha fått det.
Men etter det jeg har hørt så kan det være av at hesten har spist frossent gress f.eks. noe jeg aldri kunne tenke meg at var farlig...

Det er det eneste jeg kan anbefale, det er veldig bra.
Vi gir det til alle hestene vi har på stallen (8 stk+2 føll), inkl føllene, og ingen har fått kolikk pga dette.
Vi har gidd dem mellom 1l-2l dagen, litt avhengig av hvor store de er og etter behov.

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.