hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Katt på kjøkkenbenken ..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Katt på kjøkkenbenken ..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bustetrollet

Skrevet - 12/03/2006 :  16:14:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har et lite problem der. Katta vår skal absolutt være på kjøkkenbenken. Vi kan ikke gå fra en kylling som vi skal ha til middag feks.
Å når vi sitter på stua så hører vi stadig et dunk, da hopper han ned, å da er det jo for sent.
Noen ganger tar vi han på fersk gjerning, å da hopper han ned, ja.

Hva skal vi gjøre? Har jo hatt han i over ett halvt år, å enda har vi ikke klart å tatt det av ham.

Pappas forslag er å sette opp ei musfelle. men nei, det like jeg ikke.

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  16:28:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vil tro at det kan bli ganske vanskelig, siden katter er ganske så egenrådige, men hva med å ha pusekatten i et eget rom eller ute når det lages mat?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 12/03/2006 :  17:40:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men uansett om vi er på skolen, ute, på butikken osv. så kan ikke døra til kjøkkene være igjen hele tiden, katten være ute hele tiden, være i et rom for seg selv hele tiden.

Det er ikke et problem når vi lager mat, men hele tiden.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  17:53:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vet ikke om det virker, men: Prøv å ta han på fersken og kast noe mykt på han. Det funker på hunder. Sjokket ved å få noe kastet på seg vil kanskje få han til å holde seg litt unna, ikke vet jeg...
www.hestene.no Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 12/03/2006 :  18:23:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Sette opp en musefelle? Du lemlester jo hele katten om den kommer borti den.
Tror nok Maris løsning er best.

Ellers må dere bare være strenge - katten vår var også fæl til å hoppe på kjøkkenbenken, men nå gjør han det kun om han kjeder seg, og da kaster vi ham ut.
Og katten din kan fint være ute hele dagen mens du er på skolen. Det har det sikkert bare godt av.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Hedda&Junita

» VIP

Skrevet - 12/03/2006 :  18:53:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvis jeg tar katten på fersken, lager jeg en 'pjsssssstttt' lyd. Katten min har da lært at når jeg lager den lyden,vet hun at hun gjør noe galt. Hvis hun ikke reagerer, klapper jeg i hendene,tramper i gulvet osv. for at hun på en måte skal bli distrahert. Hvis hun ikke reagerer da heller,tar jeg henne strengt ned fra benken samtidig som jeg lager lyden. Dette fungerer som regel på min katt :) Bortsett fra at hunden (som elsker å jage katten) har lært at når jeg lager 'psssjt'-lyden,så gjør katten noe galt, dvs at den tror at den kan jage katten... Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  19:09:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
du kan uten problem sette opp en musefelle der.
meeeen!! det er et stort MEN her, du må slakke av fjæra på musefella en god del,
så istedet for at du får et "pang!!" får du mer et "booing..."
da får ikke katten vondt, den bare skvetter... den må være så slakk at du ikke får vondt når du putter fingrene i fella...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  19:15:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor kan ikke døra til kjøkkenet være igjen hele tiden? Tror dette hadde vært den beste løsningen. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 12/03/2006 :  19:58:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvorfor kan ikke døra til kjøkkenet være igjen hele tiden? Tror dette hadde vært den beste løsningen.

Opprinnelig postet av batta

Blir vanskelig å ha døra igjen, iom at vi er 5 i famillien +/- besteforeldre som snoker. Og andre dyr som må ha tilgang til rommet.

Tar ikke sjans å kaste noe på katta når det er på kjøkkenbenken. Da blir det sikkert noe brak og smell fra kopper og fat, ellers blir glasuren på bursdagskaka ødlagt(hehe).

Å jo, vi tar han stadig vekk på fersken. Da roper jeg "tiiiiiigern(din rømmande onge)". Også tramper jeg i gulvet.

Men skal snakke med pappa om musefella. Kanskje det er noe for oss

Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  20:33:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spray vann med spruteflaske på han... Når du får sjansen vel og merke. Det er ikke populært blandt katter, men gjør ikke vondt, eller er skadelig;)
How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  20:37:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Katter er lure.. Musefella går den fint utenom neste gang.
MÅ dere ha dyr i kjøkkenet??

Vi lukker døra til kjøkkenet om dagen (jeg har innekatt). Den har også sitt eget rom og der får den fint være om vi skal være i fred. Ellers har den hele huset.

De 5 i familien karer vel å holde døra lukket når det står mat på bordet? Og besteforeldre som snoker?? Kanskje du skulle sette musefeller for dem og. Hørtes da fryktelig irriterende ut??
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 12/03/2006 :  20:51:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Samme om det er mat på kjøkken benken eller ikke, katten skal holde seg nede uansett.

Må nesten kjøpe meg kamera å sette opp på benken så vi kan ta han på fersk gjerning, problemet er jo at han er så lur å er oppe på benken når vi ikke er i samme rom.

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  23:27:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Sett en kopp med eddikk der, har hørt det skal holde katter unna. Gjorde iallefall det hjemme hos oss (da ute). Evt gni kjøkkenbenken inn med en hund.. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 12/03/2006 :  23:33:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, skal prøve å sette ut eddik

Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  00:37:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
dyr har ikke noe på kjøkkent og gjøre og i allefall ikke katter.. (ish så uhygensik... jeg får helt hetta hvis katten kommer seg inn på kjøkkenet, det mark befengte kreket...) da får dere jage den.. med den pssssjjj lyden som som hedda og junita sa... sprut vann på den ja... det er et bra forslag... gjør det veldig klart at kjøkkenet er forbudt om den er på benken eller ikke... men da må alle jage den ikke bare en person.. ellers så lærer den hvem den skal passe seg for...
mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  01:14:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor har du katt Gøytil?? altså hvis du føler det er et markbefengt dyr.. hvilket hester absolutt også er.. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.67 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.