hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - E.coli-bakterien.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 E.coli-bakterien.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Lopke

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  19:02:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Levende dyr som er skitne blir IKKE kassert. Nå har jeg jo nettopp spurt en som jobber i Mattilsynet!!!! som fører kontroll på slakteriene!

Kjøtt som ER skjært opp men blir tilsølt blir kassert. Men dette er noe annet. Skitne kuer blir slaktet og spist dem og, men de må være ekstra påpasselige med skinnet derfor lavere slaktepris.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  19:15:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Som sagt, dette har nok veldig lite med urene kjøkken å gjøre. Greit, man skal steke kjøttet - men denne bakterien skal overhodet ikke finnes i kjøttet uansett. Det var det jeg prøvde å formidle, blant annet med "10-mils radiusen min".

Det er ikke den vanlige mannen i gata som svikter her. Det er slakteriet, evt. produsenten, av mat som står for dette.

Men K&R; det har vært i nyhetene opptil fler ganger angående skitne dyr som slaktes. Dette er ikke noe vi finner på.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/03/2006 :  19:23:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men da lurer jeg på hvorfor det står "kassert" bak nr. til dyret når man får oppgjøret.

Edit:

Nei nå gir jeg meg over!! Det viser seg at det er Gilde fosen som har denne bakterien i slakteriet sitt! Da har tydligvis dyrene blitt foredlet(riktig ord tro?) og fraktet ned til Rudshøgda slakteri.

Redigert av - Bustetrollet den 13/03/2006 19:37:38 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  19:50:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Nå står det jo også på VG-nett at den døde 4-åringen visstnok ikke hadde denne bakterien i kroppen i noen farlig grad...
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  20:47:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Og nå sier de at det er spor i Lidls kjøttdeig. Sukk. Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  22:36:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er svært så urene og ekle vi er vi som kommer fra Oppland og Hedmark, iom. at flertallet av unger kommer derfra - og enda fler fra området rundt Ringebu/Lillehammer/Gausdal - som er et lite området på 10 mil i radius. Fyttikatta for noen griser vi er ;-)

Opprinnelig postet av Formosissima

så godt å se at det er flere griser enn meg her
var ikke lidls kjøttdeig fra gilde?

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  00:01:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
men viss det er bare barn som blir "slått ut " av den fordi de er mindre motstandsdyktige,burde ikke da eldre også fått nuresvikt av den?de som er syke og har dårlig immunsystem...de spiser jo kjøttdeig/kjøttprodukter de og.
Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  22:28:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Nå skal jeg spise lasagne med gildekjøttdeig, så hvis dere ikke hører fra meg på et par-tre dager så håper jeg noen kan donnere en nyre eller to til meg

Sorry, kan ikke annet enn å spøke litt med det..!

Men fra spøk til alvor.
Det sies jo at denne e.colibakterien dør om den blir varmebehandlet. Er det virkelig så mange foreldre som ikke varmebehandler kjøttdeigen før de spiser den eller er det å varmebehandle kjøttdeigen "godt nok" noe vi egentlig aldri før har gjort, men som vi først er blitt oppmerksomme på nå?

Ja, jeg veit at det kan "smitte" via kniver/sakser som åpner kjøttdeipakken (vaska kniven godt med zalo etter jeg hadde åpna pakka ja :P), men noen av de ti tilfellene må da være pga. at de har spist kjøttdeig, og ikke via andre ting..?

Oh, nå er det mat!
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  18:01:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179777

Smittekilden er funnet.

Ina_R

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  18:29:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Syns faktisk det var på tide jeg nå.!
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  19:10:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenk, jeg som nesten ikke spiser kjøtt, og iallefall ikke kjøttpålegg ble for et par dager siden lurt til å spise Sognemorr! Jeg syntes nesten det var godt så jeg gaflet i meg en halv pose! *fnis* Jeg må bare le litt; jeg spiser aldri kjøttpålegg og når jeg først spiser det så er det Sognemorr, som igjen faktisk er smittekilden! Haha.. Og nei, jeg tror ikke at jeg er smittet, jeg synes bare det er litt morsomt.
-Madeira- Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 22/03/2006 :  20:01:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og på toppen av det hele så foret sykehuset ei lita jente, som hadde spist i seg bakterien fra før av.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  21:10:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Uff, nå skal de sjekke yoghurt også, og krydder..

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  21:26:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Mari^_^

Den kanvel forsåvidt finnes overalt, alt etter som hvor renslige de som tar i maten er. Vi har jo e. coli i tarmen. Ekkelt..

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 22/03/2006 :  21:27:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Mari^_^

Litt skummelt med krydder, for før ble krydderet lyst av et spessielt lys som drepte E-koli-bakterien. Men så har de sluttet med det. Så det er ingen garanti egentlig, for at det er tryggt å spise krydder.

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.